adexo3
۱۳۲۹۸۵۵
۲۲۷۸
۲۲۷۸
پ

فریبا: ۹۷ درصد دولتمردان ما پرسپولیس‌اند!

بلافاصله پس از استعفای حجت کریمی از سمت مدیرعامل استقلال علی خطیر به عنوان جایگزین او انتخاب شد تا همانی شود که بسیاری از هواداران استقلال می‌خواستند.

روزنامه اعتماد: بلافاصله پس از استعفای حجت کریمی از سمت مدیرعامل استقلال علی خطیر به عنوان جایگزین او انتخاب شد تا همانی شود که بسیاری از هواداران استقلال می‌خواستند. حالا هم نکونام و هم خطیر از محبوبیت خاصی بین استقلالی‌ها برخوردار هستند و آبی‌ها با آرامش وارد فصل نقل و انتقالات خواهند شد‌. انتخاب خطیر منهای خواسته هواداران با حمایت‌های ویژه حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی بود و وزیر ورزش بیشتر نقش نظارتی داشت تا تصمیم‌گیرنده! در هر صورت این انتخاب جو اطراف باشگاه را آرام کرده است. برای بررسی وضعیت استقلال و مدیریت علی خطیر در این تیم با بهتاش فریبا یکی از بزرگان این باشگاه گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

علی خطیر به عنوان مدیر باشگاه معرفی شد. نظر شما درباره این انتخاب چیست؟

والله چه بگویم؟! زمان نشان می‌دهد که او می‌تواند موفق باشد یا نه. ضمن اینکه خطیر قبلا در استقلال بود و اشراف و آشنایی کاملی نسبت به باشگاه دارد اما اگر پول نباشد قطعا موفق نخواهد شد.

قطعا شرایط را سنجیده و آمده است.

بله. خطیر آدم هوشیاری است و قطعا یک پول‌هایی و قول‌هایی گرفته که آمده. امیدوارم این اتفاق افتاده باشد و همه پول‌ها برای تیم‌های دیگر نباشد و ما هم بتوانیم هم نفر بگیریم و هم نفراتی را که داریم حفظ کنیم.

فصل نقل و انتقالات اهمیت بسیاری دارد؛ نگران هستید؟

بله. چون مهم‌ترین زمان برای هر باشگاه است و اگر نفرات خوبی جذب کنید می‌توانید قهرمان شوید و اگر بازیکن معمولی بگیرید تیم شما می‌شود یک تیم معمولی! برای جذب نفرات چه خارجی و چه ایرانی باید پول باشد. الان بچه‌های استقلال نزدیک به ۷ ماه است که پول نگرفتند و برای جذب نفرات جدید هم دیگر عرف است که حداقل باید ۲۰ تا ۳۰ درصد پیش قرارداد را پرداخت کرد. استقلال پول زیاد نیاز دارد و امیدوارم خطیر با پول بیاید تا بتواند تیم را جمع و جور کند.

پس از سال‌ها به نظر می‌رسد وزیرورزش در انتخاب مدیرعامل استقلال نقشی نداشت و نقش خصوصی‌سازی پررنگ بود. در این باره چه نظری دارید؟

والله من نمی‌دانم که سازمان بورس می‌تواند برای فوتبال تصمیم‌گیرنده باشد یا نه. البته با نتایجی که داریم می‌بینیم گویا می‌تواند! ما شنیدیم که وزیر هم استعفا داده و بعد تکذیب شد. در هر صورت مهم‌ترین مساله برای باشگاه پول است و باید بستری به وجود بیاوریم که نکونام که آمده مثل بقیه جوانان نشود و نسوزد. شرایطی برای به او وجود بیاوریم تا بتواند نتایج خوبی بگیرد و چند سالی در استقلال بماند. نتایج سال اول او خیلی مهم است.

اگر پول بود که حجت کریمی هم می‌توانست مدیریت کند.

بله اگر پول بود من هم که آدم مدیریت نیستم اما چون ۴۵ سال است کاسبی کردم بلدم چطور مدیریت کنم. مهم‌ترین مساله بحث پول است.

درآمدزایی مدیران ما در حال به فراموشی سپرده شدن است! قبول دارید؟

حساب‌ها برای ما پیشکسوتان و هواداران گنگ است. هیچ مدیری آماری نداد که درآمدی داشتند یا نه و فقط همه هزینه‌کرد را می‌گویند! ماها نمی‌دانیم شاید سازمان بازرسی بداند که تیم‌ها درآمدزایی داشتند‌ یا نه. در تیم‌های بزرگ دنیا باید تراز مالی داشته باشند اما برای ما که ندارد و هر کس می‌آید یک هزینه هنگفت روی گردن باشگاه می‌گذارد و به هیچ کس هم جواب نمی‌دهد و ر‌وشن نیست.

بگذریم! شما یکی از اعضای کمیته فنی بودید که منحل شد. انتخاب شما نکونام بود؟

شرایط باشگاه جوری بود که نمی‌توانستیم برویم به دنبال خارجی و در بین ایرانی‌ها با نکونام موافق هستم چون او هم رزومه خوبی دارد و اصولا هافبک‌ها باهوش هستند و تجارب زیادی دارند.‌ با در نظر گرفتن تمام فاکتورها متوجه می‌شویم اگر بستر برای نکونام آماده باشد او می‌تواند نتیجه بگیرد.

درباره سمت مشاور رییس فدراسیون بودن خطیر هم بحث زیاد است. چه نظری دارید؟

الان او دو شغله است؟ این موضوع حرف و حدیث می‌آورد و بهتر است تمام سعی و تلاشش را برای باشگاه استقلال کند‌.

به عنوان یکی از بزرگان استقلال چه توصیه‌ای برای خطیر دارید؟

من با خطیر رابطه نزدیکی دارم و چند روز قبل هم در مراسمی ایشان را دیدم اما نمی‌دانستم قرار است مدیر استقلال شود. او توانایی دارد به خصوص در روابط بین‌الملل که با afc هم کار کرده و روابط بین‌الملل قوی است اما باید زمان بگذرد.

هواداران هم از انتخاب او راضی بودند.

خب شرایط قبلی‌ها یک جوری بود که همه با تغییر موافق بودند.

پیشنهادی هم برای همکاری با باشگاه داشتید؟

نه. من بارها گفتم که هیچ پیشنهادی را قبول نمی‌کنم اما همیشه به تیمم کمک کردم. چه در دوران بازی و چه زمانی که عضو کادرفنی یا مدیریتی بودم. چندین سال هم است که کنار تیم هرکمکی باشد انجام می‌دهم و جلسه‌ای که با بزرگان استقلال داشتیم همه به دنبال این هستیم که به تیم خودمان کمک کنیم و هر کمکی از دست ما بر بیاید هواداران شک نکنند که انجام می‌دهیم‌ و خیلی هم امیدوار هستیم که دیگر جنگ نابرابر نباشد. ضمن اینکه همه می‌دانیم دولتمردان ما ۹۶ یا ۹۷ درصد پرسپولیسی هستند! و در شرایطی که پرسپولیس گیر کرده کمک کردند اما برای ما هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده!

الان کمک دولت به استقلال همان تزریق پول است؟

بله. الان فقط بحث مالی است و چیز دیگری نیست! امیدوارم این اتفاق بیفتد.

صحبت پایانی؟

امیدوارم امسال شاهد یک جنگ برابر باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج