adexo3
۱۳۲۳۶۰۳
۴۲۴۶
۴۲۴۶
پ

محمودی: والیبال حق بازگشت به عقب را ندارد

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ برخلاف دیدار نخست مقابل آلمان، عملکرد ضعیفی داشت و با نتیجه سه بر صفر مغلوب ایتالیا شد.

فرهیختگان: تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ برخلاف دیدار نخست مقابل آلمان، عملکرد ضعیفی داشت و با نتیجه سه بر صفر مغلوب ایتالیا شد. بعد از برد روحیه‌بخش ملی‌پوشان مقابل آلمان، انتظار می‌رفت تیم کشورمان در مقابل ایتالیا عملکرد بهتری داشته باشد، اما سرویس و دفاع روی تور خوب آتزوری‌ها ابتکار عمل را از شاگردان عطایی در دو ست نخست گرفت و درنهایت باعث شکست تیم ملی با نتایج ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۶ شد. با شروع ست سوم تیم کشورمان چهره تیم برتر میدان را تا امتیازات پایانی داشت و تا امتیاز ۲۴ بر ۲۰ نیز از شاگردان دجورجی پیش بود، اما اشتباهات عجیب و کسب ۶ امتیاز متوالی از سوی ایتالیایی‌ها باعث برگشت آنها به بازی در این ست و برتری ۲۶ بر ۲۴ آنها شد. تیم کشورمان با این باخت باید خود را آماده دیدار با تیم قدرتمند آمریکا در مسابقه سوم کند. آمریکایی‌ها بعد از کسب ۳ پیروزی در هفته اول، در مسابقه نخست خود در هفته دوم تیم صربستان را شکست داد و روز گذشته نیز به مصاف تیم چین رفت. باید امیدوار بود تا تیم کشورمان در این دیدار عملکردی مانند مسابقه مقابل آلمان داشته باشد و برای کسب سومین برد در لیگ ملت‌ها تلاش کند.

بهنام محمودی، ملی‌پوش و کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان که سابقه بازی در لیگ ایتالیا را در کارنامه خود دارد، درخصوص دیدار روز گذشته تیم ملی مقابل ایتالیا و مسیر پیش‌روی تیم ملی صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

عملکرد ملی‌پوشان والیبال در ششمین دیدار خود در لیگ ملت‌ها را چگونه ارزیابی کردید؟

بازیکنان ایتالیا به دلیل کیفیت، ساختار لیگ‌شان و فرهنگ و روحیه در سطح حرفه‌ای هستند و این وجه تمایز آنها با بازیکنان ما است. به لحاظ فردی خیلی از بازیکنان ما از آنها سرتر هستند، اما آنها در قالب تیم و کیفیت فردی به‌واسطه آموزش‌هایی که از رده پایه دیدند از بازیکنان ما ششدانگ‌تر هستند. همین موضوع باعث شد که آنها در هفته اول بعد از استراحت لیگ‌شان بازی‌های خوبی ارائه دادند، اما ما هنوز نیاز به زمان زیادی برای حرفه‌ای‌تر شدن بازیکنان جوان‌مان داریم. اگر می‌خواهیم در جهان بین 6 تا 8 تیم برتر باشیم باید بازنگری کلی داشته باشیم، اما درحال حاضر نیاز است که والیبال حمایت شود تا تیم ملی در آرامش به بازی‌های خود ادامه بدهد. ایتالیا قهرمان جهان است و بازیکنان خوبی دارد.

فکر می‌کنید دلیل شروع ضعیف ایران در ست نخست چه چیزی بود و این عملکرد به تحت‌تاثیر اسم ایتالیا قرار گرفتن ارتباطی داشت؟

به‌عنوان بازیکنی که در سطح بالا و حرفه‌ای بازی کردم، باید عنوان کنم که دیگر بعد از 10 سال حضور در لیگ جهانی معنی ندارد که ما تحت تاثیر اسم تیمی قرار بگیریم یا در هفته اول بد بازی کنیم. این موضوع برای تیم‌هایی است که سال‌های ابتدایی حضورشان در این مسابقات را تجربه می‌کنند. باید آسیب‌شناسی کنیم تا متوجه شویم مشکلات ما چه چیزی است و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، نه اینکه در هر مسابقه و تورنمنتی یک بهانه داشته باشیم. ظرفیت والیبال ما این است و بازیکنان جوان خوبی داریم، اما باید آسیب‌شناسی شود که ایراد والیبال ما در بحث آموزش، فرهنگی، فیزیکی، فنی، کوچینگ یا مدیریتی است تا راهکار و نسخه خوبی پیچیده شود. درحال حاضر نیاز است به والیبال خدمت، کمک و حمایت کنیم تا لیگ جهانی تمام شود و بعد آسیب‌شناسی انجام شود. بازی‌های آسیایی خیلی حائز اهمیت است و قطعا ژاپن تیم اصلی خود را می‌آورد و چین نیز به‌واسطه میزبانی در کنار کره‌جنوبی قدرتمند‌تر ظاهر خواهد شد. واقعیت این است که از چین و کره‌جنوبی جلوتر افتادیم و از نظر فیزیکی از ژاپن بهتر هستیم، اما آنها در قالب تیمی از ما بهتر و جنگنده‌تر هستند. باید در مسابقات انتخابی المپیک نیز خوب بازی کنیم و بتوانیم امتیاز و رنکینگ‌مان را بالا بیاوریم؛ چراکه همیشه گفتم که حق به عقب بازگشتن را نداریم. عقب بازگشتن ما باعث از دست رفتن تماشاچی و طرفدار و اسپانسرها خواهد شد. بالاجبار باید به سمت جلو حرکت کنیم و آسیب‌های خود را برطرف کنیم. اگر بخواهیم در آسیا دوم یا سوم شویم یا در لیگ جهانی بد بازی کنیم و خدای نکرده به المپیک صعود نکنیم یعنی نسبت به 16، 17 سال پیش هیچ اتفاقی نیفتاده است و این غلط است. وظیفه ما حمایت است تا ان‌شاءالله والیبال به شرایط بهتر بازگردد.

دیدار مقابل آمریکا و هلند را چطور می‌بینید؟

بازی با آمریکا قطعا دیدار سختی است. مقابل هلند نیز با توجه به میزبانی آنها مسابقه دشواری خواهیم داشت. با این حال امیدوارم عملکرد خوبی در این دو دیدار داشته باشیم و بتوانیم خودمان را در رنکینگ بالا بیاوریم. بچه‌ها باید شکست مقابل ایتالیا را فراموش کنند و با تمام قدرت مقابل آمریکا و هلند ظاهر شویم. درست است که هلند میزبان است و تک‌ستاره‌ای مانند نمیر عبدالعزیز دارد، اما نسبت به آمریکا قابل‌دسترسی‌تر برای بردن است. در بازی‌های هفته سوم نیز حداقل شانس دو برد داریم و باید با شرایط خوب لیگ ملت‌ها را تمام کنیم.

شانسی برای حضور در میان هشت تیم صعود‌کننده داریم؟

این کار با نتایج این هفته یک مقدار سخت شد. ایتالیا تیم اصلی خود را آورد و آنها نیز در مرز نهم بودند و تیم اصلی خود را آوردند تا در جمع هشت تیم برتر قرار بگیرند. حضور در میان هشت تیم برتر جنبه‌های مثبت زیادی دارد. علاوه‌بر ارتقای رنکینگ، حمایت مالی فدراسیون جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت و از طرفی بازیکنان بیشتر بازی خواهند کرد. هنوز چیزی برای ما تمام نشده است و باید تلاش کنیم تا بیشترین امتیازات را کسب کنیم. امیدوارم که صعود کنیم و اگر این اتفاق نیفتاد نیز بازیکنان باید مورد حمایت قرار بگیرند.

احتمال دارد بعد از این مسابقات شاهد تغییر و تحولاتی باشیم؟

صلاح نیست که به کادرفنی و مربیان دست زده شود و فقط باید یکی، دو بازیکن مثل عبادی‌پور را به تیم اضافه کرد. بعد از هر تورنمنتی باید آسیب‌شناسی شود تا مشخص شود مشکلات چه چیزی است تا نسخه خوبی برای آینده والیبال بپیچیم. اینکه ما هر تورنمنتی را بد شروع کنیم برای والیبال ما بعد از 10 سال حضور در لیگ ملت‌ها چیز خوبی نیست و اگر واقعا از حریفی می‌ترسیم نیز ایراد از ما است. درحال حاضر نیاز به حمایت از بازیکنان و مربیان است.

فکر می‌کنید قهرمانی در بازی‌های آسیا با توجه به عملکرد ژاپن در لیگ ملت‌ها و همچنین کسب سهمیه المپیک پاریس قابل دسترس است؟

قابل دسترس است و باید تمام تلاش خود را کنیم تا والیبال به روزهای اوج خود بازگردد. اگر موارد خاصی پیش آمد قطعا باید آنالیز، تجزیه و تحلیل شود. خدا کند در بازی‌های آسیایی قهرمان و سهمیه المپیک را کسب کنیم و اگر خدایی‌نکرده این اتفاق نیفتاد نیز باید بازنگری در کلیات والیبال شود. از بازیکنان می‌خواهم که تسلیم نشوند و بهترین عملکرد را داشته باشند و ما نیز حمایت خود را از بازیکنان و مربیان انجام می‌دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج