۱۳۱۳۲۵۲
۲۹۸۸
۲۹۸۸
پ

یک ایرانی قهرمان سری‌آ ایتالیا شد!

حضور یک مربی ایرانی در کادرفنی تیم زنان رم و کسب نخستین قهرمانی تاریخ این باشگاه در رقابت های سری آ، اتفاق جالب توجهی محسوب می‌شود.

ورزش سه: تیم فوتبال زنان رم توانست در این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا، به پنج سال سلطه یوونتوس بر این رقابت‌ها پایان داده و برای نخستین بار در تاریخ خود، در بالاتری سطح از مسابقات باشگاهی فوتبال زنان این کشور، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نکته ای که باعث می‌شود این دستاورد بزرگ مورد توجه قرار بگیرد، حضور یک ایرانی در جمع کادرفنی تیم زنان رم است. علی عابدی که چندی سالی است در کشور ایتالیا مشغول مربیگری است، آنالیزور جالوروسی‌ها در این فصل بوده و نقش بسزایی در این قهرمانی دارد.

یک ایرانی قهرمان سری‌آ ایتالیا شد!

عابدی که قبل تر در جریان جلسات میان مدیران استقلال و استراماچونی نامش را به عنوان مترجم فدریکو پاستورلو شنیده بودیم، یکی از اعضای کادرفنی آلساندرو اسپونا بوده که به عنوان دستیار تکنیک و تاکتیک و همچنین آنالیزور، در باشگاه رم مشغول فعالیت است.

تیم زنان رم پیش از این توانسته بود در 2 سال پیاپی عنوان قهرمانی جام حذفی ایتالیا را از آن خود کند و حتی امسال برای نخستین بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز شرکت کرده بود و در مرحله یک هشتم نهایی برابر بارسلونا تن به شکست داده بود.

درباره جالوروسی‌ها می‌توان گفت که بازی‌های خانگی آنها در ورزشگاه تره فونتانه برگزار می‌شد که در هر مسابقه میانگین 4 هزار نفر، دیدارهای این تیم را از نزدیک تماشا می‌کردند.

یک ایرانی قهرمان سری‌آ ایتالیا شد!

در مسابقه رفت رمی‌ها برابر بارسلونا از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که در ایتالیا برگزار شد، نزدیک به 35 هزار نفر برای تشویق جالوروسی‌ها به استادیوم المپیک رم آمدند که یک رکورد و دستاورد منحصربفرد برای این تیم محسوب می‌شود.

در این تیم پنج بازیکن خارجی حضور دارند که البته بعضی از آن‌ها برای تیم زیر 19 سال رم بازی می‌کنند. جالب اینکه تیم زیر 19 سال زنان رم توانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند و تیم‌های زیر 17 و زیر 15 سال جالوروسی به فینال راه یافته اند و رمی‌ها شانس قهرمانی در چهار رده مختلف بانوان را دارند.

در پایان باید خاطرنشان کرد که رمی‌ها در فاصله 3 هفته تا پایان این فصل از سری آ، توانست عنوان قهرمانی خود را مسجل کند و به یک دستاورد بزرگ برسند و علی عابدی که مدرک B یوفا را دارد و تنها عضو ایرانی اتحادیه مربیان ایتالیا محسوب می‌شود، در این قهرمانی نقش مهمی داشته است.

یک ایرانی قهرمان سری‌آ ایتالیا شد!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج