۱۳۰۱۴۹۱
۱۴۵۰
۱۴۵۰
پ

تدابیر حسین‌خانی برای توقف پرسپولیس یحیی

تیم مس کرمان در انتهای جدول وضعیت خوبی ندارد. هر‌چند کرمانی‌ها در ابتدا تیم بهتری نشان داده و عملکرد خوبی داشتند اما رفته رفته با حساس شدن رقابت‌ها کم‌تجربگی به سراغ‌شان آمد و تیم کرمانی درنهایت از رقابت جا ماند.

فرهیختگان: تیم مس کرمان در انتهای جدول وضعیت خوبی ندارد. هر‌چند کرمانی‌ها در ابتدا تیم بهتری نشان داده و عملکرد خوبی داشتند اما رفته رفته با حساس شدن رقابت‌ها کم‌تجربگی به سراغ‌شان آمد و تیم کرمانی درنهایت از رقابت جا ماند. البته تا همین هفته قبل اوضاع خوب بود و آنها حاشیه امنیت خوبی را احساس می‌کردند اما با ورود ویسی به آبادان و شکست مقابل شاگردان این مربی همه چیز به ضرر کرمانی‌ها تمام شد و آنها حالا دیگر حاشیه امنیتی حس نمی‌کنند. تیم مس همچنان ۲۱ امتیازی است، در‌حالی‌که صنعت‌نفت با این برد ۱۶ امتیازی شد و فقط ۵ امتیاز با مس کرمان فاصله دارد. این در حالی است که در هفته‌های باقی‌مانده مس به ترتیب با تیم‌های پرسپولیس، مس رفسنجان، تراکتور، ملوان و سپاهان بازی دارد. هیچ‌یک از این بازی‌ها آسان نیست و رقابت سختی در جریان است در‌حالی‌که صنعت‌نفت اصلی‌ترین رقیب مس کرمان در جدول نیز در شرایط مشابهی قرار دارد. 

 چالش بازی با تیم‌های بزرگ

بازی با تیم‌های بزرگ همواره برای تیم مس کرمان با حساسیت همراه بوده است. هنوز اتفاقات بازی آنها با استقلال و حواشی‌ای که وجود داشت از یادها نرفته است. جنجال ساپینتو و نیمکت مس داستانی جذاب برای رسانه‌ها ساخت که هنوز هم ابهاماتی در آن باقی است. از این رو این احتمال وجود دارد که باز هم نیمکت مس اسیر حواشی بازی شده و شاید تحت تاثیر حساسیت مسابقه واکنش نشان دهد. حجت جهرمی، مدیر تیم مس کرمان در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «این تیم‌های بزرگ هستند که در تقابل با تیم تازه لیگ‌برتری ما غافلگیر می‌شوند و به نوعی بهشان برمی‌خورد! شاید به این دلیل حساسیت‌هایی به وجود می‌آید. با این حال به دلیل حساسیت این بازی نیمکت تیم‌مان را توجیه کردیم تا احساسات خود را کنترل کرده اسیر جوسازی و حواشی بازی نشوند. بازیکنان و مربیان هم به خوبی این موضوع را درک کردند.»

با این حال بازی با پرسپولیس برای بالا و پایین جدول حساس است. شکست هفته قبل تیم مس مقابل تیم صنعت‌نفت کمی حاشیه امنیت را از کرمانی‌ها گرفت. از طرفی پرسپولیس که با کمترین فاصله از استقلال قرار دارد نمی‌خواهد امتیاز از دست بدهد و از رقابت در صدر جدول عقب بیفتد. از این رو هر دو تیم‌انگیزه‌های لازم برای برنده شدن در این بازی را دارند. این بازی در جدول به دلیل تاثیری که دو تیم در جایگاه دیگر تیم‌ها دارند هم حساس است. در نتیجه بدون شک فرزاد حسین‌خانی تدابیر لازم برای کسب امتیاز را اندیشیده است. تیم مس در حال حاضر با 21 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و با توجه به اینکه هنوز 5 بازی به پایان مسابقات باقی است احتمالا خطر سقوط را هم تا حدودی حس می‌کنند. مدیر تیم مس در این مورد به ما گفت: «تیم ما هر چند جایگاه خوبی ندارد اما نتایج بدی نگرفتیم. در واقع ما در اغلب بازی‌ها مخصوصا بازی‌های بزرگ تا آخرین دقایق خوب پیش رفتیم و اغلب در دقایق پایانی نتیجه را واگذار کردیم. از این رو متوجه حساسیت موضوع هستیم و کادرفنی برای این بازی نیز تدابیر لازم را اندیشیده است. من بسیار خوشبین هستم که با درایت کادرفنی نتیجه خوبی می‌گیریم. ضمن اینکه حساسیت بازی را هم درک کردیم و اجازه نمی‌دهیم حواشی روی ما تاثیر بگذارد.» 

 مس گزینه سقوط است؟

اگر تا یکی دو هفته قبل فکر می‌کردیم تیم مس در لیگ برتر باقی می‌ماند، حالا اما دیگر اینقدر مطمئن نیستیم. مسی‌ها بازی حساس با صنعت‌نفت را که درواقع فینالی رودررو برای بقا بود باختند و این نشان می‌دهد هرچند حسین‌خانی و شاگردانش توانایی‌های زیادی دارند اما هنوز کم تجربه هستند. شاید کرمانی‌ها اتفاقات غیر‌فوتبالی و عملکرد داور را دلیل اصلی ناکامی خود مقابل این حریف مستقیم بدانند اما این واقعیت قابل کتمان نیست که تیم مس ضعف‌هایی دارد و هنوز به تیمی حرفه‌ای در سطح لیگ برتر تبدیل نشده است. 

 اشتباهات گاهی تاثیرگذار و تصمیمات لحظه‌ای که امتیازاتی را از چنگ این تیم بیرون آورد نیز نشان می‌دهد آنها هنوز آنقدر هوشیار نیستند که فرصت‌سوزی نکنند. جهرمی در این مورد با ما موافق نیست او بر این باور است که تیم مس کرمان بازی با صنعت نفت را باخت چون داور اشتباه کرد. او به ما گفت: «کمیته داوران به حساسیت آن بازی واقف بودند و تیم داوری خوبی برای این بازی انتخاب کردند اما در کمال ناباوری این تیم با‌تجربه و حرفه‌ای اشتباهاتی کردند که اصلا باور‌کردنی نبود. در دقیقه 63 پنالتی 100 درصد را برای ما نگرفت و در عوض در دقایق پایانی برای آنها پنالتی گرفت. کلی از زمان اضافه بازی صرف گرفتن پنالتی، حواشی مربوط به آن و شادی گل آبادانی‌ها شد. آن‌وقت فقط داور یک دقیقه وقت اضافه لحاظ کرد. معنی این تصمیم چیست؟»

با این حال تیم مس قصدی برای سقوط ندارد. آنها بر این باورند که صنعت‌نفت هیچ تهدیدی برای آنها محسوب نمی‌شود و تیم مس در ادامه مسابقات هر چند کار راحتی ندارد اما به‌شدت هوشیار است و این بازی‌ها را با موفقیت پشت‌سر می‌گذارد. مدیر این تیم تاکید کرد روحیه تیم خوب است و بازی به بازی پیش می‌روند. از‌این‌رو بدون توجه به اینکه رقبا چه نتیجه‌ای می‌گیرند به فکر موفقیت تیم خود هستند، بازی به بازی پیش می‌روند و در لیگ برتر ماندگارند. 

 کج‌سلیقگی در تقسیم بودجه مس کرمان

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای فصل و قبل از اینکه لیگ آغاز شود اخباری از باشگاه مس مبنی‌بر نارضایتی مدیران و مربیان این تیم از شرایط مالی به گوش رسید و حتی حسین‌خانی در اعتراض به برآورده نشدن خواسته‌هایش یک بار استعفا داد. آن زمان بودجه لازم به این تیم اختصاص داده نشده بود و از این رو مدیران باشگاه به هر دلیل در تامین نیاز‌های این مربی که اولا جذب یک کمک خارجی و دوما به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی بود ناکام ماندند و حتی کمک خارجی درنهایت با وجود اختصاص بودجه نیز به نیم‌فصل موکول شد. گویا در ادامه هر‌چند بودجه مورد نظر در اختیار این باشگاه قرار نگرفته اما کم پولی هم به آنها داده نشد. با این حال این باشگاه در تنظیم دخل و خرج‌ها مشکلاتی داشته و تیم نتوانست با بودجه موجود نیازهای خود را برآورده کرده و در بخش‌هایی به مشکل خورد. اگر امروز مسی‌ها ادعا می‌کنند قبل از بازی با پرسپولیس دریافتی بازیکنان را به 70 درصد می‌رسانند به این دلیل است که اغلب بازیکنان با قیمت پایین و قانع قرارداد بستند و بسیاری از نفراتی که مد نظر حسین‌خانی بودند اصلا جذب نشدند که بخواهند با قراردادهای بالا چالشی برای این تیم ایجاد کنند. 

جهرمی در این مورد گفت: «به نظر من از ابتدا بودجه خوبی به ما دادند اما این بودجه خوب مدیریت نشد. اغلب در پرداخت‌ها با مشکل روبه‌رو بودیم. به هر حال برای فصل اول لیگ برتر به نظر من پولی که در نظر گرفتند قابل قبول بود و عدم برنامه‌ریزی باعث شد یک‌سری از خواسته‌های مربی برآورده نشود یا دیر به مرحله اجرا در بیاید. شاید بهتر است بگوییم در این موارد کج‌سلیقگی رخ داد.» 

در هر حال بازی حساس مس و پرسپولیس می‌تواند نقطه عطفی برای این تیم باشد چراکه نتیجه هر چه باشد با توجه به آنچه در دیگر بازی‌ها رخ می‌دهد می‌تواند در سرنوشت این تیم بسیار حساس و تعیین‌کننده باشد. از این رو باید منتظر مشخص شدن نتایج بمانیم و ببینیم که آیا این تیم مثل همتای رفسنجانی خود در اولین حضور لیگ برتری ماندگار می‌شود یا دلش برای لیگ دسته اول تنگ شده و می‌خواهد به دسته پایین‌تر برگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج