۱۳۱۵۵۱۳
۱۲۴۵
۱۲۴۵
پ

ورمزیار: با داور ایرانی هم می‌توان پرسپولیس را شکست داد

پیشکسوت استقلال گفت: اگر داور داخلی باشد و اشتباهی به ضرر استقلال شکل بگیرد آن وقت دیگر چه کسی می خواهد پاسخگو باشد؟ البته با داور ایرانی هم می توان پرسپولیس را شکست داد.

خبرورزشی: صادق ورمزیار کاپیتان اسبق استقلال درباره فینالیست شدن تیم های استقلال و پرسپولیس در جام حذفی و اتفاقات اخیر اظهاراتی را مطرح کرد:

استقلال و پرسپولیس دوباره به هم رسیدند. این اتفاق را چطور ارزیابی می کنید؟

اول باید درباره بازی استقلال مقابل نساجی صحبت کنیم. به نظرم استقلال باز هم یکی دیگر از فوتبال های زیبایش را به نمایش گذاشت و باز هم استقلال توانست ارزش هایش را به رخ بکشد و ثابت کند تا چه اندازه می‌تواند در فوتبال این فصل متفاوت ظاهر شود.

چرا تا این اندازه استقلال را متفاوت می بینید؟

به خاطر سبک بازی استقلال. تیم نساجی با مربی خارجی جدیدش یک سبک کاملا دفاعی را در مسابقات این مدت ارائه می کند. گرچه عناصر لازم برای کار دفاعی را ندارد اما به هر حال در تبریز جلوی تراکتور ۹۰ دقیقه ایستادگی کردند اما استقلال فرق بزرگی با تراکتور دارد.

چه فرقی؟

همین که به تراکتور هفت گل زد نشان می دهد تا چه اندازه از تراکتور بهتر کار می کند. استراتژی دارد و برای حریفش برنامه ریزی می کند. نساجی خیلی نتوانست در استادیوم آزادی جلوی استقلال مقاومت کند. برای اینکه استقلال از هر طرف و هر راهی برای گلزنی اقدام می کند.

چطور چنین شیوه ای در استقلال ایجاد شده است؟

این به خاطر تفکرات ساپینتو است. کاملاً می بینیم که استقلال روی یک نقطه از کمربند میانی تکیه ندارد گاهی از عمق حمله می کند گاهی از کناره‌ها، شوت می زنند و ارسال ها را هم بی خیال نمی شوند. اینها همه برای یک تیمی که در حال دفاع کردن است وحشتناک هستند. من خودم مدافع بودم و می‌دانم تیمی که این مدلی حمله می‌کند ایستادگی روبروی اش تا چه اندازه دشوار است.

ورمزیار: با داور ایرانی هم می‌توان پرسپولیس را شکست داد

کمی درباره فینال و دربی دوباره این دو تیم صحبت می کنید؟

خیلی جالب است که به این سرعت دو تیم دوباره به هم رسیدند. شاید اگر در نیمه نهایی قرعه کشی می‌شد اینقدر جذابیت دربی فینال به وجود نمی‌آمد. اما حالا پای قهرمانی در میان است. قطعاً یک بازی سنگین سرسخت و محتاط تر را از هر دو تیم خواهیم دید. استقلال در دربی برگشت هجومی آغاز کرد اما استراتژی تیم گل محمدی این بود که بازی را از نیمه ببندد و مطمئنم این بار استقلال با درسی که از بازی قبلی گرفت حتماً می‌تواند دوباره موفق عمل کند.

حمایت و حضور طرفداران استقلال در بازی فینال تا چه اندازه مهم است؟

قطعاً هواداران استقلال هم می‌توانند به این موضوع کمک کنند. البته با توجه به حضور ۵۰-۵۰ تماشاگران قطعاً پرسپولیسی ها هم از تیم خودشان حمایت می‌کنند اما وضعیت در این دربی به خاطر محبوبیت ساپینتو خیلی فرق می کند. مطمئنم هواداران استقلال میتوانند یار دوازدهم این تیم باشند.

درباره داوری و اینکه استقلالی‌ها گفته اند داور خارجی بیاید چه نظری دارید؟

قطعا خیلی خوب می شود. باید این اتفاق بیفتد. اگر آنها تا این اندازه به خودشان مطمئن هستند پس نباید نگران داور خارجی باشند. اگر داور خارجی بیاید و حتی اگر اشتباه هم بکند آن وقت دیگر همه می‌گویند کسی در این میان نقشی نداشته! اما اگر داور داخلی باشد و اشتباهی به ضرر استقلال شکل بگیرد آن وقت دیگر چه کسی می خواهد پاسخگو باشد؟ البته با داور ایرانی هم می توان پرسپولیس را شکست داد اما هنوز از یاد نبرده ایم بازی دربی برگشت چه اتفاقی افتاد. شاید پنالتی زودهنگام استقلال شیرازه تاکتیکی تیم پرسپولیس را به هم می ریخت و این استقلال با این قدرت تهاجمی دربی را با اختلاف گل برنده می شد و الان قهرمان تیم دیگری بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج