۱۲۹۶۹۱۷
۱۵۲۶
۱۵۲۶
پ

سال ۱۴۰۲ و یک رویای فوتبالی بزرگ

تیم ملی فوتبال ایران امید به آن دارد تا بتواند در جام ملت‌های آسیا به یک طلسم طولانی‌مدت پایان بدهد.

فوتبال ۳۶۰: علی پروین و آن شوت فراموش‌نشدنی؛ حالا ۴۷ سال از ثبت سکانس آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌گذرد. تیمی که در ۳ دوره متوالی توانسته بود قهرمان شود و آخرین‌بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۴ به‌دست آمد و تصور می‌شد این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد، اما ۴۷ سال از آن روزگار می‌گذرد و حتی حسرت رسیدن به فینال جام ملت‌ها هم به دل فوتبال ایران باقی مانده است. بعد از موفقیت حشمت مهاجرانی در تیم ملی در جام ملت‌ها، حالا همه امید به درخشش یک مربی ایرانی دیگر دارند.

امیر قلعه‌نویی به تازگی هدایت تیم ملی را پذیرفته و در ۲ روز گذشته تیم را در مرکز ملی فوتبال تمرین داده و امید زیادی دارد تا در دوره جدید حضورش در عرصه ملی بتواند جبران‌مافات کند. البته که برخی مدیران فدراسیون فوتبال معتقدند که اگر تیم ملی با قلعه‌نویی به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسد، دستاورد مهمی است اما خواسته هواداران فوتبال، چیزی جز کسب عنوان قهرمانی آسیا نیست و مطمئنا سرمربی باتجربه تیم ملی در این مسیر روزهای سختی را در مقابل خود می‌بیند.

قلعه‌نویی در شرایطی پذیرفته سرمربی تیم ملی باشد که مدت قرارداد او فعلاً تا پایان جام ملت‌های آسیا است و مطمئنا عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها، برای ادامه حضور این سرمربی باتجربه در تیم ملی اهمیت زیادی دارد و همین مسئله باعث شده تا امیر قلعه‌نویی به دنبال آن باشد تا بلکه بتواند بعد از ۴۷ سال، خاطره شیرین دوران حشمت مهاجرانی را تکرار کرده و ایران را به قهرمانی آسیا برساند.

در انتظار حضور در گروه زندگی

سیدبندی جام ملت‌های آسیا 2023 که به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد، اعلام شده و قرار است 21 اردیبهشت‌ماه این مسابقات با حضور 21 تیم قرعه‌کشی شود. تیم ملی ایران در سید اول در کنار تیم‌های قطر، ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان حضور پیدا کرده و شاگردان امیر قلعه‌نویی امید دارند که با قرعه‌ای مناسب بتوانند صعودی بی‌دردسر را به جمع 16 تیم برتر قاره آسیا داشته باشند و سپس در مرحله حذفی رویاپردازی کرده و به سوی جام گام بردارند.

تیم‌هایی مثل سوریه، فلسطین و هنگ‌کنگ می‌توانند رقبای خوبی برای ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا باشند و در نقطه مقابل، قرار گرفتن در گروهی با حضور عراق، ازبکستان و تایلند می‌تواند کار صعود شاگردان امیر قلعه‌نویی به مرحله حذفی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 قطر را دشوار کند.

فرصت ۹ ماهه برای طلسم‌شکنی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر داشت که جام ملت‌های آسیا 2023 را به میزبانی کشور چین برگزار کند، اما مشکلات کرونایی باعث انصراف چینی‌ها شد و همین مسئله بروکراسی انتخاب میزبان جام ملت‌ها را تغییر داد و کشور قطر که در سال گذشته میزبان جام جهانی بود، حالا قرار است از جام ملت‌ها هم میزبانی کند. گرمای شدید هوا در فصل تابستان باعث شد تا تقویم برگزاری جام ملت‌ها هم دستخوش تغییر شود و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 در نخستین روزهای سال 2024 برگزار خواهد شد!

جام ملت‌های آسیا از 20 دی‌ماه تا 8 بهمن‌ماه 1402 برگزار می‌شود، آن‌هم در شرایطی که طبق تقویم اولیه قرار بود در خردادماه 1402 این رقابت‌ها به انجام برسد. با توجه به تعویق انجام شده، امیر قلعه‌نویی و کادرفنی جدید تیم ملی حدود 9 ماه فرصت دارند تا تیمی آماده را برای حضور در جام ملت‌ها بسازند؛ تیمی که بتواند به طلسم 47 ساله پایان بدهد و باید دید آیا این رویا با حضور سرمربی ایرانی محقق می‌شود یا همچنان طلسم ناکامی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا ادامه پیدا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج