۱۳۰۷۵۸۹
۹۹۴
۹۹۴
پ

ساپینتو: اول حل مشکلات تیم بعد مذاکره

رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایران درحالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که برخی از تیم‌ها باثبات روی نیمکت و با تداوم همکاری با کادرفنی خود، مراحل آماده‌سازی‌شان را در زمینه‌های مختلف آغاز کرده‌اند تا از حالا برای فصل بعد در زمین حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند

فرهیختگان: رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایران درحالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که برخی از تیم‌ها باثبات روی نیمکت و با تداوم همکاری با کادرفنی خود، مراحل آماده‌سازی‌شان را در زمینه‌های مختلف آغاز کرده‌اند تا از حالا برای فصل بعد در زمین حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؛ این درحالی است که استقلالی‌ها که در فصل جاری در بیشتر دیدارهای خود نتایج مناسبی را کسب کرده‌اند همچنان از وضعیت نیمکت خود برای فصل جدید مطمئن نیستند و با وجود آن که هواداران آبی علاقه‌مندند تا همکاری با سرمربی پرتغالی ادامه پیدا کند اما هنوز این امر قطعی نشده است. 

استقلال بالاخره واکنش نشان داد!

بر همین اساس درخصوص تداوم همکاری این باشگاه با ریکاردو ساپینتو مدتی می‌شود که اخبار مختلفی زمزمه می‌شود. البته باشگاه استقلال برای آن که این حواشی بیشتر از این ادامه پیدا نکند به این قضیه هرچند دیرهنگام واکنش نشان داد. در این خصوص سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال با اشاره به تمایل این باشگاه برای ادامه حضور ریکاردو ساپینتو در جمع آبی‌پوشان، یکشنبه عصر به کانال رسمی باشگاه گفته بود: «باشگاه استقلال اعتقاد دارد ریکاردو ساپینتو سرمربی محترم و ارزشمند خود را برای فصل آینده نیز حفظ کند و به‌زودی مذاکرات با ایشان جهت ادامه همکاری آغاز می‌شود. ضمن اینکه امروز از ایشان درخواست کردیم موارد مورد نیاز خود از جمله بازیکنانی که برای فصل آینده در نظر دارد را به باشگاه اعلام کند. باشگاه استقلال از همکاری با آقای ساپینتو رضایت کامل دارد و امیدواریم این مربی فصل آینده هم در باشگاه استقلال حضور داشته باشد.» با این حال این بحث که آیا این میزان علاقه‌مندی دوطرفه هست و ساپینتو هم به اندازه باشگاه استقلال علاقه دارد تا این همکاری ادامه پیدا کند یا خیر به یک ابهام و پرسش بزرگ تبدیل شده است. 

یک جام تا ابقای ساپینتو؟

چندی پیش در «فرهیختگان» درباره جزئیات قرارداد ساپینتو با استقلال به این موضوع اشاره کردیم که در روزی که مدیریت سابق استقلال با این سرمربی قرارداد امضا کرد از قراردادی دوساله صحبت به میان آمده اما بعدا مشخص شد که فصل دوم قرارداد همکاری فی مابین مشروط بسته شده و درصورت توافق طرفین با دست بالای استقلال، این قرارداد برای فصل بعدی با بندها و تبصره‌های مشخص اتوماتیک‌وار تمدید خواهد شد. این در شرایطی است که به نظر می‌رسد نحوه بستن قرارداد با استراماچونی، سرمربی سابق و ایتالیایی استقلالی‌ها در زمان مدیریت امیرحسین فتحی و همکاری علی خطیر که بزرگ‌ترین بدهی تاریخ باشگاه را به بار آورد چشم تیم مذاکره‌کننده آجورلو را ترسانده تا به این ترتیب آنها به جای امضای قرارداد یکجای دوساله بدون شرط و شروط با ساپینتو از قراردادی دوفصله که فصل دوم آن منوط به توافق طرفین هست رونمایی کنند.  تا پیش از این، این‌طور روایت شده بود که قرارداد ساپینتو برای فصل بعدی رقابت‌ها درصورتی‌که هر دو طرف ماجرا برای فصل بعدی راضی به همکاری باشند امضا خواهد شد اما به این موضوع اشاره کرده بودیم که این قرارداد به‌گونه‌ای بسته شده است که در پایان فصل اول و برای فصل دوم اگر باشگاه استقلال موافق باشد این قرارداد برای فصل بعدی ادامه پیدا می‌کند و این نشان می‌دهد که تمدید قرارداد مشروط برای فصل بعدی با نظر استقلال محقق خواهد شد. بنابراین این قرارداد از طرف ساپینتو یک‌ساله و از طرف استقلالی‌ها یک به علاوه یک فصل خواهد بود.  البته به خاطر اختلاف پیش‌آمده با علی فتح‌الله‌زاده، ساپینتو در نیم‌فصل رقابت‌های امسال تا آستانه اخراج و قطع همکاری نیز پیش رفت اما بعد از مقطعی با کسب نتایجی مطلوب و روی دور انداختن تیمش باعث شد تا تیم مدیریتی استقلال یک بار دیگر به این سرمربی اعتماد کرده و پس از آن نیز این سرمربی تا جایی مورد قبول و رضایت هواداران قرار گرفت که در فضای مجازی درخواست‌ها برای باقی ماندن وی برای فصل بعدی مورد توجه قرار گرفت.  هرچند در این زمینه از باشگاه استقلال خبر می‌رسد قرارداد بین این باشگاه با سرمربی خود درصورت قهرمانی استقلالی‌ها در هر جامی اتوماتیک‌وار تمدید شده و مشکل بزرگی برای تحقق این امر یعنی تداوم همکاری برای فصل بعدی بین طرفین باقی نمی‌ماند. البته درباره مسائل مالی نیز در صورت ادامه همکاری، باید چیزی در حدود 20 درصد به قرارداد این سرمربی برای فصل بعدی افزوده شود. 

معوقات مانع ماندن می‌شود؟

با همه این تفاسیر درحال حاضر تنها موردی که می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد به این موضوع برمی‌گردد که مدت‌های زیادی از نوتیس این سرمربی به استقلال گذشته و درخصوص پرداختی معوقات به وی اقدام قابل‌توجهی نشده است و این موضوع می‌تواند تا حد زیادی موانعی را در راه ماندن ساپینتو در استقلال برای فصل بعدی ایجاد کند.  پیش از این در «فرهیختگان» نوشتیم: «مدیریت باشگاه درحالی به دریافتی 85 هزار دلاری ساپینتو اشاره کرد که این سرمربی که طبق قرارداد باید هر دو ماه یک بار 95 هزار دلار به‌عنوان دستمزد دریافت کند با سپری شدن حدود 5 ماه، با 3 دستمزد عقب‌افتاده مواجه شده و گویا پرداختی باشگاه به وی از بابت مطالبات قبلی این سرمربی بوده است. همچنین ساپینتو 45 هزار دلار نیز از بابت پاداش پیروزی‌های تیمش طلبکار است (این مبلغ در این مدت اخیر افزایش پیدا کرده است) که از این مبلغ اخیرا، یک‌سوم این رقم یعنی حدود 15 هزار دلار به این سرمربی پرداخت شده است.» البته همان‌طور که سرمربی استقلالی‌ها قبل از دیدار با ذوب‌آهن اشاره کرد به باشگاه نوتیس داده و حالا با اهمال استقلال درخصوص پرداخت معوقات این سرمربی، حالا دست بالا با ساپینتوست و این سرمربی با سپری شدن مهلت قانونی، هر لحظه می‌تواند قرارداد خود را به‌صورت یک طرفه با استقلال فسخ کرده و کار را نیمه‌کاره رها کند. 

جلسه باشگاه با ساپینتو

طی روزهای گذشته اخبار زیادی درباره جلسه پیش روی کریمی با ساپینتو و زمان آن در محافل خبری مختلف شنیده می‌شود. گویا قرار است در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای بین مدیران استقلال به‌ویژه سرپرست این باشگاه با ریکاردو ساپینتو برگزار شود تا طرفین درخصوص فصل بعدی و تداوم همکاری با یکدیگر به جمع‌بندی لازم برسند. البته هنوز استقلالی‌ها موفق نشده‌اند پرداختی جدیدی را به سرمربی و اعضای خارجی کادرفنی داشته باشند و قرار است بعد از اولین پرداختی با دست بالا به ملاقات سرمربی خود بروند.  طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» در واقع استقلالی‌ها قصد دارند در ابتدا پرداختی مناسبی به وی داشته باشند و سپس در جلسه‌ای رسمی باب مذاکرات برای ماندن این سرمربی در فصل بعدی را آغاز کنند. آخرین پرداختی به این سرمربی به زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده مربوط می‌شود و از آن زمان خبری از پرداختی جدید به این سرمربی نیست، هرچند شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حاکی از آن است که این هفته قرار است پرداختی جدیدی به این سرمربی انجام شود تا استقلال برای مذاکرات جدید با موضع ضعف همراه نباشد. 

درخواست کتبی استقلال برای تداوم همکاری

حال اینکه این سرمربی در سمت خود در استقلال باقی می‌ماند یا خیر فعلا شنیده‌های غیرموثق حکایت از آن دارد که ساپینتو که در فصل جاری نتایج نسبتا موفقی را با استقلال کسب کرده است برای فصل بعدی با پیشنهاد‌هایی از کشورهای عربی مواجه شده است. در این خصوص در روزهای ابتدایی همکاری ساپینتو با استقلال در «فرهیختگان» نوشتیم که این سرمربی به قصد تقویت رزومه‌اش در مارکت به ایران آمده تا با کسب نتایجی مناسب همراه با استقلال قیمت خود را در بازار جهانی در عرصه سرمربیگری افزایش بدهد. هدفی که به نظر می‌رسد این سرمربی تا حد زیادی به آن دست پیدا کرده باشد.  این درحالی است که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» و پیروی صحبت‌های سمیعی، سخنگوی استقلال این باشگاه درخواست کتبی خود را به سرمربی پرتغالی ارائه کرده است تا وی هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای بستن تیمی قدرتمند در فصل جدید را آغاز کرده و لیست فصل بعدی خود را به باشگاه اعلام کند. این درحالی است که این سرمربی از طریق اطرافیان خود به باشگاه به‌صورت ضمنی اعلام کرده است تا وضعیت تیم سر و سامان پیدا نکند حاضر نیست به این مساله فکر کرده و در ابتدا باید باشگاه درخصوص پرداخت معوقات وی و بازیکنان اقدام کرده و تلاش لازم را به عمل بیاورد و بعد از برخی اقدامات در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها، سپس ساپینتو در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.  درواقع ساپینتو معتقد است در ابتدا باید تکلیف خود و بازیکنانش روشن شده و سپس پای میز مذاکره با استقلالی‌ها بنشیند. در ادامه هم و بعد از روشن شدن شرایط برای تداوم همکاری، در آن زمان ساپینتو لیست تیمش شامل ورودی و خروجی‌ها را به باشگاه ارائه خواهد کرد. 

آن روی دیگر سکه همکاری با ساپینتو

البته در این خصوص برخی از اهالی فوتبال نظر دیگری دارند. برخی معتقدند اگرچه استقلال با ساپینتو نتایج بعضا درخشانی را در فصل جاری به دست آورده و فعلا در هر دو جام یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود اما باید تا پایان هر دو جام و بسته شدن تقویم فوتبال ایران در فصل جاری به این منظور یعنی تمدید قرارداد با ساپینتو صبر کرد تا با روشن شدن وضعیت استقلال و مشخص شدن نتایج این تیم در لیگ و جام حذفی، در این مورد به تصمیم‌گیری پرداخت.  به‌طور مثال شاهین بیانی در این خصوص روز گذشته به «فرهیختگان» گفته بود: «الان زود است و نباید از حالا نظر داد. باید فصل تمام شود و ببینیم دستاورد این سرمربی چیست و سپس اقدام کرد. من فکر می‌کنم با این شرایط بتوانند او را حفظ کنند هرچند این اتفاق باید بعد از پایان فصل و مشخص شدن سرنوشت استقلال باشد و باید صبر کرد و ببینیم مدیریت در این خصوص چه تصمیمی می‌گیرد.» نکته‌ای که به نظر تا حدودی درست است و از آنجایی که قرار است به‌زودی مدیران استقلال تغییر کنند؛ بنابراین بهتر است فارغ از بحث نتیجه‌گیری تیم در پایان فصل و هر رتبه‌ای که برای این تیم به ثبت می‌رسد، درخصوص سرنوشت مدیران آبی هم منتظر ماند تا احیانا بعد از تغییرات، مدیریت و اعضای جدید هیات‌مدیره درباره ماندن یا رفتن ساپینتو تصمیم‌گیری لازم را به عمل بیاورند چراکه فارغ از ماجرای ساپینتو، معمولا هزینه تصمیمات مدیران سابق استقلال را مدیران بعد از آنها پرداخت کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج