۱۳۰۸۲۴۱
۲۵۱۳
۲۵۱۳
پ

قلعه‌نویی برای تیم ملی اولین نفر به من پیشنهاد داد

زمزمه‌های حضور رضا عنایتی در فوتبال امارات بعد از موفقیت نسبی فرهاد مجیدی با تیم الاتحاد کلبای امارات این روز‌ها بیشتر شده است و بعید نیست عنایتی هم که از لیگ‌ برتر این فصل بیرون مانده است، به منطقه شیخ‌‌نشین برود و هدایت یک تیم اماراتی را به‌‌عهده بگیرد.

روزنامه فرهیختگان: زمزمه‌های حضور رضا عنایتی در فوتبال امارات بعد از موفقیت نسبی فرهاد مجیدی با تیم الاتحاد کلبای امارات این روز‌ها بیشتر شده است و بعید نیست عنایتی هم که از لیگ‌ برتر این فصل بیرون مانده است، به منطقه شیخ‌‌نشین برود و هدایت یک تیم اماراتی را به‌‌عهده بگیرد. 

بر همین اساس و طی روزهای اخیر صحبت از علاقه مدیران الامارات به حضور رضا عنایتی و سپردن هدایت تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه به کاپیتان سابق این تیم اماراتی است. عنایتی که سه سال خوب از دوران حضورش در مستطیل سبز را در این باشگاه پشت‌‌سر گذاشته است، به‌‌واسطه کاپیتانی و حضور پررنگ در این تیم، محبوبیتی ویژه بین مدیران این باشگاه و شیخ رأس الخیمه دارد. 

حالا منابع محلی از احتمال زیاد حضور آقای‌‌گل اسبق فوتبال ایران در این باشگاه صحبت به میان آورده‌اند. بر همین اساس این موضوع بهانه‌ای شد تا دقایقی با این استقلالی پیشین در «فرهیختگان» به گفت‌وگو بنشینیم، هرچند خودش به‌خاطر فضای اخیر ایجاد‌شده خیلی تمایلی به صحبت در این خصوص نداشت. 

از پیشنهادی که الامارات به شما برای سرمربیگری این تیم داده است، صحبت را آغاز کنیم. 

اصلا دوست ندارم در این خصوص صحبت کنم. قبلا یک‌سری اتفاقات در این زمینه رخ داده بود و فعلا درحد صحبت‌های شفاهی کار را پیش برده و نکته جدیدی وجود ندارد. 

شاید شما علاقه‌ای به گفتن جزئیات نداشته باشید اما برخی حواشی ایجاد‌شده در اینجا می‌طلبد تا در این زمینه صحبت‌هایی را مطرح کنید. 

بله، درست است و می‌دانم برخی صحبت‌هایی را مبنی‌بر بازارگرمی مطرح کرده‌اند، این در‌حالی است که خدا می‌داند زمانی که در استقلال هم بازی می‌کردم هیچ‌وقت اهل بازار‌گرمی و این صحبت‌ها نبودم و همیشه سعی می‌کردم با تلاش و توکل به خدا کارهایم را پیش ببرم. با این حال بعد از پیشنهادی که از الامارات به‌دستم رسید همه‌جوانب را در‌نظر گرفته و سعی کردم به‌صورت منطقی به این قضیه نگاه کنم. درهر‌صورت من یک مربی فوتبال هستم و باید سعی کنم در یک فضای منطقی و دور از حواشی و حرف و حدیث‌های موجود به قضایا نگاه کنم. البته در‌حال‌حاضر این باشگاه مشغول تغییرات مدیریتی است و به‌نظر می‌رسد تا حدودی این مساله روی روند مذاکرات تاثیرگذار واقع شده باشد. 

این فضا از دورانی ایجاد شده که در الامارات بازی می‌کردید؟

بله، درست است و دقیقا به همین شکل است که می‌گویید. من خاطرات خوبی از این باشگاه اماراتی دارم و برای آنها 40 گل به ثمر رساندم و اتفاقا در بین هواداران این تیم محبوبیت خاص خود را همیشه دارا بودم. همیشه در همه این سال‌ها ارتباط خوبی با اعضای این باشگاه داشتم و این ارتباط تا امروز نیز ادامه داشته است. بنابراین چه بحث سرمربیگری در این باشگاه محقق شود و چه نه، دلیلی نخواهد شد که این ارتباط قطع شده یا اینکه روی علاقه طرفین تاثیری بگذارد. 

به‌نظر می‌رسد ارتباط شما با باشگاه الامارات مثل ارتباط فرهاد مجیدی با الوصل است. 

درست می‌گویید، به همین شکل است. الامارات در یک منطقه شیخ‌نشین کوچک یعنی رأس‌الخیمه واقع شده و اتفاقا شیخ احمد، شیخ آنجا که همسن هم هستیم از دوستانم به‌شمار رفته و با هم ارتباط نزدیکی داریم. حتما به یاد دارید بعد از بازی در استقلال و در سال‌های آخر که دوباره به الامارات بازگشتم با این تیم قهرمان جام‌حذفی شدیم. در همان سال‌ها شیخ احمد از من خواست تا در امارات بمانم و با الامارات قرارداد امضا کنم. آنها از من درخواست کردند تا کلاس‌های پیشرفته مربیگری را در این کشور ادامه داده و به‌نوعی قصد داشتند روی بنده برای سال‌های بعدی سرمایه‌گذاری کنند. در‌هر‌صورت مسیر کاری من به شکل و سمت و سوی دیگری پیش رفته و درنهایت کار به امروز رسیده که این پیشنهاد دوباره از این باشگاه به من رسیده است. 

اگر به امارات بروید به‌نظر می‌رسد حضور ۲ مربی استقلالی در این کشور باعث افتخار استقلالی‌ها باشد. 

قطعا همین‌طور است اما فارغ از رنگ‌ها این موضوع می‌تواند موجب افتخار برای فوتبال ایران باشد. در‌هرصورت اینکه یک مربی ایرانی بتواند به خارج از مرزهای ایران راه پیدا کرده و در این عرصه نیز لژیونر داشته باشیم، بیشتر از هر‌ چیزی نشان از پیشرفت دانش مربیگری در ایران داشته و نشان می‌دهد که مربیان ایرانی نیز به سطحی از توانمندی رسیده‌اند که بتوانند در خارج از کشورمان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. امروز فرهاد هم با الاتحاد‌ کلبا نتایج خوبی گرفته و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. 

اماراتی‌ها از مربیان بزرگ زیادی در لیگ خود استفاده می‌کنند. 

بله، همین‌طور است. هم مربیان بزرگ و هم صاحب‌سبک در این عرصه به‌نوعی پیشتاز هستند، با این حال همان‌طور‌که از مربیان بزرگ و بنام در فوتبال خود به‌راحتی استفاده می‌کنند به‌همان راحتی نیز با این نفرات قطع همکاری می‌شود. به‌هر‌حال آنها نتیجه‌گرا هستند و دوست دارند به نسبت هزینه‌ای که می‌کنند نتیجه لازم را هم بگیرند. با این حال نکته جالب آنجایی است که اماراتی‌ها به شکلی این کار را انجام می‌دهند که آدم کیف می‌کند و لذتش را می‌برد. مثلا وقتی می‌خواهند قطع همکاری کنند جشن می‌گیرند و کاری می‌کنند که هیچ‌وقت خاطره بدی برای مربی در ذهن او ثبت نشود. 

حالا این موضوع تا کجا پیش رفته است؟

همان‌طور‌که گفتم مذاکراتی انجام شده اما به‌خاطر تغییرات مدیریتی باید منتظر بمانیم. 

به تیم ملی ایران برسیم. توقع نداشتید به‌عنوان کمک به تیم ملی و کادر امیر قلعه‌نویی اضافه شوید؟

ابتدا باید عرض کنم که هیچ زمانی در فوتبالم چه زمان بازیگری و چه حالا که مربی شده‌ام از هیچ‌کس توقعی نداشته و ندارم. با این حال باید عرض کنم که امیرخان به من لطف داشتند و به‌عنوان اولین نفر با بنده تماس گرفته و از من برای حضور در تیم ملی دعوت به‌عمل آوردند. من در همان زمان از وی تشکر کردم و گفتم باعث افتخار است که این امر صورت بگیرد اما از این بابت که نمی‌توانم تیم ملی را همراهی کنم معذرت‌خواهی کرده و گفتم فعلا در این مقطع اهداف دیگری دارم و برای او و تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت کردم. 

در این مدت اخیر اشکش سرمربی نفت‌مسجدسلیمان مسائلی را درباره عدم‌نتیجه‌گیری در زمانی که سرمربی این تیم بودید مطرح کرده و اتهاماتی را به شما و کادرتان وارد کرد. 

الان در این موقعیت نمی‌خواهم حرفی در این خصوص بزنم. ان‌شاءالله به‌زودی و به‌وقتش پاسخ مفصلی به این ادعاها خواهم داد. یک‌سری صحبت‌هایی مطرح شده است که الان به احترام مردم شریف و هواداران تیم جنوبی نمی‌خواهم حرفی بزنم اما به‌وقتش این کار را می‌کنم. 

به استقلال برسیم. این تیم هنوز هم شانس قهرمانی دارد؟

برای استقلال امسال دو‌مقوله مطرح است؛ اول اینکه این تیم در هفته‌های اخیر در نیم‌فصل دوم واقعا زیبا و تماشاگرپسند بازی کرد، اما در وهله بعدی متاسفانه نقطه ضعف استقلال به آنجایی بر‌می‌گردد که این تیم در بازی‌های رو‌در‌رو و 6 امتیازی با رقبای اصلی خود هرگز موفق عمل نکرده و امتیازی که این تیم در برابر دیگر مدعیان از دست داد باعث شد تا امروز دیگر ابتکار عمل دست خودش نباشد. در فوتبال باید برای موفقیت استراتژی داشت، به این معنا که اگر شما قصد دارید قهرمان شوید علاوه‌بر برتری مقابل تیم‌های میانه و قعر جدول باید طوری عمل کنید که اگر نمی‌توانید تیم‌های صدرنشین را شکست دهید حداقل تمامی امتیازات را هم به آنها ندهید. استقلال در این مقوله امسال ضعیف عمل کرده و باعث شد تا از رقبا عقب بماند. با این حال این تیم بازی‌های زیبا و پرگلی را در فصل جدید ارائه داده و همه را به موفقیت دوباره امیدوار کرد. در‌هر‌صورت من هم امیدوارم این فصل با جشن و شادمانی برای هواداران استقلال به پایان برسد. 

ساپینتو می‌تواند بماند و به کارش با استقلال ادامه دهد؟

هنوز زود است و باید صبر کنیم و ببینیم استقلال در فصل‌ جاری چه نتیجه‌ای کسب می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج