۱۳۰۱۱۷۹
۱۹۴۱
۱۹۴۱
پ

بررسی وضعیت سه تیم که شانس اول قهرمانی هستند

در حالی که پنج هفته مانده به پایان بازی‌های لیگ برتر با برد پرسپولیس و استقلال و شکست سپاهان در برابر رقیبان خود رقابت بین این سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی به نقطه اوج رسیده است.

روزنامه اعتماد: در حالی که پنج هفته مانده به پایان بازی‌های لیگ برتر با برد پرسپولیس و استقلال و شکست سپاهان در برابر رقیبان خود رقابت بین این سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی به نقطه اوج رسیده است.

در جدول، سپاهان به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال با وجود شکست در برابر تراکتور همچنان صدرنشین لیگ محسوب می‌شود و آبی‌های تهران با یک پیروزی خوب خارج از خانه دیگر در برابر آلومینیوم ضمن حفظ فاصله یک امتیازی با رقیب سنتی هم امتیاز با طلایی‌پوشان سپاهان شدند‌. رقابت بین آبی‌پوشان و طلایی‌پوشان ادامه دارد، اما نباید از پرسپولیس به سادگی گذشت! شاگردان گل‌محمدی پس از شکست در برابر سپاهان خیلی زود به روند خوب خود بازگشتند و حالا فقط یک امتیاز از دو تیم دیگر کمتر دارند. سرخپوشان پایتخت یک بازی مستقیم در برابر استقلال دارند که آن نبرد می‌تواند به عنوان حساس‌ترین تقابل این دو تیم در چند سال اخیر باشد‌. جنگ دربی و به قول داوود مهابادی تلفات آن می‌تواند در نهایت به سود سپاهان تمام شود. در ادامه ضمن بررسی وضعیت این سه تیم در بازی‌های آینده، گفت‌وگویی با داوود مهابادی، کارشناس فوتبال کشورمان و مربی سابق تیم‌های لیگ برتر و... که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم استقلال و سپاهان را دارد، ترتیب دادیم تا نظرات کارشناسانه او را با شما به اشتراک بگذاریم.

سپاهان، روی کاغذ شرایط برای قهرمانی مهیاست اما... 

شاگردان مورایس در جدول با ۵۲ امتیاز به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین هستند و نسبت به دو تیم دیگر شرایط بهتری برای حفظ صدرنشینی و در نهایت قهرمانی در لیگ دارند، اما دیگر همه می‌دانند فوتبال محاسبات ریاضی نیست که روی کاغذ پیاده شود و در پنج بازی باقیمانده ممکن است هزار و یک اتفاق پیش‌بینی نشده رخ دهد. سپاهانی‌ها در پنج بازی باقیمانده خود باید به مصاف مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی و نفت مسجدسلیمان و پیکان و مس کرمان بروند. هیچ کدام از این تیم‌ها مدعی بالانشینی نیستند با این حال، همچنان انگیزه کافی برای رقابت با تیم صدرنشین را دارند . مس رفسنجان با ربیعی و پیکان با حسینی می‌توانند رقیبان سرسختی در شطرنج با مورایس باشند.

استقلال  و  سه بازی  دشوار پیش‌رو

در چند هفته اخیر و با وجود مشکلاتی که شاگردان ساپینتو داشتند تیمی نتوانسته در روند پیروزی‌های استقلال دردسر ایجاد کند. استقلال در پنج بازی آینده خود به مصاف تیم‌های هوادار، پرسپولیس، صنعت نفت، مس رفسنجان و تراکتور خواهد رفت. نبرد این تیم با تیم‌هایی مثل پرسپولیس و مس رفسنجان و تراکتور به هیچ عنوان آسان نیست با این حال آبی‌پوشان این هفته‌ها حسابی آماده هستند و همچنان چشم به لغزش سپاهان‌دارند .

شرایط پرسپولیس هم مثل استقلال است

پرسپولیس در پنج بازی آینده به مصاف تیم‌های مس کرمان و استقلال و پیکان و گل‌گهر و نساجی می‌رود. عبور از تیم‌هایی مثل پیکان و استقلال و گل‌گهر برای قرمزپوشان آسان نخواهد بود با این حال تیمی که جام می‌خواهد نباید حتی به نتیجه مساوی فکر کند و فقط باید برنده از زمین خارج شود. شاگردان گل‌محمدی نیک می‌دانند که دو تیم بالانشین سخت امتیاز از دست خواهند داد و اگر غفلت کنند با توجه به اینکه فقط پنج بازی از لیگ باقی مانده فاصله‌ها به هیچ‌وجه جبران شدنی نیست . قرمزپوشان در این هفته‌ها بد نتیجه نگرفتند و باید دید در ادامه می‌توانند اختلاف یک امتیازی با استقلال و سپاهان را پاک کنند یا خیر.

برای بررسی وضعیت این سه تیم که دارای بیشترین شانس کسب عنوان قهرمانی هستند با داوود مهابادی یکی از بازیکنان اسبق ‌و مربی حال حاضر فوتبال تماس گرفتیم. مهابادی در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» در خصوص   وضعیت این سه تیم گفت: مثلث قهرمانی بسیار فشرده شده و این پنج بازی آخر بسیار حساس و جذاب شده است. مهابادی شکست سپاهان برابر تراکتور را قابل پیش‌بینی دانست و افزود: باخت سپاهان قابل پیش‌بینی بود، چون با یک تیم گردن کلفت با هواداران پرشور بازی داشت و شانس تراکتور بیشتر بود و برنده هم شدند. بازیکن اسبق سپاهان که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را هم دارد در خصوص برد این تیم در مقابل آلومینیوم گفت: استقلال هفته‌هاست که شرایط خوبی دارد و به انسجام تیمی رسیده است. با اینکه آلومینیوم هم تیم خوبی نشان داده اما کسب نتیجه خوب استقلال مقابل این تیم را هم می‌شد پیش‌بینی کرد. استقلال یک بازی مهم را برد. مهابادی پیش‌بینی در خصوص قهرمان لیگ را سخت می‌داند و در این خصوص به خبرنگار «اعتماد» گفت: فکر می‌کنم به نوع چینش بازی‌ها ربط دارد و این مهم است. استقلال و سپاهان فکر می‌کنم سه بازی خانگی دارند، اما چون بازی پرسپولیس و استقلال دربی دارند، فکر می‌کنم به خاطر شانس میزبانی استقلال وضعیت بهتری دارد و برای همین می‌گویم شانس این تیم بیشتر است. مهابادی بازی استقلال و پرسپولیس را تعیین‌کننده دانست و ادامه داد: دربی هم امتیازی و هم روحی روانی مهم است. اگر استقلال دربی را ببرد مسیر قهرمانی خود را آسان می‌کند‌، اما سپاهان هم تیم خوبی نشان داده و پرسپولیس هم در دو، سه هفته اخیر خودش را پیدا کرده و با نتایجی که گرفته کاملا می‌شود روی آنها هم حساب کرد. ضمن اینکه از نگاه دیگر باید اضافه کرد معمولا دربی تلفات دارد و سپاهان می‌تواند بعد از دربی از شرایط به نفع خودش استفاده کند.

مهابادی در پایان درباره سطح کیفی لیگ گفت: در اواخر لیگ شرایط کمی بهتر شد، اما وقتی فقط 10 هفته از لیگ می‌گذرد، مشخص می‌شود سه تیم برای قهرمانی می‌جنگند و دو تیم هم سقوط کردند نشان می‌دهد کیفیت لیگ پایین‌تر از سطح استاندارد بود‌ . مهم این است هفت، هشت تا تیم تا هفته‌های آخر مدعی قهرمانی باشند و تا روز آخر هم تیم‌های سقوط‌کننده مشخص نباشد، اما در لیگ جاری تقریبا همان اوایل لیگ مسجل بود مثلا مشخص بود نفت مسجدسلیمان سقوط می‌کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج