۱۳۱۹۶۸۹
۲۰۲۵
۲۰۲۵
پ

تاج: در ماجرای استقلال کاره‌ای نیستم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما جزء کافا هستیم ولی من تلاش کردم که آن‌ها در این رقابت شرکت کنند.

فارس: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما جزء کافا هستیم ولی من تلاش کردم که آن‌ها در این رقابت شرکت کنند.

مهدی تاج در حاشیه تمرین تیم ملی امید گفت: بازیکنان در حال رفتن به اولین سفر خود هستند و خوشبختانه در اولین سفر خود نیز به سفر کربلا می‌روند. ما جزء غرب آسیا نیستیم، ما جزء کافا هستیم ولی من تلاش کردم که آن‌ها در این رقابت شرکت کنند. بازی‌های خوبی برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: هماهنگی خوبی با کمیته ملی المپیک داریم، تمام سعیمان این بود که تا آخرین لحظه نظر کمیته را کنار تیم داشته باشیم. ۲ آفت همیشه به تیم ملی امید ضرر می‌زد که سال‌ها نتوانسته بود به توفیق برسد. اول این‌که عدم هماهنگی فدراسیون با کمیته ملی المپیک و دوم  عدم هماهنگی تیم ملی امید با تیم ملی بزرگسال که تمام تلاشم این بوده که این دو هماهنگی را به وجود آورم.

وی ادامه داد: تیم ملی بزرگسال الان با تیم ملی امید کاملا هماهنگ است و مشکلی در این مورد نداریم. من با کاشانی نیز یک مذاکره‌ای خواهم داشت که حمایت‌های او را نیز داشته باشیم. می‌خواهیم تمام ظرفیت کشور را پای کار بیاوریم که همه کمک کنند که تیم ملی امید بتواند نتایج خوبی بگیرد. من بسیار امیدوارم چون این هماهنگی که به وجود آمده من در این سال‌ها ندیده بودم. 

تاج گفت: تیم ملی امید ما در فیفادی نیست زیرا فیفا زیر ۲۳ سال را به یک شکل دیگر نگاه می‌کند. پیشنهادهایی هم AFC به کمیته مسابقات داده است که یکی از نمایندگان آسیا در کمیته من بودم. الان در هر حال جزء فیفادی نیست. باشگاه‌ها باید همکاری کنند، دو بسته پیشنهادی وجود دارد. یکی از پیشنهادها این است که اگر تیمی ۳ بازیکن به تیم ملی امید داده، ما بتوانیم یک بسته پیشنهاد به آن‌ها بدهیم که بتوانند از بازیکنان دیگر استفاده کنند و برای آن‌ها امتیاز قائل شویم. نباید تنبیهی باشد، نباید این‌گونه باشد که اگر تیمی بازیکن نداد، محروم شود و نتواند بازی کند. البته این پیشنهاد هنوز خام است و داریم روی آن کار می‌کنیم.

رئیس فدراسیون در خصوص صحبت‌های مایلی‌کهن و آمدن نویدکیا برای سرمربیگری تیم ملی امید گفت: من خودم با مایلی‌کهن صحبت نکردم ولی ادعای او درست است. وی با ساکت صحبت کرده بود، نویدکیا یکی از گزینه‌ها بود ولی به نظرم پرداختن به این موضوع خوب نیست. باید امسال همگی هم و غم ما این باشد که تیم ملی پس از ۴۸ سال به المپیک راه یابد. ما در تلاشیم که منابع مالی خود را از فیفا بگیریم و موانع پیش رو را رفع کنیم.

تاج در پاسخ به سوال خبرنگاری که او هر موقع با قدرت به کاری ورود کرده، نتیجه داده است، گفت: ۳ موضوع برای ما مطرح است، شما از تراز مالی باشگاه‌ها مثل من اطلاع ندارید. من تمام ترازهای مالی باشگاه‌ها را دیدم و هیچ باشگاه سوددهی نداریم. پیدا هم است چون فیرپلی مالی یکی از آن، این است که باید هزینه‌ها را کنترل کرد، یکی دیگر این است که باید درآمد را احراز کرد. درآمدهای باشگاه‌های ما الان از کجاست؟ ما الان توانستیم که حق پخش را بگیریم؟ این شرایط بسیار بدی است و من خواهش می‌کنم که مجلس این مسئله را به برنامه هفتم بیاورد یا حداقل شکلش طوری شود که این گرفتاری‌ها حذف شود زیرا این جزء مجوز حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: ضمانت اجرایی آن، کمیته انضباطی ۲ بند دارد که یکی این است که کسی خارج از سیستم ثبت قرارداد کند، طرف مقابل می‌تواند اعتراض کند. دومی این است که به هر جهت باید جریمه مالی بگذاریم که کسی خارج از این شکل قرارداد ثبت نکند. ما پیشتر یک تجربه داشتیم که قرارداد برای بازیکنان بود، ما الان برای بازیکن قرارداد نداریم. ما بودجه‌ای به باشگاه‌ها دادیم که شما باید مشخص کنید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. هر آن‌چه که خودشان می‌گویند باید همان‌قدر هزینه کنند. الان خیلی از باشگاه‌های ما دولتی هستند.

تاج درمورد این‌که خودش بهتر از هر مسئولی می‌تواند بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها را توضیح بدهد آن هم در شرایطی که کمیته استیناف هم حذف استقلال را تایید کرده، اما حجت کریمی مدعی شده اگر تاج بخواهد این تیم می‌تواند به لیگ قهرمانان بازگردد، گفت: ۲ موضوع هست. رئیس فدراسیون در تایید و تکذیب مدارک صدور مجوز حرفه‌ای هیچ‌کاره است و تنها می‌تواند احکام اعضای این کمیته را صادر کند. AFC یک سامانه دارد که به فرد بازنمی‌گردد. در دوره قبل فدراسیون حدود ۱۸۰هزار دلار جریمه شدیم به این دلیل که دوستان ما یک تصمیم ناگهانی گرفتند و گفتند این تیم‌ها ۳ ماه وقت دارند. همه در آن زمان خوشحالی و تشکر کردند اما هم تیم‌ها حذف شدند و هم ما الان جریمه پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: نمی‌خواهیم دیگران بیایند و بابت ما هزینه بدهند. یعنی بیایند بگویند این‌ها تصمیمی گرفتند گه منجر به جریمه شد. بدتر از آن این است که چنین تصمیم‌هایی حذف ما را هم به دنبال دارد و این بار دیگر فقط جریمه نخواهند کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص این‌که آیا به AFC تعهد داده است گفت: خیر. ما فقط به همه باشگاه‌ها اطلاع‌رسانی کردیم اگر مثل سابق سندسازی صورت بگیرد که اکنون ما جریمه‌اش را می‌دهیم، بازهم تخلفی صورت بگیرد دیگر جریمه در کار نیست بلکه محرومیت است. این محرومیت به کل تیم‌های ملی ما بازمی‌گردد. همه اتفاقات فوتبالی در کشور مثل تیم ملی فوتبال بزرگسالان، فوتسال، فوتبال ساحلی و ... محدود می‌شود. خیلی حواسمان جمع است که اتفاقی نیفتد. 

تاج افزود: حق باشگاه استقلال است؛ با من صحبت کردند و جلسه بسیار خوبی داشتیم. حرف آن‌ها هم درست است و گفتیم می‌توانید شکایت کنید. ممکن است این شکایت نتیجه هم داشته باشد. حق استقلال است که از کمیته استیناف و کمیته بدوی شکایت کند.  

وی درمورد این‌که آیا خودش به باشگاه استقلال کمک می‌کند، توضیح داد: به عنوان رئیس فدراسیون باید آن‌چه هست بگویم زیرا مدارک به کمیته می‌رود و به کارتابل من نمی‌آید. این‌جا فرد مطرح نیست بلکه یک سامانه است. بسیار خوشحال‌کننده که اهالی رسانه می‌دانند در تلویزیون ما دوستان می‌رفتند و می‌گفتند مثلا استقلال چه مقدار بدهکار است. می‌دانید چه کسی را می‌گویم. هرچه مبلغ می‌گفتند، می‌گفت بالاتر بروید. مثلا اگر می‌گفتند ۵۰۰ و ۷۰۰ میلیارد باز هم می‌گفت برو بالاتر. الان استقلال واقعا بدهی ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: الان استقلال واقعا بدهی ندارد. برای فدراسیون و باشگاه‌های کشور خیلی خوب است که در ۱۶ تیم ما به جز ۲ تیم، سایرین در حال حاضر بدهی ندارند. این برای فوتبال کشور یک توفیق است. دومین اتفاقی که اکنون می‌خواهیم رقم بزنیم این است که آپشن یک بازیکن بیشتر از قراردادش نشود. فقط می‌تواند ۲۰ درصد قراردادش را آپشن بگیرد. نه اینکه بازیکن قرارداد یک میلیاردی ببندد و ۲میلیارد هم آپشن داشته باشد. همه این موارد باید حذف شود. تمام این اتفاقات بد می‌افتاد و الان باید خوشحال باشیم باشگاه‌ها الان روی کاغذ بدهی زیادی ندارند مگر این‌که یک فرد بیاید و بگوید از استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر با سپاهان طلبکار هستم که این برای ما قابل احصا نیست زیرا در زمان خودش ادعا نکرده است.

تاج درمورد این‌که آیا به عنوان نایب رئیس AFC نباید به کنفدراسیون پیشنهاد بدهد که فیرپلی مالی برای همه باشگاه‌ها رعایت شود تا دیگر تیم‌های عربستانی چنین قراردادهای سنگینی نبندند، پاسخ داد: همه تلاش می‌کنیم که سفره فوتبال کوجک نشود. اگر فدراسیون این کار را بکند، اشتباه کرده است. AFC نظمی دارد و می‌گوید نباید ۴، ۳ باشگاه اندازه یک‌دوم لیگ هزینه کنند. فیرپلی اینجا در داخل کشور معنا پیدا می‌کند. در خارج از کشور هم این‌گونه معنی دارد که با وزیر و مسئولان همواره صحبت می‌کنیم که باید با عربستان یا قطر که چنین بازیکنانی آورده‌اند رقابت کنیم. البته همه فوتبال آسیا هم عربستان نیست.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج