۱۳۰۳۷۰۴
۱۵۹۷
۱۵۹۷
پ

‌الله‌وردی: دربی ۶تایی‌ها ؟ یک اتفاق بود

چند روز بیشتر به دربی صدم باقی نمانده است، جدالی که برنده آن شانس زیادی برای کسب قهرمانی خواهد داشت و همین موضوع جذابیت و حساسیت این تقابل را بیش از گذشته کرده است.

روزنامه اعتماد: چند روز بیشتر به دربی صدم باقی نمانده است، جدالی که برنده آن شانس زیادی برای کسب قهرمانی خواهد داشت و همین موضوع جذابیت و حساسیت این تقابل را بیش از گذشته کرده است. پرسپولیسی‌ها در جدول یک امتیاز کمتر از استقلال و سپاهان دارند و در صورت برتری می‌توانند جای این تیم را در رده دوم بگیرند و در ادامه چشم‌ به لغزش سپاهان خواهند داشت. از طرفی استقلالی‌ها هم که هم‌امتیاز با سپاهان هستند در صورتی که با برد از آزادی خارج شوند با روحیه مضاعف سه بازی باقی‌مانده را سپری خواهند کرد و شانس خود را برای قهرمانی بیشتر خواهند کرد. به بهانه این بازی حساس به سراغ جواد ‌الله‌وردی، بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس رفتیم. متهم ردیف اول در دربی ۶تایی‌ها از هر دری سخن گفت به جز دربی ‌شماره ۱۰۰!

الله‌وردی پر از حرف بود و او گفت و ما نوشتیم و خواست انعکاس‌دهنده صحبت‌هایش باشیم‌. ‌چکیده‌ای از صحبت‌های این پیشکسوت فوتبال را در ادامه می‌خوانید.

   بازهم دربی در پیش است و این دربی به لحاظ شرایط جدولی برای هر دو تیم حساس است. نظر شما درباره دربی ۱۰۰؟

سالیان زیادی است که داریم با دربی زندگی می‌کنیم، ۱۰۰ تا دربی را گذراندیم چی گیرمان آمده؟ ۶ دوره است به جام جهانی می‌رویم اما نمی‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم، اما درباره این دربی به عنوان یک بازیکنی که در المپیک و جام جهانی هم حضور داشتم و دربی‌های زیادی بودم امیدوارم این دربی اوج قشنگی‌های فوتبال باشد. از هر نظر تا هواداران لذت ببرند (در بین صحبت مشغول حساب و کتاب با فردی می‌شود و عذرخواهی می‌کند). 

   اگر کاری دارید مزاحم نشویم؟

نه، اختیار دارید. ما انگار در این فوتبال نبودیم و از کره مریخ آمدیم! من فوق‌لیسانس تربیت‌بدنی از دانشگاه تهران هستم اما نه بیمه هستم و نه بازنشسته‌ام. فدراسیون فوتبال ماهی 200 هزار تومان به من پول می‌دهد که از زمان دادکان همان‌قدر است که می‌شود ۴ یا ۵ دلار. من با آن همه سابقه 200 هزار تومان ماهیانه می‌گیرم، آن وقت برای هیات رییسه پاداش ۲۰ هزار دلاری درنظر می‌گیرند!

   ماهی ۲۰۰ هزار تومان به چه عنوانی به شما تعلق می‌گیرد؟

مثلا استخدام هستم! از اسفند ماه پارسال هم ماهی950 هزار تومان صندوق حمایت از پیشکسوتان با امضای آقای وزیر به حسابم واریز می‌کنند که در مجموع می‌شود نزدیک یک میلیون و 200 هزار تومان! بعد از ۷۲ سال این پول را به من می‌دهند! من با این پول چکار کنم؟ اجاره خانه می‌دهم، خرج خانه می‌دهم، دوتا بچه بزرگ دارم. من اگر کارگر بودم تا الان بازنشسته بودم و ماهی ۱۰ تا ۱۵ میلیون حقوقم بود! آخر و عاقبت بازیکنی با سابقه من این بود؟

   الان  مغازه هم  دارید؟

سمت پاسگاه نعمت‌آباد یک‌جا اجاره کردم ضایعات کاغذ و کارتن خرید و فروش می‌کنم. اما خرج من درنمی‌آید. اصلا در فدراسیون کسی اینها را می‌فهمد؟ بروم به کی دردهای خودم را بگویم؟ بینی و دنده‌ام و دست و پام شکست در فوتبال اما این شد نتیجه‌اش؟

   بگذریم، کمی از دربی حرف بزنید.

نان و نمک هر دو تیم را خوردم و برایم فرقی ندارند.

   از آن دربی معروف ۶تایی‌ها بگویید.

همه کاسه و کوزه‌ها سر من شکست. بقیه رفته بودند گل بچینند؟ همه آنها یک سر و گردن از من بالاتر بودند چه جوری روی ۶تا گل مقصر بودم اما یک خارجی مثل رایکوف من را تعویض نکرد؟ گل چهارم پرسپولیس از 40 متری رفت توی گل. من اگر بودم با پا توپ را مهار می‌کردم! آن بازی یک اتفاق بود که روز هیچ کدام از ما نبود. چطور بازی برگشت یک-یک شد و پرسپولیس نتوانست دوباره ۶تا بزند؟

   بعد از دربی  برخورد  بدی هم با  شما شد.

دو روز بعد از بازی تیمسار خسروانی خیلی حرف‌ها به ما زد آخرش به ما گفت شما مایه ننگ هستید و عکس شما را می‌زنم سر در باشگاه زیرش می‌نویسم این باشگاه فوتبالش تعطیل شد به خاطر این بازیکنان. من بچه ناصرخسرو بودم و در آن محله قهرمان ملی بودم و به دانشگاه رفته بودم و نمی‌خواستم به من بگویند ننگ‌. شاید من هم مثل بقیه باید سکوت می‌کردم اما به خسروانی گفتم فوتبال همین است و ما مایه ننگ نیستیم. بعد خسروانی گفت رضایت این آقا را همین امشب بدهید. شب رفتم باشگاه، سردبیر دنیای ورزش هم بود، او گفت برو من درستش می‌کنم، گفتم نه گفت بد می‌بینی!

   بعدش چه شد؟

از فردا در روزنامه‌ها از قول من نوشتند مسافرکشی می‌کنم یا با دوست دخترم که قرار بود ازدواج‌ کنیم به‌هم زدیم از این حرف‌ها پر بود در مجله جوان و...

   مدت‌ها می‌گفتید یک‌سری افراد را نمی‌بخشید؟ هنوز  هم  نبخشیدید؟

یکی مثل منصور پورحیدری دستش از دنیا کوتاه است و بخشیدم. یک ساعت مانده به مرگ من هم همه را می‌بخشم. به هادی نراقی بی‌ادبی کردم 

سه مرتبه از او حلالیت طلبیدم. در کل معتقدم چوب خدا صدا ندارد. اگر امروز آشغال جمع می‌کنم می‌دانم علتش چیست. دو هزار تا دل شکستم و شاید بدی کردم که این شد عاقبتم.

   سوال پایانی؛ در تمام این سال‌ها که در فوتبال بودید می‌توانید بگویید که فوتبال خالی از تبانی و زد و بند است؟

همه به آدم و حوا سجده کردند به جز شیطان! انسان وسوسه می‌شود. بالاخره وقتی شیطان هست آدم هم می‌تواند گول بزند. در فوتبال ما همه‌ چیز هست این را هم کنارش بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج