اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۸۸۰۶
۳۹۶۲
۳۹۶۲
پ

باغمیشه: تا پای میز مذاکره با استقلال هم رفتم اما پرسپولیسی‌ بودم

علی باغمیشه مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است علیرضا بیرانوند بهترین تصمیم را برای ماندن در پرسپولیس گرفت.

خبرآنلاین: علی باغمیشه مهاجم اسبق پرسپولیس می‌گوید خود او هم در زمان بازیگری در مقطعی به‌دلیل لجبازی با مدیرعامل وقت پرسپولیس یعنی امیر عابدینی در شرایطی که از پرسپولیس جدا شده بود در آستانه عقد قرارداد با استقلال قرار داشت اما در آخرین لحظه پشیمان شد و ترجیح داد به لیگ امارات برود. به بهانه بسیاری از مسائل روز پرسپولیس از جمله جدایی مقطعی بیرانوند و پیش‌بینی‌اش از شرایط پرسپولیس گفت‌وگویی با او داشتیم.

‌به‌عنوان مهاجم اسبق چه نظر کارشناسی در خصوص مهاجم جدیدی که پرسپولیس جذب کرده دارید؟

شهاب مهاجم خوبی است و به درد پرسپولیس می‌خورد. بازیکنی که در اروپا بازی کرده قطعاً توانایی و پتانسیل فنی قابل قبولی دارد از این‌رو می‌توان روی او حساب باز کرد اما با وجود این باز هم پرسپولیس به وجود یک مهاجم ششدانگ دیگر نیاز دارد.

‌شهاب زاهدی در پست وینگر هم می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. در این رابطه چه نظری دارید؟

پرسپولیس بازیکنان زیادی مانند عالیشاه، ترابی و صادقی دارد که قادرند در پست وینگر بازی کنند به همین دلیل نیازی به وینگر جدید ندارد و حتماً باید از شهاب به‌عنوان مهاجم دوم یا در نهایت مهاجم نوک استفاده کرد که البته سرمربی تیم تصمیم می‌گیرد از شهاب به‌عنوان مهاجم نوک استفاده کند یا در پست دیگری.

‌با وجود تمدید گولسیانی، فکرمی کنید پرسپولیس در چه پست‌هایی به بازیکن جدید نیاز دارد؟

کنعانی‌زادگان و یک دفاع چپ برای خط دفاعی باید جذب شوند اما جدا از این باید یک پلی‌میکر خارجی ششدانگ و یک مهاجم گلزن دیگر هم برای تقویت پرسپولیس جذب شوند. بحث حضور در لیگ قهرمانان آسیا حساسیت را بالا می‌برد از این‌رو حتماً باید این بازیکنان جذب شوند تا برای رقابت‌های حساس خارجی تیم به مشکل نخورد.

باغمیشه: تا پای میز مذاکره با استقلال هم رفتم اما پرسپولیسی‌ بودم

در رابطه با اتفاقات بین بیرانوند و پرسپولیس افتاد چه صحبتی دارید؟

من فکر می‌کنم یک مقدار کار بیرانوند قشنگ نبود و وکیل این بازیکن هم مشاوره‌هایی به بیرانوند داد که واقعاً کار او را پیچیده‌تر کرد. بیرانوند نباید تحت تأثیر وکیلش قرار می‌گرفت. حرف‌هایی هم از وکیل او شنیدم که اصلاً درست نیست. مثلاً ایشان گفتند عشق مربوط به دهه ۶۰ است که اگر این طور بود الان باید بازیکنان بزرگی مانند محرمی و بقیه بزرگان از خاطر مردم محو می‌شدند. پس عشق یک طرف است و یک طرف دیگر مردم و هواداران قرار دارند که هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی ارزش خودشان را از دست نمی‌دهند و برای هم ارزش و احترام خاصی قائلند. در مورد بیرانوند هم این مسأله مصداق پیدا می‌کند مثلاً زمانی که بیرانوند در اروپا موفق نبود و مجبور شد به ایران باز گردد باز هم این پرسپولیس بود که او را پذیرفت تا جایگاهش در تیم ملی پایدار بماند و در ادامه بیرانوند با کسب قهرمانی‌های متوالی برای هواداران تیم به یک چهره فراموش نشدنی و اسطوره تبدیل شود.

بیرانوند اگر به تیم رقیب می رفت فراموش می‌شد؟

بازیکنی که از این دو تیم به تیم دیگر برود جایگاهش را تا حدود زیادی از دست خواهد داد. خود من هم کسی بودم که بعد از اینکه حضور مجددم در پرسپولیس میسر نشد با مهندس عابدینی برای ماندن به مشکل خوردم و سر لجبازی تا پای امضای قرارداد با استقلال هم پیش رفتم اما پای میز مذاکره و امضا از قرارداد منصرف شدم چون نتوانستم پیشینه پرسپولیسی‌ام را فراموش نکنم و در نهایت به امارات رفتم. الان هم اگر بیرانوند به استقلال می رفت بزرگترین اشتباه فوتبال خودش را مرتکب می شد و عمر فوتبالش کوتاه می‌شد و بیشتر محبوبیتش را هم از دست می‌داد.

فکر نمی‌کنید دیر شروع شدن تمرینات و مهیا نشدن تمدیدی‌ها و سایر موارد برای آماده ‌سازی پرسپولیس مشکل‌ساز می‌شود؟

بله تمرینات دیر شروع می‌شود از این‌رو اردو هم دیر آغاز شود. در این بین از آقای درویش می‌خواهم در این مقطع حساس بیشتر از تیم حمایت کنند تا باز هم با بهترین شرایط وارد فصل آماده‌سازی شویم.

پیش‌بینی‌تان از شرایط پرسپولیس برای مسابقات داخلی و آسیایی چیست؟

حتماً پرسپولیس شانس اول قهرمانی در ایران است و از عنوان قهرمانی خودش به‌دلیل شخصیت بالا دفاع خواهد کرد. جدا از این مسأله پرسپولیس در آسیا هم یکی از مدعیان قهرمانی خواهد بود چون در این جام هم تنها تیم ایرانی محسوب می‌شود که در چند دوره اخیر به فینال لیگ قهرمانان رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج