جاباما
۱۳۱۱۹۶۶
۲۸۱۶
۲۸۱۶
پ

خاطرات جالب محافظ مسی و رونالدو

افراد و بازیکنان مشهور در زندگی شخصی دردسرهای زیادی را همراه خود دارند.

خبرآنلاین: بیرون بردن بازیکنان فوتبال از باشگاه‌ها، بردن فرزندانشان به مدرسه یا تحقیق در مورد اینکه آیا آنها معشوقه دارند، کار روزانه پاتریک بایاتا، محافظ و بازپرس خصوصی بازیکنان فوتبال در ایبیزا است. او که در زوریخ متولد شده، خود را وقف حفاظت در کشورش کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۳ با هدف ایجاد آژانس امنیتی خود شروع به کار کرد: «همراهی کردن فوتبالیست‌ها و افراد مشهور در حین سفر با آنها به دور دنیا.»
تا این لحظه مشتریان او شامل نام‌هایی مانند لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، لوئیس فیگو یا دیگو سیمئونه هستند. مجموعه‌ای از سوپر استارها که او فکر نمی‌کرد روزی در لیست مراجعان خود چنین افرادی داشته باشد.
او در ابتدا دی جی‌ها را در سوئیس اسکورت می‌کرد و حالا پاپاراتزی‌ها را از بازیکنان سرشناس و برندگان توپ طلا جدا می‌کند، او در مورد هواداران با آرامش بیشتری برخورد می‌کند و اعتراف کرده که دوست دارد با آنها صحبت کند. بایاتا مردی است که توانایی کنترل کردن شور و شوق افراد در مواقع برخورد با افراد مشهور را با حرف زدن دارد، اگرچه در اسپانیا یا ایتالیا و کشورهایی که طرفداران پر شوری دارند احتمال حل شدن قضیه با گفت‌وگو بسیار پایین است!

ایبیزا زمین بازی شما
پاتریک بایاتا ایبیزا را مانند کف دست خود می‌شناسد و تمام اقدامات امنیتی در جزیره از طریق او انجام می‌شود. این محافظ ترس را به یک تجارت تبدیل کرده و ایبیزا را زمین بازی خود معرفی کرده است. او در بخشی از صحبت‌هایش اعتراف کرد: «همه به امنیت نیاز دارند، مردم می‌ترسند و حمایت حرفه‌ای می‌خواهند. در ایبیزا مردم مشکلاتی دارند، دزدهای زیادی در این منطقه حضور دارند که به ویلاهای مردم دستبرد می‌زنند.»
او اصرار دارد که جزیره او را انتخاب کرده و نه برعکس: «از ژوئن تا سپتامبر ایبیزا مملو از ثروتمندان است. در سال‌های اخیر، امواج دستبرد به ویلاها، ترس را در افراد مشهور ایجاد کرده است. من در این جزیره بزرگ شده‌ام و افراد زیادی با من برخورد داشته‌اند و من را به خاطر همین تماس‌هایی که با هم داشتیم می‌شناسند.»

خاطرات جالب محافظ مسی و رونالدو

۱۳ توپ طلا در میان مشتریانش
در بین مشتریان، پاتریک بایاتا از دو فوتبالیست ابرستاره محافظت می‌کند؛ لئو مسی و کریستیانو رونالدو. بایاتا می‌گوید: «کریستیانو با هواداران راحت‌تر است و برخورد بهتری دارد، اما مسی بسته‌تر و محافظه‌کارتر عمل می‌کند. البته برای درک این قضیه لازم نیست حتماً با آنها کار کرده باشید، هر کس از تلویزیون هم ببیند متوجه خواهد شد که رونالدو برخورد بهتری با هوادارانش دارد.»
هر مشتری دنیای خصوصی خودش را دارد، این حریم شخصی می‌تواند هر روز متفاوت باشد. بایاتا ادامه داد: «خیلی وقت‌ها فوتبالیست‌ها می‌خواهند به هواداران نزدیک شوند و این را به من می‌گویند اما همیشه آنها هستند که تصمیم می‌گیرند. برای من مهم نیست، من کارم را انجام می‌دهم.» برای او، کریستیانو رونالدو، دیوید بکهام، پل پوگبا یا نیمار نمونه افراد مهربان با هواداران هستند.
روی دیگر سکه بازیکنانی هستند که چندان با هواداران کنار نمی‌آیند. در مورد این گروه تصمیم می‌گیرد که نام‌ها را محرمانه باقی بگذارد. بایاتا ادامه داد، آنها به من می‌گویند: «پاتریک، من برای عکس یا امضا وقت ندارم. می‌خواهم سریع از باشگاه به خانه برگردم.» گاهی اوقات مست هستند یا فقط مست هم نیستند... ، آنها عکس می‌خواهند و بازیکنان این عقیده را دارند که باید به آنها احترام بگذارند.

خاطرات جالب محافظ مسی و رونالدو



مسی دردسرساز همیشگی
ستاره آرژانتینی یکی از مشتریان ثابت بایاتا در تابستان است. رابطه آنها به سال‌ها قبل برمی‌گردد و به خاطر موارد زیادی که او با شماره ۱۰ کار کرده است، حتی نیازی به صحبت با او ندارد تا بفهمد چه می‌خواهد. محافظ شخصی ادامه داد: «شخصیت مسی خیلی روشن است؛ چه بخواهد عکس بگیرد و با مردم وقت بگذراند چه نه، مواقعی وجود دارد که حوصله ندارد و یا از دست هواداران ناراحت می‌شود، اما هرگز مغرور نمی‌شود و با هوادار برخورد بدی نمی‌کند.» بایاتا در مورد مسی ادامه داد: «هر زمان لئو مسی پا به ایبیزا می‌گذارد، کل جزیره از این موضوع با خبر می‌شوند و با وجود اینکه او فرد بسیار آرامی است و دردسری برای کسی ندارد، گاهی اوقات امنیت او می‌تواند پیچیده شود. این فوتبالیست‌ها برای ما مشکل ایجاد می‌کنند. وقتی ۶۰ یا ۷۰ نفر در چند ثانیه دور یک فوتبالیست جمع می‌شوند ممکن است خطر ایجاد شود. با توجه به تیمی که داریم ممکن است در شرایط بدی قرار بگیریم. اگر تیم ما شامل سه یا چهار نفر باشد، قطعاً آن زمان دچار مشکل می‌شویم.» بایاتا همچنین اذعان می‌کند که بعضی مواقع مسی از او می‌خواهد بدون محافظ بیرون برود، خواسته‌ای که با وجود اینکه می‌داند ایده خوبی نیست، مجبور به تسلیم شدن مقابل آن است. او اعتراف می‌کند: «همه می‌دانند مسی کیست، او همیشه به امنیت نیاز دارد. او تا به حال چندین بار سعی کرده که بدون محافظ باشد. مشکل دقیقاً همینجاست.» سال‌های طولانی رابطه با مسی به او اجازه داده است لحظات منحصر به فردی مانند توپ طلا، قهرمانی‌های داخلی یا لیگ قهرمانان را تجربه کند، اما هیچ چیز شبیه عجیب‌ترین لحظه در دوران حرفه‌ای لئو مسی یعنی جدایی او از بارسلونا نیست: «در ابتدای جدایی او متوجه تفاوت رفتار برخی مردم با او شدم، اما مسی همیشه مردم را پشت سر خود دارد، فرقی نمی‌کند برای بارسلونا، پی اس جی یا هر تیم دیگری بازی کند. در حال حاضر آینده این بازیکن آرژانتینی نامشخص است. شانس بازگشت او به شهر بارسلونا، تقریباً با رفتن او به عربستان شانس برابری دارد. نمی‌دانم او کجا بازی خواهد کرد، ممکن است به بارسلونا برگردد یا به عربستان سعودی برود. عربستان بسیار آرام‌تر است، کشور بزرگی است، اما اگر او به آنجا برود طرفداران زیادی در نزدیکی خود خواهد داشت. در بارسلونا آنها بسیار دیوانه‌تر از پاریس یا شرق هستند.»
مسی درست زمانی این تصمیم را خواهد گرفت که در ساحل ایبیزا استراحت می‌کند، آن هم در حالی که پاتریک بایاتا او را تا قایق تفریحی خود اسکورت می‌کند یا فرزندانش را سوار قایق می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج