اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۳۶۵۸
۷۹۹
۷۹۹
پ

نوری: مهم‌ترین امتیاز نکو، داشتن حمایت هواداران است

نوری: زیرمیزی و دور زدن و شکستن سقف بودجه کار بعضی تیم‌هاست!

فرهیختگان: محمد نوری درباره برتری خفیف استقلال در دیدار با ملوان از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: «اجازه بدهید صحبت را از بازی با صنعت نفت آبادان از هفته اول رقابت‌ها آغاز کنم. دیداری که علی‌رغم برگزاری در گرمای هوا، بچه‌ها در آن عالی بودند و واقعا در آن وضعیت آب و هوایی گل کاشتند و در مجموع کار را امیدوار‌کننده آغاز کردند. به هر حال شاگردان نکونام کار خیلی بزرگی را انجام دادند که توانستند در آن وضعیت سه گل به حریف خود بزنند. بازی با ملوان شرایط خاص خودش را داشت. فکر می‌کنم در ابتدای مسابقات، کسب امتیازات کامل هر دیدار خیلی مهم‌تر از هر امر دیگری مثل بازی زیبا یا تماشاگرپسند است.» 

وی درباره اینکه همین موضوع یعنی نحوه بازی استقلالی‌ها مورد انتقاد برخی قرار گرفته است، گفت: «شما هرچقدر هم زیبا بازی کنید و نتوانید امتیازهای لازم را بگیرید درنهایت هیچ موفقیتی را هم کسب نخواهید کرد. درست مثل سال گذشته که تیم ساپینتو خوب و چشم‌نواز بازی می‌کرد اما در دیدارهایی که باید، از کسب نتیجه باز مانده و درنهایت در هر دو جام قهرمانی را از دست داد. بنابراین فکر می‌کنم رفته رفته شرایط برای استقلال بهتر شده و از لحاظ شیوه بازی هم این تیم به آن چیزی که هواداران انتظار دارند خواهد رسید.» 

نوری تاکید کرد: «در هر صورت دست جواد نکونام در استقلال خالی است و بازیکنان مدنظر وی گرفته نشده‌اند و به تبع آن این مربی با مشکلاتی مواجه است. هر چقدر هم که جلو برویم تیم‌ها جا می‌افتند و کار سخت‌تر می‌شود. با همه این تفاسیر استقلال نتیجه لازم را مقابل تیم سخت‌کوش، جوان و دونده ملوان کسب کرده و توانست این تیم را یک بر صفر شکست بدهد. این در حالی است که در این بین برخی دست از شیطنت‌های همیشگی خود برنداشته و مثل همیشه معترض هستند و انتقاد می‌کنند که چرا تیم این شکلی بازی می‌کند و اقتصادی می‌برد! برای این عده از دلواپسان، اگر گواردیولا هم روی نیمکت استقلال بنشیند برای او هم شمشیر را از رو می‌بندند و از این موضوع هم ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کنند.» 

 این ۳ امتیاز برای روحیه تیم لازم بود

هافبک استقلالی‌ها در دهه 70 یادآور شد: «بنابراین فکر می‌کنم این سه امتیازی که استقلال در این دیدار کسب کرد به خاطر مواردی که به آنها اشاره کردم خیلی مهم بود. این در شرایطی است که اگر سوی دیگر ماجرا را ببینیم به نظرم این سه امتیاز برای بازی بزرگ و حساس سپاهان که چهارشنبه شب برگزار می‌شود روحیه‌بخش و با‌اهمیت بود. در هر صورت این دیدار بسیار دشوار و مهم محسوب می‌شود و این سه امتیاز برای روحیه بچه‌ها خیلی لازم بود. به همین دلیل فکر می‌کنم با این وضعیتی که پیش آمده، استقلالی‌ها بتوانند در اصفهان هم نمایش همیشگی خود را ارائه داده و با موفقیت به تهران برگردند. به هر حال به نظرم من استقلال بازیکنان خوبی را در اختیار دارد و انسجام سال گذشته خود را حفظ کرده است.» 

محمد نوری در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: «در هر صورت کار در اصفهان مقابل سپاهان همیشه سخت است. با سپاهانی که این همه هزینه کرده و شنیده می‌شود سقف بودجه را شکانده و با هزار مدل دور زدن سقف و زیرمیزی و... تیم امسال خود را بسته است. این در صورتی است که دور زدن و زیرمیزی و شکستن سقف برای هیچ‌کدام از این تیم‌ها صدق نمی‌کند و فقط این وصله‌ها را به استقلال می‌چسبانند که برای ثبت بازیکنان جدید خود و اضافه کردن یار، باید قرارداد سایر بازیکنانش را کم کند. واقعا نمی‌دانم این سقف چرا فقط برای استقلال است و سایر تیم‌ها توجهی به آن نمی‌کنند و شاید هم توجهی به آن نمی‌شود. با این حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که تیم اصفهانی مخارج زیادی را برای بستن تیم خود متقبل شده تا جایی که آنها یک تیم کامل هم روی نیمکت خود دارند و اتفاقا دست‌شان بسیار هم پر است.» 

وی افزود: «تیم حریف هر شرایطی هم داشته باشد، استقلال همیشه استقلال است و تحت هر شرایطی این تیم‌های مقابل از جمله سپاهانی‌ها هستند که باید از این تیم بترسند حتی اگر با کمبود بازیکن هم مواجه باشد. این تیم همیشه نامش آن بالا می‌درخشد و فقط نام این تیم می‌تواند لرزه به اندام همه حریفان بیندازد. با این حال بازی سختی را برای دو تیم پیش‌بینی می‌کنم و اگر جواد نکونام از این خان تیمش را به سلامت رد کند به نظرم دست به کار بزرگی زده و می‌تواند در ادامه مسیر با امید بیشتری کار را ادامه بدهد. اما شک ندارم اگر بچه‌ها خودشان باشند و هم‌شأن نام استقلال به زمین بروند می‌توانند در اصفهان دست به کار بزرگی بزنند.» 

 هواداران به حمایت از نکونام ادامه دهند

نوری همچنین درباره مصاحبه اخیر شهریاری، رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: «با این صحبت‌هایی که مدیران پرسپولیس انجام داده‌اند به نظر می‌رسد این دوستان سرشان را مثل کبک در برف فرو کرده‌اند و انگار نمی‌دانند که مردم همه واقعیت‌ها را می‌دانند. ما خودمان می‌دانیم که این تبعیض همیشه وجود داشته. این در حالی است که شهریاری اذعان می‌کند ما با خودکفایی منابع مالی‌مان را تامین کردیم و به ما کمکی نشده اما سوال من این است که چطور خودکفایی کرده‌اند و از کجا پول آورده‌اند؟ شما که همیشه نورچشمی و عزیز بودید و الان هم هستید و یواشکی هم که پول به تیم‌تان تزریق می‌شود، اینها خودکفایی هستند؟ با همین دست مصاحبه‌های غیرواقعی و پوچی که می‌کنید مردم خودشان واقف هستند که پرسپولیس برای همه مسئولان امر عزیز است و به نظر نمی‌رسد این دست اظهارات راه به جایی داشته باشد. با این صحبت‌ها بیشتر هواداران را تحریک می‌کند و ماهیت خود را مشخص می‌کنند.» 

پیشکسوت استقلال یادآور شد: «پرسپولیسی‌ها در حالی از خودکفایی صحبت می‌کنند که رقیب‌شان یعنی استقلال، همیشه در این مدت با مشکلات عدیده مالی دست‌و‌پنجه نرم کرده است. این تیم هنوز با بازیکنان خود بابت فصل گذشته تسویه‌حساب نکرده است اما می‌بینیم که پرسپولیسی‌ها همچنان با وجود تسویه مطالبات قبلی خود با چه ادبیاتی مقابل مدیران خود قرار گرفته و علیه‌شان مصاحبه می‌کنند. البته بدهی‌های استقلال هم ناشی از عملکرد مدیران قبلی است که هر کدام فقط از خود بدهی انباشته به یادگار گذاشته و از این تیم رفته‌اند و جالب اینکه هیچ‌گونه شفاف‌سازی هم درخصوص آنها صورت نمی‌گیرد.» 

وی در پایان درباره اینکه تا چه اندازه به استقلال در فصل جدید امیدوار است گفت: «جواد نکونام مربی باهوشی است و تا به امروز ایستادگی کرده و جوابش را هم در زمین مسابقه گرفته است. در هر صورت مهم‌ترین امتیازی که نکونام دارد هواداران این تیم محسوب می‌شوند که پشت او هستند و او را حمایت می‌کنند و این حمایت را باید ادامه بدهند. نباید این‌طور باشد که با یک باخت و دو باخت دلسرد شوند و پا پس بکشند چون این تیم امسال مشکلات خاص خودش را به خاطر تقویت نشدن دارد. بنابراین باید به کار خود ادامه بدهند تا این تیم موفق شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج