اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۹۲۳۴
۳۰۶۰
۳۰۶۰
پ

حذف دو تیم برتر جهان از جام جهانی!

با حذف آلمان در مرحله گروهی جام جهانی زنان و حذف امروز آمریکا در مرحله یک شانزدهم، اکنون دو تیم برتر رنکینگ فیفا در جمع هشت تیم حضور نخواهند داشت.

ورزش سه: با حذف آلمان در مرحله گروهی جام جهانی زنان و حذف امروز آمریکا در مرحله یک شانزدهم، اکنون دو تیم برتر رنکینگ فیفا در جمع هشت تیم حضور نخواهند داشت.

 نهمین دوره از جام جهانی زنان از ۲۹ تیر به میزبانی مشترک نیوزلند و استرالیا آغاز شد و تبدیل به اولین جام جهانی زنان شد که با حضور ۳۲ تیم و با میزبانی مشترک دو کشور برگزار می‌شود. اما به جز تفاوت‌های مهم این جام با جام‌های جهانی قبلی، تا اینجای رقابت‌ها جام نهم شگفتی‌های بسیاری نیز به همراه داشته است. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در مرحله گروهی رخ داد حذف آلمان در همان ابتدای راه بود. ژرمن‌ها که بعد از آمریکا، با دو قهرمانی در هشت دوره قبلی در دوره‌های متوالی ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ و یک مقام سومی در سال ۱۹۹۵، دومین تیم پر افتخار این جام بودند؛ در این دوره از مسابقات در گروه هشتم با تیم‌های کلمبیا، مراکش و کره‌جنوبی هم‌گروه شدند.

آلمان در نخستین بازی خود مقابل مراکش، این تیم را با شش گل درهم کوبید تا به نظر برسد یکی از مدعیان اصلی برای فتح جام نهم است، اما در ادامه راه، شکست ناباورانه دو بر یک برابر کلمبیا و تساوی یک بر یک برابر کره جنوبی که هیچ شانسی برای صعود نداشت، موجب حذف آن‌ها با چهار امتیاز شد تا بعد از کلمبیا، مراکش با ۶ امتیاز و به عنوان تیم دوم به دور بعدی صعود کند. این درحالی بود که مراکش در رتبه ۷۲ برترین تیم‌های زنان جهان، یعنی ۱۱ پله پایین‌تر از تیم زنان ایران حضور دارد و اولین حضور خود در جام جهانی را نیز تجربه می‌کند.

حذف دو تیم برتر جهان از جام جهانی!
حذف دو تیم برتر جهان از جام جهانی!
حذف دو تیم برتر جهان از جام جهانی!
حذف دو تیم برتر جهان از جام جهانی!
حذف دو تیم برتر جهان از جام جهانی!
حذف دو تیم برتر جهان از جام جهانی!
حذف دو تیم برتر جهان از جام جهانی!

تنها دو روز بعد از حذف آلمان از جام جهانی، آمریکا هم که در دور گروهی با خوش‌شانسی و فقط با یک برد و دو تساوی راهی مرحله حذفی شده بود، برابر سوئد نمایش درخشانی نداشت و در ضربات پنالتی برابر این تیم از جام جهانی حذف شد. آمریکایی‌ها که در دو دوره قبلی یعنی سال‌های 2015 و 2019 فاتح جام جهانی زنان بودند و در تمام هشت دوره قبلی جزو سه تیم برتر قرار داشتند، در این دوره برای هت‌تریک قهرمانی پا به مسابقات گذاشتند اما موفق ظاهر نشدند. بدین ترتیب درحالی که هم اکنون مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی درحال برگزاری است، دو تیم اول رنکینگ فیفا، یعنی آمریکا (2090 امتیاز) و آلمان (2061 امتیاز) از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج