۱۲۹۹۹۹۴
۳۴۵۱
۳۴۵۱
پ

محرومیت یک ملی‌پوش به خاطر اقدام غیراخلاقی

والاس به "اقدام غیراخلاقی ترویج و تحریک خشونت از طریق اینترنت و رسانه های اجتماعی" محکوم شده است.

جماران: والاس به "اقدام غیراخلاقی ترویج و تحریک خشونت از طریق اینترنت و رسانه های اجتماعی" محکوم شده است.

والاس دسوزا قهرمان والیبال المپیک برزیل پس از انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی که رییس‌جمهور لولا را تهدید کرده بود، محروم شد. والاس دسوزا، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و یکی از بزرگ‌ترین نام‌های ورزشی برزیل با  انتشار نظرسنجی در اینستاگرام درباره تیراندازی به رییس‌جمهور کشورش (لولا) حواشی را به وجود آورد. والاس استوری‌هایی را در اینستاگرام منتشر کرد که شامل اسلحه بود. او در یکی از این پست‌ها از دنبال کنندگانش پرسید که آیا از این اسلحه برای شلیک به رییس‌جمهور لولا استفاده خواهند کرد یا خیر؟ این پست بازتاب منفی زیادی داشت و انتقاداتی را نه تنها در دنیای ورزش، بلکه در سیاست نیز به دنبال داشت.

والاس پست را حذف کرد و روز بعد عذرخواهی کرد. او گفت:"هر کس مرا می‌شناسد می‌داند که من هرگز تحت هیچ شرایطی به خشونت دامن نمی‌زنم، به ویژه علیه رییس‌جمهورمان. بنابراین، من به اینجا آمده‌ام تا عذرخواهی کنم، این یک پست تاسف بار بود. من اشتباه کردم." با این حال، عذرخواهی برای این ورزشکار کافی نبود.

کمیته اخلاق کمیته المپیک برزیل پس از این اتفاق بلافاصله تصمیم به تعلیق والاس تا زمان بررسی کامل پرونده گرفت.

حالا حکم محرومیت ستاره والیبال برزیل منتشر شده که طبق این حکم والاس دسوزا مرحله نهایی سوپرلیگ والیبال برزیل را از دست داد. در این حکم که توسط شورای اخلاق کمیته المپیک برزیل (COB) منتشر شده است، ستاره والیبال جهان به مدت ۹۰ روز تعلیق شده است.

در گذشته، سادا کروزیرو تیم والیبال این ورزشکار او را از تیم خود اخراج کرده بود. باتوجه به اینکه تعلیق این ورزشکار از ۳ فوریه تا ۳ می خواهد بود این بازیکن  مرحله نهایی سوپرلیگ مردان  برزیل را از دست داد.

علاوه بر مجازات ۹۰ روزه، والاس از حضور در تیم ملی برزیل به مدت یک سال (تا ۳ فوریه ۲۰۲۴ ) منع شده است؛ هرچند که او  قبلا اعلام کرده بود که از تیم ملی بازنشسته شده است.

والاس به "اقدام غیراخلاقی ترویج و تحریک خشونت از طریق اینترنت و رسانه های اجتماعی" محکوم شده است.

پیش از این  (AGU)، آژانسی که از منافع قانونی دولت فدرال دفاع می‌کند، درخواستی مبنی بر محرومیت دائمی والاس از این ورزش ارائه کرده بود که این حداکثر مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون برزیل بود.

والاس دسوزا ۳۵ ساله دو دهه سابقه فعالیت در والیبال دارد. در سال ۲۰۱۰، او برای اولین‌بار برای تیم ملی برزیل بازی کرد. هم‌چنین او یک مدال نقره در المپیک ۲۰۱۲ و یک مدال طلا در بازی‌های ۲۰۱۶ به میزبانی برزیل به دست آورد. این بازیکن همچنین در مسابقات مهم دیگری مانند لیگ جهانی والیبال مدال‌های زیادی گرفت. والاس که بیش از ۱۰ سال در تیم ملی برزیل عضویت دارد، به یکی از برترین بازیکنان والیبال این کشور تبدیل شده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج