adexo3
۱۳۳۸۷۳۳
۲۸۵۹
۲۸۵۹
پ

همه منتظر تماشای مهاجم شماره یک پرسپولیس

به احتمال فراوان شهاب زاهدی تنها تغییر ترکیب اصلی پرسپولیس در شروع فصل تازه نسبت به بازی‌های پایان فصل قبل خواهد بود.

ایران ورزشی: به احتمال فراوان شهاب زاهدی تنها تغییر ترکیب اصلی پرسپولیس در شروع فصل تازه نسبت به بازی‌های پایان فصل قبل خواهد بود.

مهاجمی که مثل فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علیرضا بیرانوند و بسیاری از بازیکنان دهه ۶۰ و ۷۰ پرسپولیس که مقطعی در خارج از فوتبال ایران بازی کردند، پس از حضور چند ساله در اروپا به تیم سابق خود برگشته و قرار است با پیراهن سرخ در نوک خط حمله، امید اول یحیی و هواداران در گلزنی باشد.

اما تفاوت بزرگ زاهدی و دیگر نام‌هایی که با ترانسفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس یا اروپا پولی به جیب زدند یا تجربیاتی اندوختند در این است که دوره حضور او در پرسپولیس بسیار کوتاهتر از مقطعی بوده که در اروپا به میدان رفته است. زاهدی در پرسپولیس بازیکن مهمی نبود. به همین خاطر تنها یک و نیم فصل بعد از رسیدنش به تیم اصلی به تیم دیگری (ماشین سازی) قرض داده شد و پس از شش فصل حضور در لیگ‌های درجه دو و سه فنلاند، اوکراین و مجارستان به پرسپولیس آمد.

شهاب زاهدی قرار است چهارشنبه شب مهاجم نوک پرسپولیس در مقابل آلومینیوم اراک باشد، مهاجمی که درباره او و البته مدل فوتبالش تقریباً هیچ چیز نمی‌دانیم. علت این کمبود اطلاعات هم به همان مسأله غیبتش در فوتبال ایران مربوط است. شهاب در پرسپولیس فقط یکی دو مسابقه به میدان رفت و در ماشین‌سازی حواس هیچ کس به او نبود. در اروپا هم در لیگ‌هایی بازی می‌کرد که حتی یکی از بازی‌هایش پخش نشد و شاید به سختی بتوانید فیلم هایلایت گل‌هایش را پیدا کنید.

به سبب این دیده نشدن، اطلاعات فنی همه اهالی فوتبال غیر از آنهایی که در حدود یک ماه اخیر تمرینات پرسپولیس را از نزدیک دیده‌اند یا در بازی‌های تدارکاتی این تیم حضور داشته‌اند، از شهاب ناقص و ناچیز است و حتی آنهایی که مقابل او بازی کرده‌اند هم قضاوتی سطحی درباره این بازیکن۲۸ ساله ارائه می‌دهند. اینکه مهاجمی سریع و قدرتی است که ضربه به توپ خوبی دارد اما با در نظر گرفتن این موارد کلی همچنان سخت است که بخواهیم باور کنیم آیا او می‌تواند بار خط حمله مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر و یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به دوش بکشد و مثلاً حداقل ۱۰ گل در فصل پیش رو برای پرسپولیس به ثمر برساند؟

البته در سوی دیگر قضیه با در نظر گرفتن اینکه تقریباً هیچ کدام از هواداران پرسپولیس حتی یک نمایش ۴۵ دقیقه‌ای از زاهدی ندیده‌اند بسیار مشتاقند که بازی اول فصل تازه مقابل آلومینیوم اراک از راه برسد و شماره ۲۰ تیم محبوب‌شان را کاملاً زیر نظر بگیرند و ببینند او چه در چنته دارد. با در نظر گرفتن این ویژگی، شهاب زاهدی تنها گزینه ویژه ترکیب پرسپولیس در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خواهد بود که چهارشنبه شب تماشاگران داخل ورزشگاه آزادی و میلیون‌ها پرسپولیسی پای تلویزیون بیشتر از هر بازیکنی منتظر تماشای کیفیت فنی او هستند و شاید همین مسأله هم کار او را دشوار کند.

شهاب زاهدی که که اصالتاً مهاجم سایه یا وینگر بوده باید نشان دهد در پست مهاجم نوک چقدر باهوش است، چگونه جایگیری می‌کند، چقدر مدافعان حریف را به خود مشغول می‌کند یا آزارشان می‌دهد، در کار ترکیبی با دیگر بازیکنان تیم مثل ترابی و صادقی در کناره‌های خط میانی یا وحید امیری به‌عنوان نزدیکترین بازیکن به او چقدر هماهنگ شده، آیا قدرت از پیش رو برداشتن بازیکنی را دارد؟ آیا در موقعیت‌های تک به تک یا ضربات سر می‌شود روی گلزنی او حساب باز کرد؟ و در نهایت اینکه قدرت تمام‌کنندگی او مقابل دروازه رقبا به اندازه‌ای هست که از همین هفته اول ذهن‌ها را از سمت مهاجم خارجی میلیون دلاری به سمتی ببرد که پرسپولیسی‌ها بگویند با همین مهاجمان هم کارمان راه می‌افتد یا نه؟

زاهدی در شش بازی تدارکاتی پیش‌فصل پرسپولیس مثل همه بازیکنان غالباً در یک نیمه از مسابقه به میدان رفته است و در این شش بازی نصف و نیمه دو گل زده و دو پاس گل داده است. دو گل او در اولین و آخرین بازی تدارکاتی مقابل شمس‌آذر قزوین و نساجی اتفاق افتاد. او یک پاس گل به امیری در بازی مس رفسنجان داد و در مصاف با پیکان که بازیکن حریف گل به خودی زد سازنده آن گل بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج