۱۳۰۰۰۴۶
۲۷۳۹۹
۲۷۳۹۹
پ

حمید سجادی دوباره به کما رفته است؟!

وزیر ورزش کجاست؟ دقیقا کجاست؟ آیا اخبار رسوایی اخیر در باشگاه استقلال را از او مخفی کرده اند؟ سجادی که می گفت استعفایی از فتح الله زاده ندیدم، آیا برنامه مناظره شب گذشته را هم هنوز ندیده است؟

طرفداری: وزیر ورزش کجاست؟ دقیقا کجاست؟ آیا اخبار رسوایی اخیر در باشگاه استقلال را از او مخفی کرده اند؟ سجادی که می گفت استعفایی از فتح الله زاده ندیدم، آیا برنامه مناظره شب گذشته را هم هنوز ندیده است؟

در زمان یکی از شاهان، شایعه شد شاه مرده است. شاه به عواملش دستور پیگیری داد تا کسی که شایعه را درست کرده پیدا کنند. پس از جستجو به عامل شایعه ‎پراکنی که یک پیرزن بود رسیدند و نزد پادشاه بردند. پادشاه به پیرزن گفت:

 چرا شایعه مرگ من را درست کردی، در حالی که من زنده‌ام.

پیرزن گفت:

 من از اوضاع مملکت به این نتیجه رسیدم که شما دارفانی را وداع گفته‌اید. چون هرکسی هر کاری که بخواهد انجام می دهد. قاضی رشوه می ‎گیرد و داروغه از همه باج‌ خواهی می‌ کند و به همه زور می‌ گوید، کاسب‌ ها هم کم‌فروشی و گران‌فروشی می‌ کنند. هیچ دادخواهی هم پیدا نمی‌شود، هیچکس به‌ فکر مردم نیست و مردم به حال خود رها شده‌اند، لاجرم فکر کردم شما در قید حیات نیستی!

این حکایت برگرفته از تذکره الاولیاء عطار نیشابوری از آن جهت نقل شد که اوضاع و احوال این روزهای باشگاه استقلال چندان بی شباهت به وضع فلاکت بار دوران آن شاه و پیرزن نیست. اما در بین این همه فاجعه و اخبار ناامید کننده که از این باشگاه پر طرفدار به گوش می رسد تنها کسی که هیچ علائم حیاتی از خود نشان نمی دهد، وزیر ورزش است!

شاید حمید سجادی که در جریان سقوط بالگرد هلال احمر جان سالم به در برده دوباره به کما رفته است. آیا نباید در پاسخ به این افتضاح شرم آور و زشت عکس العملی از خود نشان دهد؟ مگر نه این است که متولی اصلی و نماینده دولت در اداره باشگاه های استقلال و پرسپولیس وزیر ورزش است؟ او چه جوابی به این همه نا به سامانی، هرج و مرج و عدم شفافیت مالی و مدیریتی موجود در باشگاه استقلال دارد؟

انتخاب هیات مدیره ای بی خاصیت و ناتوان برای استقلال و گماردن امتحان پس داده های مردودی همچون مصطفی آجورلو و علی فتح الله زاده بر مسند مدیرعاملی یکی از قطب های اصلی فوتبال ایران در کنار ده ها و بلکه صد ها تصمیم و انتخاب غلط در دوران تصدی این چهره عنوان دار دو و میدانی ایران و آسیا بر ورزش کشور، دورانی سیاه برای ورزش ایران رقم زده است. او امید آنها که همیشه به سپردن امور ورزش به قهرمانان تحصیل کرده و صاحب عنوان تاکید داشته اند را تبدیل به یاس کرده است!

عدم پرداخت بدهی استقلال به استراماچونی و حذف قهرمان بی شکست لیگ برتر از مسابقات آسیایی را می توان شاهکار مدیریتی او قلمداد کرد! تیمی با میلیون ها هوادار عاشق و دل سوخته را به دست افرادی سودجو و منفعت طلب سپردن، حاصلی غیر از این هم نباید داشته باشد! 

اگرچه تنها مقصرین اتفاقات شوم رخ داده برای استقلال سجادی، فتح الله زاده، آجورلو و ... نیستند و پای افرادی همچون مسعود سلطانی فر، امیر حسین فتحی، اسماعیل خلیل زاده، احمد سعادتمند، احمد مددی و حتی فرهاد مجیدی که نقش میانجی انتقال مهدی قائدی به شباب الاهلی امارات را به بهانه تامین مبلغ بدهی به استراماچونی بر عهده داشت، کاملا در میان است. این اتفاق اگر در یک کشور مبتنی بر ضوابط و قانون و مقررات رخ می داد قطعا همه عوامل دخیل در آن، مورد پیگرد قانونی و قضایی قرار می گرفتند. اما متاسفانه آنچه تاکنون در اینجا شاهدش بوده ایم لاپوشانی و پاک کردن صورت مساله بوده است!

شبیه آنچه در ماجرای ویلموتس و ... گذشت و باعث و بانیان آن قرارداد ننگین، نه تنها مواخذه و محاکمه نشدند که با قدرت بیشتر و قلبی بهبود یافته و سالم به فوتبال بازگشتند!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج