adexo3
۱۳۲۲۰۱۶
۳۳۲۶
۳۳۲۶
پ

بزرگ‌ترین چالش گل‌محمدی در پرسپولیس

یحیی گل محمدی با مشکل میانگین سنی بالا ستارگان پرسپولیس دست و پنجه نرم می کند.

سرخ نیوز: با اینکه تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در فصل گذشته دوگانه کسب کند، اما یک نکته مهم هواداران را نسبت به آینده تیم محبوبشان نگران کرده و آن مسئله سنی بازیکنان است. با جدایی قطعی شیخ دیاباته، در حال حاضر نام ۲۲ بازیکن در فهرست سرخپوشان دیده می شود که طبق قانون جدید سازمان لیگ تنها ۱۹ نفر از آن ها قادر خواهند بود در فصل آینده برای این تیم به میدان بروند.

در واقع دو بازیکن به طور قطع باید از لیست بزرگسالان کنار گذاشته شوند و احتمال آن زیاد است که در برخی پست ها بازیکن جدید به خدمت گرفته شود که در این صورت باز هم شاهد جدایی چند بازیکن از جمع سرخپوشان خواهیم بود.

بزرگ‌ترین چالش گل‌محمدی در پرسپولیس

پرسپولیس و چالش پیری

صرف نظر از تغییراتی که در پنجره تابستانی اتفاق خواهد یافت، در حال حاضر مجموع سن بازیکنان پرسپولیس ۶۱۱ است که میانگین آن به ۲۹.۰۹ می رسد. این نشان می دهد که با یک تیم پیر مواجه هستیم که بالا بودن سن نفراتش می تواند در سال های آینده مشکل ساز شود. نباید یادمان برود که پرسپولیس در فصل آینده باید در سه جام بجنگد و برای حضور در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به نفراتی نیاز دارد که توان رقابت در چنین فصل طاقت فرسایی را داشته باشند.

این امکان پذیر نیست مگر اینکه این تیم یک نیمکت قوی داشته باشد که توازن در بین نفراتش رعایت شده باشد، یعنی به همان اندازه که از فاکتور تجربه سود ببرد از عنصر جوانی هم بهره مند باشد. مصدومیت های تکراری برخی نفرات پا به سن گذاشته در فصل گذشته نشان داد دیگر توان حضور در چند جام را ندارند و بازیکنی نیستند که بتوانند در یک ماراتن فشرده رقابت کنند.

گفتنی است سرخپوشان در حال حاضر ۹ بازیکن ۳۰ ساله و بالای آن دارند که بیرانوند، پورعلی گنجی، امیری، گولسیانی، رفیعی، کامیابی نیا، عالیشاه، آل کثیر و پریرا از جمله آن ها هستند. همه نفرات حاضر از جمله بازیکنان اصلی و تاثیرگذار پرسپولیس محسوب می شوند.

بزرگ‌ترین چالش گل‌محمدی در پرسپولیس

فصل سرنوشت

در فهرست پرسپولیس ۸ بازیکن از مرز ۲۵ سال عبور کرده اند و در آستانه رسیدن به ۳۰ سالگی قرار دارند. از بین ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال تیم نیز مهدی عبدی آذر امسال ۲۵ ساله می شود. محمد عمری و وحدت هنانوف هم با توجه به قوانین جدید سازمان لیگ دیگر قادر نخواهند بود از سهمیه‌های سنی استفاده کنند و دو جای فهرست بزرگسال را به خود اختصاص خواهند داد.

جمیع این موارد قهرمان لیگ را با وضعیت پیچیده ای مواجه کرده و می تواند شرایط سرخ ها را در نقل و انتقالات تحت تاثیر قرار دهد. تصمیماتی که گل محمدی در پنجره تابستانی خواهد گرفت مهم و تعیین کننده است و می تواند به تغییر این وضعیت کمک زیادی کند. باید دید این مربی برای تقویت پست هایی که نیاز به ترمیم دارد به دنبال بازیکنان جوان خواهد رفت یا اسمی ها و با تجربه ها؟

از آن مهمتر اینکه آیا همچنان به استعدادهای برتر تیم های پایه توجه خواهد شد؟ ناگفته نماند در فصلی که گذشت شاهد حضور بازیکنان کم نام و نشانی چون علیرضا بابایی و علیرضا خدادادی در ترکیب بودیم.

بزرگ‌ترین چالش گل‌محمدی در پرسپولیس

سن بازیکنان فعلی پرسپولیس

سن بازیکنان فعلی پرسپولیس به شرح زیر می باشد:

    علیرضا بیرانوند: ۳۰ سال

    احمد گوهری: ۲۷ سال

    فرشاد فرجی: ۲۹ سال

    دانیال اسماعیلی فر: ۳۰ سال

    علی نعمتی: ۲۷ سال

    مرتضی پورعلی گنجی: ۳۱ سال

    وحید امیری: ۳۵ سال

    گیورگی گولسیانی: ۳۲ سال

    وحدت هنانوف: ۲۲ سال

    سیامک نعمتی: ۲۹ سال

    سروش رفیعی: ۳۳ سال

    مهدی ترابی: ۲۸ سال

    میلاد سرلک: ۲۸ سال

    کمال کامیابی نیا: ۳۴ سال

    سینا اسدبیگی: ۲۵ سال

    امید عالیشاه: ۳۱ سال

    سعید صادقی: ۲۹ سال

    مهدی عبدی: ۲۴ سال

    عیسی آل کثیر: ۳۳ سال

    لئاندرو پریرا: ۳۱ سال

    محمد عمری: ۲۳ سال

    علی جودکی: ۲۳ سال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج