۱۳۰۴۳۱۹
۲۸۷۳
۲۸۷۳
پ

حذف نمی‌شدیم مدعی قهرمانی در آسیا بودیم

میرزایی، ستاره تند و تیز آبی‌ها معتقد است اگر این تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف نمی‌شد، می‌توانست مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها باشد.

خبرورزشی: میرزایی، ستاره تند و تیز آبی‌ها معتقد است اگر این تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف نمی‌شد، می‌توانست مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها باشد.

هواداران استقلال به او لقب تعویض طلایی را دادند. بازیکن تند و تیزی که هر وقت به بازی آمده موثر بوده و توانسته به تیمش کمک کند.

صحبت از رضا میرزایی، وینگر سرعتی و تکنیکی آبی‌هاست که در تابستان گذشته از سپاهان راهی استقلال شد. میرزایی در اکثر بازی‌ها نیمکت‌نشین است ولی هر زمان به ترکیب استقلال اضافه می‌شود، با انرژی و انگیزه بالایی کار می‌کند و کادرفنی استقلال هم از عملکرد او راضی هستند. اوج کار میرزایی در بازی با گل گهر بود که بعد از آمدنش به بازی ورق را به سود آبی‌ها برگرداند و با زدن یک گل فوق‌العاده تماشایی و گرفتن یک پنالتی زمینه‌ساز برتری تیمش در بازی شد که تا قبل از آمدن رضا به بازی از آن عقب بود. با میرزایی در خصوص شرایط خودش و استقلال، دربی حساس پیش رو و البته سایر مسائل مربوط به این باشگاه گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

از بازی مقابل هوادار شروع کنیم. فکرش را می‌کردید که با این نتیجه به برتری برسید؟

خب تیم ما به خصوص در نیم‌فصل دوم نشان داد چه کیفیت بالایی دارد و نتایج ما در این فصل این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند. در هفته‌های اخیر عملکرد خیلی خوبی داشتیم و برای بازی با هوادار هم فقط برای گرفتن ۳ امتیاز به میدان رفتیم. در نیمه نخست کمی کار گره خورد و نتوانستیم از موقعیت‌هایی که داشتیم به خوبی استفاده کنیم ولی خداراشکر در نیمه دوم خیلی زود به گل رسیدیم و توانستیم گل‌های بعدی را هم بزنیم و با یک نتیجه خوب بازی را به پایان ببریم. هیچ‌کس قبل از بازی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که تیمش می‌تواند گل‌های زیادی بزند و ما هم همین‌طور بودیم. با این حال می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم و هر طور که بود باید به ۳ امتیاز این دیدار خانگی می‌رسیدیم. خوشحالم با یک نتیجه خوب به استقبال دربی می‌رویم و امیدوارم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم.

بعد از بازی حواشی زیادی در مورد تیم هوادار به وجود آمد و عده‌ای هم حرف از تبانی و یا کم‌کاری بازیکنان این تیم زدند. تو در این خصوص چه صحبتی داری؟

به نظرم این صحبت‌ها اصلا درست نیست و من هم نمی‌خواهم خیلی وارد این مسائل شوم. بازیکنان هوادار باشرف هستند و هیچ‌وقت خودشان را نمی‌فروشند. اصولا هیچ فوتبالیستی نمی‌آید بد بازی کند و یا از قصد کم‌کاری کند. آن هم در بازی‌هایی که پخش زنده دارد و خیلی‌ها آن را دنبال می‌کنند. من با خیلی از بازیکنان هوادار رفیق هستم و شک ندارم که آن‌ها انسان‌های باشرفی هستند و هیچ‌وقت اعتبار و آبروی خود را نمی‌فروشند.

پنالتی زدن سیدحسین هم حسابی حاشیه‌ساز شد و ناراحتی سرمربی حریف را در پی داشت. نظرت در این مورد چیست؟

سید که کارش درست است و فوق‌العاده هم پنالتی زد. سید جورجینوی فوتبال ایران است و انصافا هم در تمرینات خوب پنالتی می‌زند. به نظرم اصلا بحث بی‌احترامی نبود و ما به‌هیچ‌وجه چنین قصدی نداشتیم. سید همیشه در تمرینات پنالتی می‌زند که حتی فیلمش هم پخش شده بود. در آن لحظه هم تصمیم گرفته شد که او بزند و فوق‌العاده هم به توپ ضربه زد.

این هفته باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرید و دربی را برگزار کنید. خیلی‌ها معتقدند این بازی یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند سال اخیر خواهد بود. در مورد تقابل با پرسپولیس چه صحبتی داری؟

ما ۴ فینال تا پایان فصل داریم و می‌خواهیم بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن و با حداکثر امتیازات به پایان برسانیم. دربی هفته آینده بسیار حساس است و هم تیم ما و هم پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار داریم. دربی هم مثل بقیه بازی‌ها ۳ امتیاز دارد و باید هرچه داریم را بگذاریم تا بازی را ببریم. دربی یکی از فینال‌های پیش روی ماست و می‌خواهیم در این بازی هم بهترین نتیجه را بگیریم.

چقدر امیدوار هستی که در این فصل استقلال به قهرمانی برسد؟

قطعا امیدواریم. استقلال همیشه برای قهرمانی تلاش می‌کند و شک نکنید همه تلاشمان را خواهیم کرد تا امسال قهرمان شویم و جام را در پایان فصل به هوادارانمان هدیه دهیم. رقبای سختی داریم و کار راحت نیست، با این حال ما یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آییم و تا روز آخر برای گرفتن جام می‌جنگیم.

تو هروقت به بازی آمدی موثر بودی ولی در اکثر بازی‌ها  نیمکت‌نشین هستی. در این خصوص چه صحبتی داری؟

خب این مسائل به کادرفنی برمی‌گردد. تصمیم سرمربی تیم بود که من در ترکیب اصلی باشم یا نباشم. من به عنوان یک بازیکن وظیفه دارم که خوب و منظم تمرین کنم و آماده کمک کردن به تیمم باشم. بقیه مسائل در اختیار کادرفنی است و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که چه کسی بازی کند. هر زمانی حتی برای یک دقیقه هم به بازی بروم با همه وجودم تلاش می‌کنم تا به تیمم کمک کنم.

کار کردن با ساپینتو چطور است؟ فکر می‌کنم رابطه خوبی با بازیکنان دارد. درست است؟

بله دقیقا همین‌طور است. به نظرم که خیلی خوب است و من لذت می‌برم. در کار ساپینتو اصلا شوخی ندارد و کاملا جدی است ولی در عین حال با همه بچه‌ها رفاقت دارد. خیلی پرانرژی است و تفکرش فقط پیروزی است. ساپینتو فقط پیروزی می‌خواهد و از باختن متنفر است. ضمن این‌که او فوتبالیست بزرگی بوده و دانش فنی بالایی هم دارد. یکی دیگر از نکات مثبت ساپینتو این است که با بازیکنان رفیق است و این موضوع به نظرم خیلی به تیم کمک می‌کند. در مجموع خیلی خوشحالم با چنین مربی بزرگی کار می‌کنم.

هنوز فصل به پایان نرسیده ولی صحبت‌هایی مبنی بر جدایی ساپینتو به گوش می‌رسد. نظرت در این رابطه چیست؟

من نمی‌دانم قرار است این اتفاق بیفتد یا خیر. همان‌طور که گفتم رابطه خیلی خوبی بین بچه‌ها و ساپینتو برقرار است و همه ما بازیکنان عاشق او هستیم. امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که فصل بعد را هم کنار هم باشیم و او در استقلال بماند. او مربی بسیار خوبی است و خودتان تاثیرش را در بازی‌های استقلال می‌بینید.

هواداران استقلال بعد از گل‌زنی به گل گهر و درخششت در آن بازی به تو لقب تعویض طلایی دادند. نظرت در مورد این لقب چیست؟

هواداران سپاهان به من لقب رضا بوگاتی را دادند و استقلالی‌ها هم همین لقب را از ابتدا روی من گذاشتند. خودم این لقب را خیلی دوست دارم خوشم می‌آید. با این حال لقب تعویض طلایی هم بد نیست و دوستش دارم.

در مورد حذف تلخ تیمتان از آسیا چه صحبتی داری؟

واقعا هنوز هم در شوک هستیم و نمی‌دانیم چطور شد که این اتفاق افتاد. واقعا حیف است این تیم استقلال با این کیفیت نتواند در آسیا بازی کند. متاسفانه این قضیه طلب استراماچونی خوب مدیریت نشد و باشگاه نتوانست این موضوع را حل کند و به همین راحتی استقلال حذف شد و میلیون‌ها هوادار ناراحت شدند. من فکر می‌کنم این تیم با این کیفیتی که دارد اگر حذف نمی‌شد، حرف‌های زیادی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و حتی یکی از مدعیان قهرمانی بود. برای خود ما خیلی ناراحت‌کننده است که نمی‌توانیم در آسیا حاضر باشیم ولی باید تمرکز و انگیزه خودمان را برای لیگ و جام حذفی حفظ کنیم تا بتوانیم به هوادارانمان جام هدیه بدهیم. مشکلات در استقلال بسیار زیاد است و خود بازیکنان هم پولی نگرفتند. با این حال با جان و دل و با عشق برای پیراهن استقلال و هوادارانش بازی می‌کنیم و می‌جنگیم.

قبل از آمدن به استقلال هم دربی‌ها را دنبال می‌کردی؟

بله خب دربی همیشه جذاب بوده و در سطح دنیا بیننده دارد. خیلی‌ها حتی در کشورهای مختلف دنیا این بازی را می‌بینند و به نوعی ویترین فوتبال ایران محسوب می‌شود. من هم از سال‌ها قبل این بازی را دنبال می‌کردم و الان هم خوشحالم که خودم در این بازی حضور دارم و عضوی از دربی بزرگ فوتبال ایران هستم.

دربی‌بازترین بازیکنی که در همه این سال‌ها دیدی چه کسی بود؟

خب بازیکنان بزرگ زیادی در دربی بازی کردند ولی به نظرم فرهاد مجیدی خیلی دربی‌باز بود. مجیدی همیشه در دربی‌ها خوب کار می‌کرد و یکی از بهترین‌های تاریخ دربی به حساب می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج