اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۲۹۵۲
۲۱۲۹
۲۱۲۹
پ

یحیی چطور بازی را به سود خود برگرداند؟

باشگاه پرسپولیس بعد از قهرمانی این تیم در جام حذفی با حواشی زیادی در مورد ماندن یا نماندن یحیی گل‌محمدی مواجه شد.

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس بعد از قهرمانی این تیم در جام حذفی با حواشی زیادی در مورد ماندن یا نماندن یحیی گل‌محمدی مواجه شد. این حواشی از زمانی استارت خورد که فردای فینال جام حذفی، یحیی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد شاید تصمیم به جدایی از پرسپولیس بگیرد؛ چراکه خسته است و می‌خواهد حداقل تا نیم‌فصل استراحت کند. او در ادامه تا روز گذشته سکوت اختیار کرد و حتی به خیلی از تماس‌های باشگاه نیز پاسخ نداده و لیست خریدی را هم به باشگاهش نداد. در این مدت طبیعی بود که خیلی‌ها فکر کنند که یحیی قصد ادامه کار در پرسپولیس را ندارد و حتی مسئولان باشگاه پرسپولیس کم‌کم به این فکر افتادند که به دنبال یک آلترناتیو برای یحیی باشند تا اگر فردا روزی رسما اعلام کرد نمی‌خواهد بماند آنها بتوانند یک جانشین مناسب برای سرمربی خود انتخاب کنند. 

 یحیی شب لیست داد، صبح مصاحبه کرد!

نکته جالب توجه اینکه یحیی گل‌محمدی تا یکشنبه‌شب این هفته هیچ لیست خریدی را به باشگاه پرسپولیس نداده بود و ترجیح داد با خیال راحت استراحت کند. اما او درنهایت یکشنبه‌شب در تماس با رضا درویش لیست خریدش را به وی اعلام می‌کند. او حتی زمان آغاز دور جدید تمرینات را مشخص و خواستار برگزاری اردوی 10 روزه در ترکیه هم می‌شود. درویش که تازه با لیست یحیی و برنامه‌های او برای نیم‌فصل مواجه شده بود چند ساعت بعد مصاحبه یحیی را در رسانه‌ها می‌بیند که اعلام کرده لیست خرید را به باشگاه داده‌ام و همچنین زمان آغاز تمرینات و اردو را هم مشخص کرده‌ام. حتی خواستار تمدید قرارداد بازیکنان آزاد تیم هم شده‌ام اما باشگاه هنوز هیچ اقدامی در مورد تمدیدی‌ها نکرده است. در واقع یحیی با این مصاحبه به‌نوعی توپ را در زمین مدیریت باشگاه پرسپولیس انداخته که تا الان اگر فعالیت نقل‌وانتقالاتی در باشگاه صورت نگرفته مقصرش مدیریت است نه من. این درحالی بود که درویش حداقل با نفرات آزاد تیمش وارد مذاکره شده بود و طبیعی است که تمدید با این نفرات زمانبر باشد. در هر صورت چنین اقدام سیاستمدارانه‌ای از سوی یحیی خیلی به مذاق درویش خوش نمی‌آید. 

 باشگاه قبل از خواسته یحیی اقدام کرد

تعدادی از بازیکنان پرسپولیس از قبل مشخص بود که قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد. نفراتی چون گولسیانی، صادقی، سرلک، آل‌کثیر، عالیشاه و دیاباته بازیکنانی هستند که درحال حاضر قراردادی با پرسپولیس ندارند و یحیی تا پایان فصل از باشگاه نخواسته بود که برای تمدید با این نفرات اقدامی کند. اما وقتی فصل تمام شد رضا درویش متوجه این مساله شد که برخی تیم‌ها با پیشنهادهای سنگین درحال وسوسه کردن برخی از این نفرات هستند و از یحیی گل‌محمدی خواست تکلیف این نفرات را مشخص کرده و به باشگاه بگوید که با چه نفراتی باید تمدید قرارداد انجام شود. بعد از این قضیه هم باشگاه پرسپولیس با این نفرات تماس گرفته و خواهان مذاکره رودررو می‌شود که آنها اعلام می‌کنند بعد از بازگشت از سفر پای میز مذاکره خواهند نشست. 

 کاپیتان در لیست یحیی نیست

اما درمورد تمدید قرارداد با بازیکنانی که قراردادشان به پایان می‌رسد یک نکته قابل‌توجه وجود دارد و اینکه یحیی از درویش خواسته فقط با 4 بازیکن تمدید قرارداد انجام شود. گولسیانی، صادقی، سرلک و آل‌کثیر. این بدان معناست که یحیی تمایلی برای حفظ شیخ دیاباته و امید عالیشاه در تیمش ندارد. هر دو بازیکن در فصلی که گذشت از نفرات اصلی تیم‌شان نبودند و به این خاطر یحیی به دنبال بازیکنانی با شرایط بهتر برای تیمش است. مخصوصا اینکه تعداد نفرات بزرگسال تیم‌های لیگ برتری به 19 بازیکن کاهش پیدا کرده و بازیکنانی چون هنانوف، عبدی و عمری هم به لیست بزرگسالان پرسپولیس اضافه شده‌اند. به این ترتیب فعلا لیست مدنظر یحیی جایی برای عالیشاه و دیاباته ندارد. 

 لیست خروجی مشخص است

بدون شک امید عالیشاه و دیاباته فقط نفرات جداشده پرسپولیس در تابستان نخواهند بود و جایگاه چند بازیکن دیگر این تیم هم به‌شدت در خطر است. نفراتی مثل کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی و لئاندرو پریرا که هر سه یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارند. یحیی هنوز در مورد این بازیکنان چیزی به درویش نگفته است و شاید منتظر است ببیند که تکلیف تمدیدی‌ها چه خواهد شد. 

 اختلاف مالی درویش با تمدیدی‌ها 

مدیریت باشگاه پرسپولیس با هر چهار بازیکن مدنظر یحیی گل‌محمدی برای تمدید قرارداد اقدام کرده است اما هنوز این مذاکرات با توافق نهایی همراه نبوده است. در این میان گولسیانی درگیر بازی‌های تیم ملی کشورش است و قرار شده که بعد از خروج از اردو از طریق تلفن و ایمیل مذاکراتش را با درویش آغاز کند. درویش با مدیربرنامه‌های سه بازیکن دیگر هم نشست‌هایی داشته و اگر تا الان توافقی صورت نگرفته به‌خاطر خواسته مالی زیاد این نفرات بوده است. از آنجا که هیچ یک از این نفرات ملی‌پوش نیستند باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند به این نفرات بیشتر از بازیکنان ملی‌پوش تیمش پرداختی داشته باشد و به‌نوعی باید توازن را در تیمش حفظ کند. در این میان گره ایجادشده توسط هوادار یا هواداران متمول باز خواهد شد. اتفاقی که فصل پیش هم رخ داد و یک هوادار متمول در دبی با پرداختی جدا از قرارداد با یک‌سری از بازیکنان آنها را مجاب کرد تا در پرسپولیس ماندنی شده یا به این تیم بیایند. 

 یحیی پس از بازگشت درباره خودش مذاکره می‌کند

بدون تردید یحیی گل‌محمدی درمورد خودش هم خواسته‌هایی از مدیریت و هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس خواهد داشت که البته تا الان آنها را با درویش مطرح نکرده است. قرار است امشب او از سفر ترکیه برگشته و بعد از آن در نشست حضوری یا به‌صورت تلفنی در مورد شرایط خودش با درویش صحبت کند. در این مورد باخبر شدیم که یحیی خواستار افزایش رقم قرارداد این فصلش به‌خاطر تورم اقتصادی شده و از طرفی خواستار این است که با وی در همین مقطع قرارداد بلندمدت امضا شود. مواردی که البته درویش باید در هیات‌مدیره آنها را مطرح کند تا بتواند براساس مصوبه آنها اقدامی انجام دهد. 

 لیست خرید یحیی چه نفراتی هستند؟

یحیی گل‌محمدی فعلا لیست خرید اولیه‌اش را به باشگاه پرسپولیس داده و خواستار جذب آنها شده است. یک مدافع، یک هافبک و یک مهاجم در این لیست هستند. مدافع مورد نظر از قرار معلوم محمدحسین کنعانی‌زادگان است. اما در خط هافبک مشخص نیست که او روی کدام بازیکن لیگ برتری زوم کرده است. در این میان صحبت از رضا شکاری، یاسین سلمانی و محمد خدابنده‌لو است. اما این نفرات هیچ یک هافبک مدنظر یحیی نیستند بلکه خودشان برای حضور در پرسپولیس اعلام آمادگی کرده‌اند. درویش نام این نفرات را به یحیی اعلام کرده و گفته که روی هر یک از آنها نظر مساعد داشته باشد باشگاه برای جذب‌شان وارد عمل خواهد شد. اما برای خط حمله نیز بازیکن مدنظر یحیی، شهریار مغانلو است. بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه سپاهان است و قاعدتا این باشگاه نیز بسیار بعید است رضایتنامه مهاجم گلزن خود را برای تیم رقیب صادر کند. 

 منتظر لیست جدید یحیی باشیم

یحیی در هر فصل از نقل‌وانتقالات تقریبا عادت دارد که یک‌سری نفراتی را در لیست خریدش قرار دهد که امکان جذب‌شان برای باشگاه به‌نوعی غیرممکن باشد. با توجه به همین مساله او در چنین شرایطی راه دیگری را پیش‌روی مدیریت باشگاهش می‌گذارد و آن هم جذب بازیکن خارجی گرانقیمت است. اتفاقی که به‌طور حتم درمورد خط حمله سرخپوشان اتفاق خواهد افتاد. چه بسا در خط هافبک هم شاهد این قضیه باشیم. آنچه مشخص است یحیی حداقل دو بازیکن خارجی گرانقیمت برای تقویت تیمش در تابستان مدنظر دارد. 

 کنعانی با شجاع می‌آید؟

پیش از این در خبرها داشتیم که شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان به دنبال بازگشت به فوتبال ایران و پرسپولیس هستند. در این میان یحیی، کنعانی را در لیست تیمش قرار داده است درحالی‌که او بعید است در حضور مرتضی پورعلی‌گنجی به پرسپولیس بیاید. این دو مدافع از جام‌جهانی با یکدیگر اختلاف دارند و حتی در بازی‌های تیم ملی دیدیم که امیر قلعه‌نویی یکی از این دو بازیکن را در ترکیب اصلی قرار داد. چه بسا ممکن است با حضور کنعانی‌زادگان در پرسپولیس، پورعلی‌گنجی تصمیم به جدایی بگیرد. در آن صورت راه برای بازگشت شجاع به پرسپولیس هم هموار خواهد شد. در این مورد باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در پیش است. 

 اردوی مشروط خارجی

یکی از خواسته‌های مهم یحیی گل‌محمدی برگزاری اردوی 10 روزه تیمش در ترکیه است. اتفاقی که نه تابستان فصل پیش رخ داد و نه زمستان سال گذشته که با تعطیلی 50 روزه لیگ در حین برگزاری مسابقات جام‌جهانی شاهد آن بودیم. در واقع شورای برون‌مرزی مجوز برگزاری اردوی خارجی را برای باشگاه پرسپولیس صادر نکرد و مقصر عدم برگزاری این اردوها در واقع رضا درویش نبود. در شرایط فعلی هم باشگاه پرسپولیس به دنبال این است تا سریعا نامه‌نگاری لازم را با شورای برون‌مرزی انجام دهد تا اگر مجوز صادر شد بتوانند برای برگزاری اردوی ترکیه اقدام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج