۱۳۰۸۸۲۸
۲۴۰۰
۲۴۰۰
پ

منشا، شماره یک تاریخ فوتبال ایران!

گادوین منشا در روز درخشان خود ضمن تاثیرگذاری در پیروزی مس رفسنجان یک رکورد جاودانه را خلق کرد که بعید است کسی بتواند آن را بشکند.

ورزش سه: گل‌های زودهنگام در همه جای دنیا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند؛ وقتی هنوز سلام گزارشگر به بینندگان تلویزیونی تمام نشده و توپ وارد دروازه یک تیم می‌شود، وقتی هنوز داور سوت را از دهان خود درنیاورده و در دست نگرفته و وقتی هنوز هیچ‌کس انتظارش را ندارد، ناگهان توپ در فاصله چند ثانیه وارد یکی از دروازه‌ها می‌شود و یک اتفاق ویژه رقم می‌خورد.

فوتبال ایران در طول تاریخ از این دست گل‌های سریع در لیگ برتر زیاد به خود دیده است؛ گل‌هایی که هرکدام برای زننده آن و البته هواداران یک تیم خاطرات شیرینی را به یاد می‌آورند. مهاجمان هم به واسطه به ثمررساندن این گل‌ها نام شان در طول تاریخ باقی می‌ماند و رکوردی خلق می‌کنند که شاید تا مدت زیادی کسی نتواند آن را بشکند.

دیروز چنین اتفاقی در بازی ملوان انزلی و مس رفسنجان برای گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای نارنجی‌پوشان رخ داد. امیرسامان سلطانی داور وسط این بازی که سوت شروع را به صدا درآورد، چند ثانیه کافی بود تا مس رفسنجان توسط منشا به سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر ایران دست یابد. بازیکنان نارنجی‌پوش با ۳ پاس توپ را به مهاجم نیجریه‌ای سپردند و او با شوتی سرضرب و زیبا در ثانیه ۸ برای مس گلزنی کرد و رکورد ویژه ای را به نام خود ثبت کرد.

در این صحنه بعد از شروع بازی، توپ بلند ارسالی داخل محوطه جریمه با یک پاس کات‌بک خوب از سوی فراز امامعلی به منشا رسید و او در ثانیه ۸ بازی گلزنی کرد و تیمش را پیش انداخت. مسی‌ها برای این گل فقط ۴ ضربه به توپ زدند تا با یک اتفاق ویژه به گل برسند. از این گذشته ضربه‌ای که منشا به توپ زد، در نوع خود دیدنی بود. او در حالی که فاصله نسبتا زیادی با دروازه داشت، با دید مناسب توانست تور دروازه ایمان صادقی را به لرزه در آورد. منشایی که امسال مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفته حالا با این گل زودهنگام و زیبا و البته گل دیگری که در بازی با ملوان به ثمر رساند، بار دیگر مورد توجه و تمجید قرار گرفته است.

منشا، شماره یک تاریخ فوتبال ایران!

منشا حالا با گلزنی در ثانیه 8 مسابقه ملوان و مس رکورددار سریع‌ترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران است. اما جالب است بدانید که این رکورد تا پیش از این در اختیار غلامرضا رضایی بود. مهاجم شیرازی که در لیگ یازدهم یکی از خوب‌های پرسپولیس بود، در بازی با فجرسپاسی تیم سابق خود در ثانیه 10.15 سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده بود. رضایی در لیگ دهم مقابل شاهین بوشهر در دقیقه یک برای پرسپولیس گلزنی کرده بود و رکورددار سریع‌ترین گل تاریخ پرسپولیس در لیگ شده بود و چندی بعد در لیگ یازدهم این رکورد را ارتقا داد و سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را زد و حالا گادوین منشا بعد از 11 سال آن را به خود اختصاص داده است.

نیمه اول دیدار تیم‌های سپاهان و گسترش فولاد از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی 2 بر صفر به سود تیم اصفهانی به ثمر رسید که محمدرضا خلعتبری، به نظر می‌رسد مهاجم سپاهان سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را به ثمر رسانده باشد.

منشا، شماره یک تاریخ فوتبال ایران!

البته چون اسکوربورد ورزشگاه خراب بود و تلویزیون نیز زمان بازی را درج نکرده بود، خبرنگاران برای زمان دقیق گل به ثمر رسیده خلعتبری، دچار مشکل شدند که با بررسی دوباره فیلم مشخص شد این گل در ثانیه 11 به ثمر رسیده است.

در لیگ سیزدهم محمدرضا خلعتبری هم با پیراهن سپاهان یک گل زودهنگام به گسترش فولاد زد اما رکورددار نشد. مهاجم باتجربه فوتبال ایران که همچنان در لیگ برتر با پیراهن آلومینیوم حضور دارد، در آن بازی در ثانیه 11.44 دروازه گسترش فولاد را باز کرد و حالا با گلزنی منشا در رده سوم رده‌بندی زننده سریع‌ترین گلزنان لیگ قرار گرفته است.

در جدول رکوردداران سریع‌ترین گل در لیگ برتر شهریار مغانلو، دارکو بیدوف، فرزاد حاتمی و ابراهیم توره در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جالب اینکه عنوان سریع‌ترین گل تمام ادوار رقابت‌های سراسری باشگاه‌های کشور متعلق به هادی عبدالله‌زاده بازیکن ابومسلم بود که در سال 78 در ثانیه 9 برابر ایرسوتر نوشهر به ثمر رساند و حالا رکورد او نیز توسط گادوین منشا شکسته شده است.

رده‌بندی سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر به شرح ذیل است:

1-گادوین منشا(مس رفسنجان)- ثانیه 8.93 به ملوان انزلی

2-غلامرضا رضایی(پرسپولیس)- ثانیه 10.15 به فجرسپاسی

3-محمدرضا خلعتبری(سپاهان)- ثانیه 11.44 به گسترش فولاد

4-شهریار مغانلو(سپاهان)- ثانیه 13.60 به مس رفسنجان

5-دارکو بیدوف(ذوب‌آهن)- ثانیه 14.84 به نساجی

6-فرزاد حاتمی(تراکتور)- ثانیه 17.56 به شاهین بوشهر

7-ابراهیم توره(سپاهان)- ثانیه 22.20 به شاهین بوشهر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج