اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۷۴۵۷
۲۷۱۶
۲۷۱۶
پ

استرس در اردوی پرسپولیس؛ کدام بازیکن باید از لیست کنار برود؟

پرسپولیس در ادامه دوران آماده‌سازی خود برای لیگ بیست‌وسوم روز گذشته به تمریناتش ادامه داد.

فرهیختگان: پرسپولیس در ادامه دوران آماده‌سازی خود برای لیگ بیست‌وسوم روز گذشته به تمریناتش ادامه داد. در شرایط فعلی برنامه سرخپوشان این است که تا پایان هفته روزی یک نوبت تمرینات‌شان را ادامه دهند، اما در‌صورتی‌که در برنامه آغاز لیگ تغییراتی رقم بخورد برنامه تمرینی شاگردان یحیی هم تغییراتی خواهد داشت. از این جهت که احتمالا یک بازی دوستانه به برنامه این تیم در آخر هفته اضافه شود؛ هر‌چند این مساله هم منوط به این است که لیگ چند روز دیرتر آغاز خواهد شد. پرسپولیس آخر هفته پیش به‌دنبال بازی با تیم هوادار بود، اما به‌خاطر ایام سوگواری و محدودیت زمانی این بازی را لغو کرد، حریف دوستانه احتمالی این تیم به‌نظر می‌آید هوادار باشد.

درویش خواسته یحیی را عملی کرد

روز گذشته با تصمیم یحیی گل‌محمدی نیز دو بازیکن این تیم به نام علیرضا خدادادی و و میلاد سورگی قرارداد بلند‌مدت با باشگاه پرسپولیس امضا کردند. دو بازیکنی که پیش از این در مورد رضایت یحیی از عملکرد آنها در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی نوشته بودیم و تاکید داشتیم به اینکه یحیی برای این فصل از رقابت‌های لیگ قصد دارد یکی دو پدیده دیگر به مانند محمد عمری در تیمش رو کند.

در این میان سورگی که در پست هافبک بازی می‌کند قرارداد 5‌ساله با باشگاه پرسپولیس به امضا رساند و خدادادی هم که مهاجم نوک سرعتی و تکنیکی است قرارداد 3ساله با این باشگاه امضا کرد. البته هر دو بازیکن کار سختی برای چهره شدن در پرسپولیس دارند از این جهت که در پست‌های آنها ترافیک زیاد است. اگر‌چه یحیی در همه بازی‌های دوستانه اخیر تیمش از این نفرات حداقل یک نیمه بازی گرفته است. نکته قابل توجه اینکه یحیی در مورد عمری هم به همین شکل عمل کرد و قبل از اینکه او را به ترکیب اصلی تیمش نزدیک کند از باشگاه خواست قرارداد 5‌ساله با این بازیکن امضا کنند تا به‌نوعی کار حرفه‌ای انجام داده باشد.

استقبال از به تعویق افتادن مسابقات لیگ

پرسپولیس ازجمله تیم‌هایی است که از به تعویق افتادن بازی‌های لیگ استقبال می‌کند. از این جهت که سرخپوشان 9 روز دیرتر مجبور به آغاز تمرینات آماده‌سازی خود شدند و اردوی خارجی‌شان هم بنا به دلایلی لغو شد. از طرفی به‌خاطر ایام سوگواری سیدالشهدا هم نتوانستند یکی از بازی‌های دوستانه خود را برگزار کنند تا در کل چند خلل در تمرینات آماده‌سازی‌شان ایجاد شود. در همین راستا مربیان این تیم از تعویق یک‌هفته‌ای لیگ استقبال کرده و در شرایط بهتری وارد مسابقات خواهند شد. در این مورد با خبر شدیم که کادرفنی پرسپولیس خواهان روشن شدن هر چه زودتر تکلیف بازی‌های لیگ هستند و اینکه درنهایت چه زمانی این بازی‌ها استارت خواهد خورد. ضمن اینکه حتی مدیریت باشگاه پرسپولیس هم از اینکه لیگ چند روز دیرتر شروع شود خوشحال خواهد شد، از این جهت که به اعضای تیم قول داده تا قبل از آغاز لیگ پاداش‌ها و آپشن‌های قراردادشان را پرداخت کند که شرایطش هنوز مهیا نشده است و تاخیر احتمالی به مدیریت کمک می‌کند تا بدقول نشود.

سرلک در یک صورت به دربی می‌رسد

یکی از معضلات پرسپولیس برای این فصل میلاد سرلک است. بازیکنی که برای دیرتر رفتن به خدمت مقدس سربازی هر شش‌ماه یکبار مجبور است از نظام وظیفه مجوز بازی در لیگ برتر را بگیرد. این مجوز هم درصورتی صادر می‌شود که میلاد ملی‌پوش باشد. اول شهریور‌ماه مجوز سرلک باطل شده و او باید آن را تمدید کند. از آنجا که فیفادی 13 شهریور خواهد بود قاعدتا یکی دو روز قبل از آن هم اسامی تیم ملی اعلام می‌شود. این یعنی اینکه از فاصله اول تا دوازدهم شهریور‌ماه سرلک نمی‌تواند برای پرسپولیس در لیگ برتر بازی کند. جالب اینکه در تاریخ اعلام شده برای مسابقات لیگ برتر پرسپولیس دو بازی هفته چهارم و پنجم خود مقابل فولاد و استقلال را در پیش خواهد داشت و سرلک قاعدتا نمی‌تواند در این دو بازی به میدان رود. اما در‌صورتی‌که لیگ به تعویق بیفتد آن وقت دربی هم به بعد از فیفا‌دی موکول خواهد شد. در چنین شرایطی اگر سرلک به تیم ملی دعوت شده و مجوزش از سوی نظام وظیفه تمدید شود او از لحاظ قانونی مشکلی برای همراهی پرسپولیس در دربی 102 نخواهد داشت.

یحیی چاره‌ای جز اتخاذ تصمیم سخت ندارد

باشگاه پرسپولیس به خواسته یحیی گل‌محمدی سخت پیگیر این بود که حداقل یک سهمیه به لیست بزرگسالان باشگاه‌های لیگ برتری اضافه شود تا بتوانند مهاجم خارجی جذب کنند. در همین راستا نیز درویش اوایل هفته گذشته به سازمان لیگ و مهدی تاج نامه‌های جداگانه زد که حداقل تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان بتوانند سه بازیکن بزرگسال بیشتر به خدمت بگیرند یا حداقل قانون سهمیه زیر 25 سال مجدد در آیین‌نامه نقل‌و‌انتقالات اعمال شود که درنهایت با این خواسته موافقت نشد. حتی صحبت‌های شفاهی روز یکشنبه درویش با تاج تاثیر‌گذار نبود. در چنین شرایطی پرسپولیس یا باید قید جذب مهاجم خارجی را بزند یا اینکه به فکر خارج کردن نام بازیکنی از لیست باشد.

درویش هم مخالف این است که بازیکنی را در آستانه شروع لیگ به یکباره از لیست باشگاه کنار بگذارد و هم اینکه نمی‌خواهد مجدد بازیکن خارجی به‌خدمت بگیرد که مثل لوکادیا و پریرا برای باشگاه‌شان دردسر ایجاد کنند. او همچنین اعتقاد دارد برای جذب بازیکن خارجی باید سقف باشگاه رعایت شده و در این صورت بیشتر از 400 یا 500 هزار دلار نمی‌توانند برای مهاجم خارجی هزینه کنند. از طرفی با این مبلغ هم باید بازیکنی در سطح پریرا جذب کرده تا فقط نیمکت را اشغال کند.

در جلسه اخیر درویش و یحیی، مدیرعامل پرسپولیس این نکات را به سرمربی تیمش گوشزد کرد اما یحیی هم دلایل فنی خودش را برای جذب مهاجم عنوان کرد. پیش از این هم در خبرها داشتیم که شهاب زاهدی و مهدی عبدی نتوانسته‌اند خیال یحیی را بابت داشتن مهاجم شش‌دانگ راحت کنند و او همچنان اصرار به جذب مهاجم نوک دارد.

با این تفاسیر سرمربی پرسپولیس چاره‌ای جز خارج کردن نام بازیکن از لیست تیمش ندارد. مساله‌ای که استرس عجیبی را در بین چند بازیکن پرسپولیس به‌وجود آورده است. طبیعی است که هیچ بازیکنی در پرسپولیس دوست ندارد بعد از پشت‌سر گذاشتن تمرینات سخت بدنسازی و در آستانه شروع لیگ به یکباره در لیست خروج تیم قرار بگیرد. به‌نظر می‌آید در شرایط فعلی این قرعه به نام یکی از بین فرشاد فرجی، وحدت هنانوف، سینا اسدبیگی و امید عالیشاه خواهد افتاد.

حمایت بیرانوند از رقبای جوانش

تمرینات و بازی‌های دوستانه پرسپولیس در حضور سه دروازه‌بان برگزار می‌شود. علیرضا بیرانوند، محمدرضا رفیعی و مهرشاد اسدی که به غیر از علی بیرو دو دروازه‌بان دیگر سهمیه زیر 23 سال تیم‌شان به حساب می‌آیند. در چنین شرایط یحیی ابتدا امیدوار بود که با اضافه شدن دو سهمیه بزرگسال به تیمش بتواند غیر از مهاجم، یک گلر بزرگسال خارجی هم به‌خدمت بگیرد که در شرایط فعلی باید به‌دنبال گلر زیر 23 سال باشد؛ هر‌چند در این زمینه هم ننکا گزینه مورد نظر یحیی را پیدا و به باشگاه پرسپولیس معرفی کرده است. اما علیرضا بیرانوند به‌عنوان دروازه‌بان اول تیمش اخیرا از عملکرد دو رقیب جوان ایرانی‌اش تمجید کرده و گفته آنها می‌توانند ذخیره خوبی برای او باشند. اگرچه این حمایت بیرو تاثیر چندانی در تصمیم یحیی نخواهد داشت؛ چراکه او معتقد است برای لیگ قهرمانان حتما باید یک دروازه‌بان خوب را در کنار بیرانوند داشته باشند. نکته جالب توجه اینکه اگر پرسپولیس گلر خارجی جذب کند و در طول فصل در 60 درصد بازی‌ها از وی استفاده نکند فصل بعد یکی از سهمیه‌های خارجی‌اش را طبق آیین‌نامه نقل‌و‌انتقالات از دست خواهد داد. البته این قانون در مورد دیگر بازیکنان خارجی پرسپولیس ازجمله شهاب زاهدی و محمد‌حسین کنعانی‌زادگان که جزء سهمیه‌های خارجی تیم‌شان به‌حساب می‌آیند، صدق می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج