۱۳۱۶۱۱۱
۱۲۲۹
۱۲۲۹
پ

تردید ساپینتو در ۲ پست برای دربی ۱۰۱

تیم فوتبال استقلال در حالی تمرینات خود را برای دیدار با پرسپولیس در بازی فینال رقابت‌های جام حذفی پیگیری می‌کند که به نوعی می‌توان این مسابقه را دیدار مرگ و زندگی برای استقلالی‌ها و هواداران‌شان عنوان کرد.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال در حالی تمرینات خود را برای دیدار با پرسپولیس در بازی فینال رقابت‌های جام حذفی پیگیری می‌کند که به نوعی می‌توان این مسابقه را دیدار مرگ و زندگی برای استقلالی‌ها و هواداران‌شان عنوان کرد. درواقع بعد از اینکه آبی‌پوشان، قهرمانی در لیگ برتر را بعد از شکست در دربی از دست دادند حالا همه امید خود را به فتح جام حذفی معطوف کرده‌اند تا ضمن انتقام شکست در لیگ برتر از رقیب سنتی، یک جام دیگر را برای ویترین خود به ارمغان آورده و امیدهای خود برای فتح سوپرجام را نیز زنده نگه دارند. 

این در حالی است که نتیجه این دیدار تا حد زیادی نیز روی تصمیم باشگاه استقلال برای ادامه همکاری با ساپینتو تاثیرگذار است و اگرچه بسیاری از هواداران فارغ از نتیجه این دیدار، خواستار ادامه همکاری این سرمربی پرتغالی با باشگاه استقلال شده‌اند اما به نظر می‌رسد شکست احتمالی در دربی و از دست دادن عنوان قهرمانی می‌تواند سرنوشت دیگری را هم در این مسیر در پی داشته باشد. 

 یامگا رسید ولی تمرین نکرد!

قبل از اینکه ترکیب احتمالی استقلال برای این دیدار را مرور کنیم بهتر است ابتدا به تشریح آخرین وضعیت بازیکنان این تیم به‌خصوص مصدومان استقلال بپردازیم. برهمین اساس کوین یامگا مهم‌ترین بازیکن آسیب‌دیده استقلال است که در دربی برگشت در اواخر نیمه اول مصدوم شد و جای خود را به صالح حردانی داد. او بعد از سفر به فرانسه و انجام تمرینات اختصاصی به تهران بازگشت و از شنبه گذشته کار خود را با استقلالی‌ها پی گرفت. این در حالی است که این بازیکن هنوز به شرایط آرمانی و صد در صدی نرسیده و برای اینکه کاملا به شرایط مطلوب برسد، هنوز کار دارد. یامگا به محض آغاز تمرینات استقلال زیر نظر پزشکان این تیم تست داده و دقایقی نیز دوباره به فیزیوتراپی مشغول شد و درنهایت هم جداگانه و مستقل از تیم به انجام کارهای اختصاصی پرداخت. 

درباره این بازیکن و احتمال رسیدنش به دربی، اطرافیان استقلال اعتقاد دارند وضعیت او پنجاه – پنجاه است. این درصورتی است که به نظر می‌رسد اگر شانس کمی برای همراهی این بازیکن در دربی وجود داشت، یامگا هرگز رنج سفر برای بازگشت به تهران را متحمل نمی‌شد و این نشان می‌دهد شاید برخلاف نظر اطرافیان باشگاه، او از شانس بیشتر از 50 درصد برای همراهی استقلال در دربی چهارشنبه برخوردار است. 

همچنین از اردوی استقلال خبر می‌رسد که به‌جز رضا میرزایی که با پارگی رباط صلیبی روبه‌رو شده و البته مهدی‌پور که برای این دیدار محروم است، سایر بازیکنان از آمادگی مطلوبی برای دیدار با پرسپولیس برخوردار هستند. حتی عارف غلامی مدافع این تیم که در دقایق پایانی بازی با نساجی مصدوم شد و از زمین بیرون رفت هم طی روزهای گذشته بدون مشکل کار خود را دنبال کرده و استقلال در این برهه زمانی برای دیدار با رقیب همیشگی به‌جز این نفرات، مصدومی در ترکیب خود ندارد. 

 تردید ساپینتو در بخش دفاعی

این بازی در حالی برگزار می‌شود که از حالا می‌توان ترکیب هر دو تیم را با درصد خطای کمی معرفی کرد. این در حالی است که ترکیب سرخپوشان با توجه به بازی‌ها و نتایج اخیر این تیم تقریبا قطعی‌تر از آبی‌هاست. درواقع گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که گل‌محمدی با همان ترکیب دیدار دربی برگشت تیمش را روانه میدان خواهد کرد. این در شرایطی است که احتمالا ساپینتو استقلال را به دو یا سه تغییر نسبت به دربی شماره 100 ارنج خواهد کرد. 

بر همین اساس به نظر می‌رسد از حالا حضور سیدحسین حسینی در دروازه استقلال از قطعیت بالایی برخوردار باشد اما در خط دفاعی شرایط پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در این بخش حضور سلمانی و سیلوا تقریبا تضمین شده است اما سرمربی استقلال روی دو پست دفاع میانی و دفاع راست احتمالا تصمیم‌گیری را به لحظات آخر واگذار کند. در مرکز خط دفاعی بعد از نمایش پرنوسان غلامی در دیدار اخیر با پرسپولیس، این بازیکن جای خود را به مرادمند داد و اتفاقا این بازیکن نیز عملکرد خوبی را از خود به ثبت رساند. با این حال در ادامه باز هم نوبت به غلامی رسید تا مقابل نساجی فیکس شود. به همین دلیل به نظر می‌رسد اولین دل‌مشغولی ساپینتو در این نقطه از زمین به استفاده از یکی از این مدافعان مرتبط باشد. دومین تردید او نیز به سمت راست مربوط می‌شود؛ جایی که در صورت صحت و سلامت کامل یامگا این بازیکن در دربی به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌رود و در غیر این صورت باز هم فرصت به صالح حردانی خواهد رسید. 

 خط حمله: ارسلان فیکس است

در فاز تهاجمی استقلال (میانی و خط حمله) تکلیف این تیم روشن‌تر است. در خط میانی با غیبت مهدی‌پور یک بار دیگر مهری به ترکیب برگشته و همراه با چشمی و رضاوند ترکیب کمربند میانی استقلالی را تشکیل می‌دهند و در جلوی زمین نیز هر عقل سلیمی به بهترین‌های استقلال در فصل اخیر یعنی قایدی و محبی میدان می‌دهد تا آنها بتوانند زهر خود را به حریف بریزند. 

در این بین نکته اصلی به نوک خط حمله استقلال برمی‌گردد که برخلاف بازی قبلی برابر پرسپولیس که ساپینتو با تصمیمی غیرمنتظره، خودش و هواداران را سورپرایز کرد و از بابایی به جای مطهری استفاده کرد، این بار خبری از شگفتی در این بخش از زمین نخواهد بود و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» به‌طور حتم، ارسلان مطهری این تیم را در دیدار چهارشنبه شب همراهی خواهد کرد. 

البته سایر بازیکنان این تیم از جمله بابایی، شهباززاده، جلالی، حامدی‌فر، نیک‌نفس و سایر استقلالی‌ها نیز برای این دیدار آماده هستند و مجموعه این تیم از ‌انگیزه بالایی برای دیدار چهارشنبه شب و فتح جام حذفی برخوردار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج