۱۳۱۳۱۲۳
۴۱۴۸
۴۱۴۸
پ

رمز قهرمانی پرسپولیس لو رفت

بازیکنانی که در نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس آمدند نقش تاثیرگذاری در قهرمانی قرمزها ایفا کردند.

فوتبالی: بازیکنانی که در نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس آمدند نقش تاثیرگذاری در قهرمانی قرمزها ایفا کردند.

 قرمزهای پایتخت در حالی قهرمانی خود را در لیگ بیست و دوم مسجل کردند که خریدهای تابستانی این تیم کمک زیادی به یحیی گل‌محمدی برای بالا بردن جام قهرمانی کردند.

یحیی گل‌محمدی در خط دروازه و پس از عملکرد پر نوسان حامد لک در فصل گذشته سراغ علیرضا بیرانوند رفت تا این دروازه‌بان ملی‌پوش اولین خرید قرمزها لقب بگیرد. او با بیشترین کلین‌شیت (۱۸ کلین شیت) در این فصل، یکی از اصلی‌ترین دلایل قهرمانی تیم یحیی در لیگ بیست و دوم بوده است. بیرو در طول فصل، عملکرد بسیار درخشانی داشته و یک گلر بی‌نقص برای سرخپوشان بوده است. 

بیشترین تغییر پرسپولیس نسبت به لیگ بیست و یکم به خط دفاع بر‌می‌گردد. منطقه‌ای جایی در فصل گذشته به پاشنه آشیل قرمزها تبدیل شده بود و انتقادهای بسیاری را متوجه آنها کرد. یحیی با جذب مرتضی پورعلی‌گنجی که پیش از این در نفت تهران نیز سابقه همکاری با او را داشت و همچنین گئورگی گولسیانی ارامش را به قلب دفاع تیمش برگرداند که دریافت ۱۳ گل در ۳۰ بازی و ثبت بهترین عملکرد خط دفاعی گواهی بر این موضوع است.البته در این بین باید به عملکرد خوب گولسیانی در گلزنی نیز اشاره کرد که در چند بازی با حضور به موقع در محوطه جریمه رقبا ناجی تیمش شد تا یکی از گلزن‌ترین مدافعان لیگ بیست و دوم باشد.

جدا از دانیال اسماعیلی‌فر و سینا اسدبیگی که نمایش خوبی در ترکیب پرسپولیس داشتند، بازگشت سروش رفیعی به پرسپولیس، هم برای این بازیکن خوش‌یمن بود هم پرسپولیس.

او که در چند هفته ابتدایی لیگ از مهره‌های ثابت قرمزها به شمار می‌رفت در ادامه نیمکت نشین شد و فرصت چندانی برای حضور در ترکیب پرسولیس پیدا نکرد تا بیشتر بازی‌های این تیم را از روی نیمکت تماشا کرد. اما شاید نقطه عطف بازگشت پرسپولیس به کورس قهرمانی حضور سروش رفیعی در ترکیب بود. 

یکی از مهم‌ترین خریدهای یحیی گل‌محمدی در تابستان سعید صادقی بود که از او به عنوان شاه ماهی بازار نقل و انتقالات نام می‌بردند. وینگر خلاق و باهوش گل گهر در فصل گذشته که لقب بهترین پاسور فصل را به خود اختصاص داده بود، شروع خوبی در تیم جدیدش نداشت و به جز بازی‌ با هوادار نتوانست نمایش‌های درخشان گذشته را تکرار کند. یک مصدومیت شدید باعث شد سعید صادقی چند بازی مهم تیمش در نیم فصل دوم را از دست بدهد، اما او هنگام بازگشت بهترین عملکرد خود در لباس پرسپولیس را نشان داد. 

صادقی با ثبت ۳ پاس گل و ۶ گل زده به یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های پرسپولیس در این فصل تبدیل شد تا ارزش‌های خود را باز هم به نمایش بگذارد. 

یورگن لوکادیا گران‌ترین خرید یحیی در تابستان بود اما حضور کوتاه مدت او در این تیم و جدایی ناگهانی موجب شد تا آنها در فاز هجومی بیش از پیش متضرر شوند اما قطعا گل‌های این بازیکن نقش ویژه ای در قهرمانی پرسپولیس داشت. این مهاجم هلندی در ۹ مسابقه دور رفت لیگ برتر به میدان رفت و توانست ۶ گل برای تیمش بزند.

عیسی آل‌کثیر و پریرا نیز ۲ خرید یحیی در زمستان بودند که آل کثیر در هفته‌های پایانی، تبدیل به ستاره خط حمله پرسپولیس شد و گلزنی او در دربی باعث برتری قرمزها در آن بازی فوق‌العاده حساس شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج