اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۱۷۱۴۱
۸۵۱۳
۸۵۱۳
پ

این تیم برای قهرمانی بسته می‌شود

تیم فوتبال سپاهان درحالی با کسب عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر به کار خود پایان داد که با توجه به هزینه‌های هنگفت این تیم در کنار سایر تیم‌های صدرنشین، باز هم توقعات هواداران این تیم برآورده نشده و شاگردان مورایس بعد از پرسپولیس با ایستادن روی سکوی دومی رقابت‌های لیگ پرونده فصل بیست‌ودوم را بستند.

فرهیختگان: تیم فوتبال سپاهان درحالی با کسب عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر به کار خود پایان داد که با توجه به هزینه‌های هنگفت این تیم در کنار سایر تیم‌های صدرنشین، باز هم توقعات هواداران این تیم برآورده نشده و شاگردان مورایس بعد از پرسپولیس با ایستادن روی سکوی دومی رقابت‌های لیگ پرونده فصل بیست‌ودوم را بستند. با پایان فصل و درحالی‌که قرار است دقیقا حدود ۲ ماه دیگر فصل جدید رقابت‌ها آغاز شود از حالا گمانه‌زنی‌ها درباره برنامه‌های تیم‌های مختلف برای آماده‌سازی و تقویت آنها آغاز شده این در شرایطی است که معمولا اخبار مرتبط با تیم‌های پرهوادار در فضای رسانه‌ای بیشتر از سایر تیم‌ها پیچیده و به گوش می‌رسد. سپاهانی‌ها در ابتدای فصل اخیر ژوزه مورایس پرتغالی را با قراردادی سه‌ساله به‌عنوان سرمربی تیم خود منصوب کردند. مدیران باشگاه در آن برهه زمانی درحالی مدعی شدند فرآیند انتخاب مورایس را بعد از بررسی رزومه بیش از ۱۴۳ سرمربی و برگزاری جلسات ویدئوآنلاین از طریق اینترنت با ۲۳ سرمربی دنیا انجام داده است که در ابتدا از این سرمربی پرتغالی به‌عنوان گزینه سرمربیگری استقلال نام برده می‌شد. درنهایت او با کسب نتایجی نسبتا مطلوب درحالی کار را به پایان رسانده که ساختن تیمی هجومی با اندیشه‌های مرد پرتغالی، هواداران این تیم را تا حد زیادی به کسب عناوین برتر در فصول بعدی امیدوار ساخت. 

 مورایس چه زمانی برمی‌گردد؟

با وجود اینکه بازیکنان خارجی سپاهان بلافاصله پس از پایان لیگ ایران را ترک کردند، کادر فنی پرتغالی سپاهان و در راس آنها مورایس پس از دیدار هفته پایانی این تیم به اصفهان بازگشتند و کارشان را برای حضور بهتر و مقتدرانه تیم در فصل بعدی آغاز کردند. مورایس قبل از ترک ایران جلساتی را با مدیران سپاهان برای بستن تیمی قدرتمندتر در فصل بیست‌وسوم برگزار کرد و لیست و برنامه‌های خود را به آنها ارائه داد. درنهایت این نفرات 31 اردیبهشت‌ماه ایران را ترک کرده و بعد از استراحت چندهفته‌ای احتمالا تا 20 روز دیگر به‌منظور آغاز برنامه‌های آماده‌سازی سپاهان به ایران بازخواهد گشت. 

دستیار ایرانی در دستور کار نیست؟

سپاهان در فصل گذشته با کادری کاملا خارجی کار خود را آغاز کرد این درصورتی است که چه در فصل گذشته و چه حالا برای رقابت‌های فصل بعدی صحبت از حضور گزینه‌های ایرانی که از سپاهانی‌های سابق به شمار می‌روند در کادر این تیم به‌عنوان دستیاران مورایس می‌شود. در فصل قبلی صحبت از حضور نفراتی مانند احمد جمشیدیان، هادی عقیلی و مهدی کریمیان مطرح شده و درنهایت هم همکاری این نفرات با مورایس در حد همان گمانه‌زنی باقی ماندند. حالا نیز در کنار این سه اسم، درحالی نام نفرات دیگری مانند مهدی جعفرپور، جلال اکبری و چند سپاهانی سابق دیگر نیز به گوش می‌رسد که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» همچنان خبری از مربی ایرانی در کادر این سرمربی پرتغالی نخواهد بود. مورایس سال گذشته زیر بار اضافه شدن مربی ایرانی نرفته اما شاید رایزنی‌ها در فصل جاری برای این امر با این سرمربی جواب بدهد. 

گزینه تیم ملی همچنان سپاهان؟

میگوئل تکسیرا، مربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان در پایان بازی مقابل پیکان از هواداران اصفهانی خداحافظی کرد. تکسیرا که از زمان حضور امیر قلعه‌نویی در سپاهان به همراه وی در اصفهان حضور دارد و با مربیان پس از وی یعنی محرم نویدکیا و ژوزه مورایس کارش را ادامه داده در پایان این دیدار به‌نحو غافلگیرکننده‌‌ای از هواداران خداحافظی کرد. در آن برهه زمانی برخی رسانه‌ها این‌طور مطرح کردند که هنوز مشخص نیست آیا تکسیرا قصد جدایی از سپاهان را دارد یا تنها به این دلیل که این آخرین بازی خانگی سپاهان بود این کار را انجام داده است هرچند در اصفهان این شایعه هم وجود داشت که تکسیرا به کادر فنی تیم ملی ملحق خواهد شد تا تنها جای خالی کادر مربیگری تیم ملی را پر کند. البته بعدا قلعه‌نویی این خبر را تکذیب کرد اما با این تفاسیر از اصفهان خبر می‌رسد که این خداحافظی مربوط به بازی آخر در اصفهان مربوط شده و احتمالا این مربی به کار خود در سپاهان ادامه بدهد. 

برنامه‌های مورایس

همان‌طور که اشاره کردیم این سرمربی بعد از ارائه لیست ورود و خروج خود به مدیران سپاهان، ایران را به مقصد کشورش ترک کرده و در روزهای ابتدایی تیرماه به اصفهان بازخواهد گشت. طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» برنامه‌های اردویی و زمانبندی و مکان آن نیز مشخص و به مدیران باشگاه اصفهانی اعلام شده تا در اولین گام، مورایس و کادرش استارت قدرتمندی را برای فصل جدید رقابت‌ها بزنند. مدیران سپاهان در این مدت رایزنی‌های خود برای جذب بازیکنان جدید را آغاز کرده‌اند تا با بازگشت مورایس، تیمی تقریبا کامل تحویل این سرمربی داده شود. 

قرارداد؛ مانع جدایی ستاره‌ها!

طی چند روز گذشته درباره ترکیب بازیکنانی که قرار است از جمع سپاهانی‌ها در فصل بعدی جدا شوند اخبار متفاوت و شنیدنی به گوش می‌رسد. به‌طور مثال درحالی از جدایی بازیکنانی مانند رضاییان، نورافکن یا مغانلو اخبار زیادی منتشر شده که براساس شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» تمامی این نفرات همچنان با تیم اصفهانی قرارداد دارند و از لحاظ قانونی برای جدایی موانعی بر سر راه آنها قرار دارد. 

درباره نورافکن شنیده می‌شود این بازیکن با سپاهان سه‌ساله قرارداد دارد اما رامین رضاییان که پس از یک فصل خوب در ترکیب سپاهان در پایان آخرین بازی فصل از هواداران این تیم حلالیت خواست، در آخرین اقدام خود قلب زردی که در صفحه اینستاگرامش قابل مشاهده بود را حذف کرده تا به نوعی با هواداران سپاهان خداحافظی کرده باشد. نکته قابل‌توجه اینکه درحالی از تیم‌های قطری یا پرسپولیس به‌عنوان مقصد رضاییان نام برده می‌شود که این بازیکن یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد. در این خصوص باید صبر کرد تا مشخص شود شماره 9 سپاهان می‌تواند با وجود داشتن قرارداد به ‌مدت یک‌فصل دیگر، از این تیم جدا شود یا اینکه بندی در قرارداد وی وجود دارد که مانع از این اتفاق می‌‌شود. البته سپاهانی‌ها هم اعتقاد دارند درصورتی‌که هر یک از این بازیکنان قصد جدایی از تیم را داشته باشند باید مبلغ بند فسخ را پرداخت کنند تا مقدمات این کار فراهم شود هرچند مدیریت باشگاه امیدوار است تا این نفرات به قرارداد خود پایبند باشند اما درنهایت شنیده می‌شود از طرف سپاهانی‌ها این اخبار خیلی هم جدی گرفته نشده است. 

در این بین تنها نیازمند به دلیل آن که یک فصل به‌صورت قرضی به اصفهان بازگشته همچنان برای ادامه همکاری با سپاهان وضعیت مشخصی ندارد. درباره این بازیکن شنیده می‌شود علاوه‌بر مذاکراتی که با باشگاه پوریتموننزه داشته، با دو پیشنهاد دیگر از پرتغال و اتریش هم مواجه شده است. سایر بازیکنان سرشناس سپاهان نیز با این باشگاه قرارداد دارند و خطری از این بابت این باشگاه را تهدید نمی‌کند. 

محبی باز هم استقلال را انتخاب می‌کند؟

سپاهانی‌ها اقدامات خود برای بستن تیمی قدرتمند را آغاز کرده‌اند این در شرایطی است که یکی از بازیکنان مورد علاقه تیم سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی محمد محبی است که این فصل گل‌های حساسی را برای استقلال در لیگ برتر و جام حذفی به ثمر رسانده است. درخصوص آخرین وضعیت محبی طی روزهای گذشته در «فرهیختگان» نوشتیم که او حرف آخر را زده و اعلام کرده دوست دارد در استقلال بماند. این درحالی است که استقلالی‌ها برای تداوم همکاری با این مهاجم در گام اول باید چیزی در حدود 30 میلیارد تومان فقط هزینه رضایتنامه این بازیکن از باشگاه پرتغالی کرده و حال اینکه ماندن ستاره بوشهری و قرارداد جدیدی که با استقلال می‌بندد نیز تا چه اندازه خرج روی دست آبی‌ها می‌گذارد، گویا همین موضوع باعث شده است تا سپاهانی‌ها دست جنبانده و از نقطه‌ضعف باشگاه تهرانی نسبت به بی‌پولی این باشگاه استفاده کرده و مقدمات حضور محبی در اصفهان را فراهم کنند. 

از اصفهان خبر می‌رسد از سال گذشته محبی در لیست سپاهان بوده اما این بازیکن اعلام می‌کند برای دیده شدن بیشتر به‌منظور دعوت به تیم ملی قصد دارد راهی استقلال شود. البته محبی به هدف خود که همراهی تیم ملی در جام‌جهانی بود نرسیده اما به نظر می‌رسد ثبات فنی و ماندگاری او در استقلال و ادامه همکاری احتمالی وی با ساپینتو می‌تواند از حالا جایگاه او در ترکیب تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا را تضمین کند. 

طبق شنیده‌ها سپاهان هم درباره جذب محبی وارد عمل شده و مذاکرات خود با باشگاه پرتغالی را هم آغاز کرده‌اند تا هدف فصل گذشته را محقق کرده و امسال این بازیکن را زردپوش کند. به نظر می‌رسد تصمیم باشگاه سانتاکلارا می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد هرچند با توجه به اینکه محمد محبی ابتدای فصل گذشته هم با تمایل باشگاه سپاهان برای بازگشت به اصفهان مواجه شد اما تیم استقلال را برای بازی انتخاب کرد؛ این موضوع به این معنی است که در جابه‌جایی قرضی و قطعی محمد محبی از سوی باشگاه پرتغالی رضایت بازیکن هم شرط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج