adexo3
۱۳۲۴۹۰۲
۴۴۷۸
۴۴۷۸
پ

اسدی یک سال بعد از آن دلخوری‌ها برمی‌گردد؟

دو سال قبل پرسپولیس در حالی رضا اسدی را به خدمت گرفت که این هافبک کم حرف از مصدومیت و دوری از فوتبال در اتریش به‌عنوان یک ترانسفر ناموفق به فوتبال ایران برگشته بود.

ایران ورزشی: دو سال قبل پرسپولیس در حالی رضا اسدی را به خدمت گرفت که این هافبک کم حرف از مصدومیت و دوری از فوتبال در اتریش به‌عنوان یک ترانسفر ناموفق به فوتبال ایران برگشته بود. با این حال پرسپولیس بالاترین رقم قرارداد در بین بازیکنان داخلی را به او داد و با این بازیکن قراردادی یکساله و ۸.۵ میلیارد تومانی بست.

نخستین بازی اسدی با شماره ۸ برای پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اتفاق افتاد و با اینکه او نمایش متوسطی ارائه داده بود اما با بولد شدن بیش از حد در فضای مجازی از او تعریف و تمجید شد. با این حال اسدی در بازی یک چهارم نهایی مقابل الهلال در ریاض یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیمش بود و در شکست سه گله تیم یحیی نمایش پایین‌تر از حد انتظاری ارائه داد تا جایی که گفته شد برخی از همبازیانش هم از او انتقاد کرده‌اند.

با وجود این فصل برای او خوب شروع شد و در همان بازی هفته نخست مقابل فولاد در اهواز گل زد تا از هواداران دلبری کند اما در ادامه فصل شرایط برای او خوب پیش نرفت و با توجه به نمایش‌های متوسط و بعضاً دور از انتظار کم کم تبدیل به بازیکنی نیمکت‌نشین شد.

اتفاق عجیب اما در بازی هفته اول دور برگشت مقابل فولاد در تهران رخ داد جایی که او در لحظات آخر بازی به میدان رفت و در شرایطی که به نظر می‌رسید از نظر بدنی بسیار ناآماده است در حالی که فقط دو دقیقه از حضورش در زمین می‌گذشت از استارت زدن عاجز ماند و روی زمین افتاد تا در فضای مجازی بشدت مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار بگیرد. اسدی هم البته ساکت نماند و در همان اینستاگرام جواب داد و گفت یک نیم فصل با توهین و سکوت گذشت و چهار ماه بیشتر نمانده!

داستان جدایی او از پرسپولیس از همان نقطه استارت خورد اما آخر فصل یحیی بعد از اینکه دید هافبک میانی قدری نمی‌تواند جذب کند و حتی محمد خدابنده‌لوی جوان هم با قیمت بالاتر راهی گل گهر شده از باشگاه خواست قرارداد اسدی تمدید شود اما سه بار مذاکره مدیران باشگاه با او نتیجه نداد.

درباره جدایی اسدی از پرسپولیس شایعات مختلفی به گوش رسید. از جمله اینکه او از نظر مالی با باشگاه توافق نکرده چرا که باشگاه به خاطر عملکرد ضعیفش در لیگ بیست و یکم خواستار این بوده که رقم قراردادش کمتر شده و به ۶ میلیارد تومان تقلیل یابد اما مدیربرنامه‌های او خواستار عقد قراردادی ۱۰ میلیاردی به علاوه آپشن بوده است.

دلیل دیگری که درباره‌اش صحبت شد تغییر سیستم احتمالی یحیی بود چرا که با جذب سروش رفیعی، پرسپولیس یحیی دنبال این بود تا غیر از کناره‌ها از مرکز زمین هم به حریف فشار بیاورد و اینجا با در نظر گرفتن یک هافبک پاسور در سیستم ۲-۴-۴ شاید سخت بود که تصور کنیم اسدی کنار سروش به‌عنوان تنها هافبک دفاعی بازی کند و شاید با سیستم ۱-۳-۲-۴ شرایط بازی کردن او مهیا به نظر می‌رسید.

با وجود مطرح شدن این مسائل اسدی حاضر به تمدید قرارداد با پرسپولیس نشد و با دلنوشته‌ای مفصل خطاب به هواداران ضمن احترام به آنها و‌ شأن باشگاه پرسپولیس همان مسائل بازی با فولاد را پیش کشید این سؤال را مطرح کرد که روی کدام گل مقصر بوده و اصلاً چرا مقصر شده یا چه هیزم تری فروخته بود که این‌طوری محکوم شد؟

اسدی در همان دلنوشته اعلام کرد با توجه به اینکه در پست هافبک دفاعی به میدان رفته زدن ۴ گل و دادن سه پاس گل آمار بدی برایش نبوده هر چند توقع خودش بیش از اینها بوده است. با این حال واقعیت این است که اسدی در طول حدوداً ۱۶۰۰ دقیقه‌ای که در طول لیگ بیست و یکم به میدان رفت تنها در یک مسابقه که دو گل در مسجدسلیمان زد در هیچ مسابقه‌ای برای پرسپولیس به‌عنوان ستاره‌ای که آمده کار در بیاورد، نبود و جدا شدنش اصلاً غیرمنطقی به نظر نمی‌رسید.

با این حال انتقال اسدی به تراکتور و تغییر پست او برایش فوق‌العاده خوب شد. اسدی در تراکتور احیا شد و با وجود اختلاف نظرهایی که با پاکو خمس داشت در ۲۸ بازی ۱۱ گل زد تا با این درخشش به تیم ملی هم دعوت شود. اتفاقاً امیر قلعه‌نویی هم از اسدی در نقش مهاجم نوک بهره جست تا این بازیکن اهل گرگان در ۲۷ سالگی تبدیل به ستاره نقل و انتقالات شده و پرسپولیس دوباره دنبالش بیفتد.

گفته می‌شود غیر از پرسپولیس، سپاهان و استقلال هم اسدی را می‌خواهند و طبیعتاً تراکتور هم دوست دارد با او تمدید کند. بعد از اینکه گفته شد یحیی برای بازگشت به پرسپولیس با او تماس گرفته، به نظر هواداران پرسپولیس از انتقال احتمالی او استقبال کرده‌اند اما با توجه به اتفاقاتی که بر او در پرسپولیس گذشت چقدر احتمال دارد این بازیکن به این تیم برگردد؟

برخی گمانه زنی‌ها حکایت از این دارد که اسدی به استقلال نمی‌رود و اولویتش پرسپولیس است اما برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گوید او هرگز به پرسپولیس نخواهد رفت و شاید راهی سپاهان یا استقلال شود. در عین حال همچنان بحث استفاده از اسدی در منطقه درست برای پرسپولیس هم وجود دارد و بعید است یحیی هم مثل خمس و قلعه‌نویی دوست داشته باشد از این هافبک در نقش مهاجم نوک استفاده کند و شاید مثلاً همان جایی که امیری و عالیشاه بعضاً در سیستم ۱-۱-۴-۴ مورد استفاده قرار می‌گرفتند (مهاجم کاذب) مد نظر گل‌محمدی باشد.

در کنار اینها بحث مبلغ قرارداد اسدی هم باید مد نظر قرار بگیرد. مدیران باشگاه پرسپولیس در حالی یک سال قبل حاضر به تمدید قرارداد او با رقم ۱۰ میلیارد نشدند که حالا باید برای جذب سومین گلزن برتر لیگ و بازیکنی که حالا ملی‌پوش هم شده هم دست بجنبانند هم سر کیسه را شل کنند چرا که بعید است اسدی با مبلغی نزدیک به خواسته فصل قبل خود هم راضی به بازگشت شود و احتمالاً دور و بر سقف قرارداد این باشگاه دور می‌زند.

در عین حال با وجود تمام شایعات مطرح شده باید یادمان باشد که در لیست خرید سه نفره یحیی فقط نام یک هافبک وجود داشت و حالا این پرسش به شکلی جدی مطرح شده که آیا همان یک هافبک رضا اسدی است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج