۱۳۰۵۴۳۷
۱ نظر
۲۳۹۷
۱ نظر
۲۳۹۷
پ

۱۰+۱ نکته از دربی ۱۰۰؛ مثبت و منفی، سیاه و سفید!

دربی ۱۰۰ هم مانند تمام بازی‌های قبل استقلال و پرسپولیس سرشار بود از نکات مثبت و منفی که نگاهی به ۱۱ نکته اساسی این مسابقه خالی از لطف نیست.

خبرگزاری تسنیم: دربی ۱۰۰ هم با فراز و نشیب‌های همیشگی و خاص دربی‌ تهران به پایان رسید. جایی که پرسپولیس با یک گل استقلال را از پیش رو برداشت و موقتاً به صدر جدول لیگ برتر رسید. در زیر نگاهی به ۱۱ نکته از دربی ۱۰۰ خواهیم انداخت:

۱- پرسپولیس پیشتاز در دربی‌های اردیبهشت و خوش‌یمنی آن برای یحیی

اردیبهشت در سال‌های اخیر همواره برای پرسپولیس خوش‌یُمن بوده و گل‌محمدی هر دو بُرد خود در دربی در قامت سرمربیگری را در اردیبهشت ماه کسب کرده است. پرسپولیس و استقلال در تاریخ دربی‌های خود در اردیبهشت ماه تا پیش از دربی 100، مساوی بودند، اما با برتری روز گذشته پرسپولیس، کفه ترازوی دربی‌های اردیبهشت به نفع این تیم سنگین‌تر شد.

۲- هر دو برد گل‌محمدی در دربی‌ها با گلزنی آل‌کثیر

علاوه بر اردیبهشت، آل‌کثیر هم برای گل‌محمدی خوش‌یُمن است. یحیی که تاکنون طعم پیروزی در دو دربی را چشیده، در هر دو دربی با تک گل‌های آل‌کثیر به برتری رسیده است تا این مهاجم خوزستانی پیام‌آور شادی برای سرمربی سرخ‌ها باشد.

۳- گل‌محمدی دومین مربی تاریخ و فعلاً بدون شکست

یحیی با برد در دربی 100 دومین مربی تاریخ سرخابی‌ها لقب گرفت که 10 دربی اول خود را بدون شکست پشت سر می‌گذارد. این مربی تاکنون دو پیروزی و هشت مساوی در تاریخ دربی‌ها به دست آورده است.

۴- آمار فوق‌العاده مهدی ترابی در پاس گل دربی

مهدی ترابی با پاس گل زیبای خود به عیسی آل‌کثیر به یک آمار فوق‌العاده در دربی رسید. این بازیکن که در بازی رفت دو تیم نیز دو پاس گل به گولسیانی داده بود، با پاسی که به عیسی آل‌کثیر داد به آمار سه پاس گل در دربی‌های یک فصل رسید که در نوع خود جالب توجه است. ترابی این شانس را دارد که در صورت رویارویی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی این آمار را ارتقا ببخشد.

۵- شکست‌ناپذیری پرسپولیس در ۱۰ دربی متوالی لیگ برتری

پرسپولیس همچنان شکست‌ناپذیری خود در دربی‌های لیگ برتری را در فصل بیست‌و‌دوم نیز ادامه داد. در حالی که از آخرین شکست سرخ‌ها در دربی‌های لیگ برتری شش سال می‌گذرد؛ پرسپولیسی‌ها با پیروزی در دربی 100 به رکورد 10 بازی بدون شکست متوالی در این رقابت حساس رسیدند. استقلالی‌ها آخرین بار در دربی‌های لیگ برتری در اسفند ماه سال 96 و با هدایت وینفرد شفر موفق به شکست پرسپولیس شدند.

 ۱۰+۱ نکته از دربی ۱۰۰؛ مثبت و منفی، سیاه و سفید!

۶- فرار از لقب «ترسو» با ترکیب ریسکی گل‌محمدی

از گل‌محمدی همواره به‌عنوان یک مربی ترسو و محتاط در دربی‌ها انتقاد می‌شد، اما این مربی با برد در بازی حساس روز گذشته تا حد زیادی از این لقب فاصله گرفت. یحیی که به خوبی می‌دانست دیدار با استقلال آخرین فرصت او برای کسب جام قهرمانی لیگ برتر است، با ترکیبی متفاوت پا به این مسابقه گذاشت و اضافه شدن وحید امیری به خط جلو و حضور سروش رفیعی سه امتیاز را به اردوگاه سرخ‌های پایتخت آورد.

۷ - برای اولین بار در تاریخ تعداد بردهای استقلال و پرسپولیس در دربی مساوی شد

پرسپولیس و استقلال در گام صدم دربی‌ها به هم رسیدند. سرخپوشان که همواره در تعداد بردها در سالیان گذشته از رقیب دیرینه خود عقب بودند، به لطف عملکرد بهتر در دربی‌های اخیر توانستند پس از 54 سال در تعداد بردهای دربی نیز به آبی‌پوشان برسند. با برد روز گذشته شاگردان گل‌محمدی؛ هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در تاریخ دربی‌ها به 26 برد رسیدند و 48 بازی آنها نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

۸ - نمایش فنی ضعیف سرخابی‌ها

علیرغم حساسیت بسیار بالای جدال دو تیم؛ عملکرد روز گذشته شاگردان ساپینتو و گل‌محمدی به لحاظ فنی تعریف چندانی نداشت، جایی که شاید به زحمت تعداد شوت‌های در چارچوب دو تیم روی هم به تعداد انگشتان یک دست می‌رسید. امید گل بسیار کم، پاس‌های بی‌دقت، توقف پی در پی بازی و اعتراضات فراوان در کنار خط نکاتی بود که می‌توان از دربی 100 به آن اشاره کرد، نکاتی که باعث می‌شود دربی 100 را در مقایسه با دربی رفت بسیار بی‌کیفیت‌تر بدانیم.

۹ - بی‌نظمی در ورود تماشاگران و حضور بیش از ۲ برابری روی سکوها

شاید از ابتدا هم مشخص بود که برگزاری دربی با حضور تنها 15 هزار تماشاگر بسیار بعید خواهد بود. دیداری که همواره مشتاقان زیادی را راهی ورزشگاه آزادی می‌کند این بار هم حداقل شاهد حضور 40 هزار تماشاگر بود، اما بی‌نظمی موجود روی سکوهای طبقه دوم ورزشگاه باز هم نمره منفی در کارنامه برگزارکنندگان دربی 100 برجا گذاشت.

۱۰- ساپینتو مرد بازی‌های بزرگ نیست؟!

ساپینتو که تیمش در هفته‌های اخیر عملکرد بسیار موفقی را در لیگ برتر داشته؛ همواره با یک انتقاد جدی روبه‌روست؛ اینکه او مرد بازی‌های بزرگ نیست! این مربی پرتغالی که بازی‌های رفت و برگشت را به سپاهان واگذار کرده بود، حالا دیدار حساس با پرسپولیس را هم در کورس قهرمانی به رقیب دیرینه آبی‌ها باخت تا هواداران این تیم حالا با این سؤال مواجه باشند که آیا ساپینتو واقعاً مرد بازی‌های بزرگ نیست؟

۱۰+۱: اعتراض‌ها، بیانیه‌ها و شکایت تکراری در پایان هر دربی!

تقریباً هیچ دربی را به خاطر نداریم که بعد از آن شاهد بیانیه‌ها، شکایات و اعتراض‌ها به داوری نباشیم. دربی 100 نیز از این قائده مستثنی نبود و بعد از پایان این مسابقه، ساپینتو و استقلالی‌ها به اعتراض از داوری و شکایت علیه بازیکن پرسپولیس پرداختند و در سوی مقابل سرخ‌ها با بیانیه جواب بیانیه آبی‌ها را دادند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      نام هاي بزرگ باکیفیت های معمولی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج