اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۳۸۰۸
۶۶۷۰
۶۶۷۰
پ

زندگی شاهانه ستاره‌های فوتبال در عربستان

به گفته یک ایجنت فوتبالی، ستاره‌هایی که به عربستان سعودی می‌روند زندگی مجللی دارند و حتی می‌توانند قوانین سختگیرانه این کشور را هم دور بزنند.

خبرورزشی: یک ایجنت فوتبال فاش کرده که چگونه با فوتبالیست‌هایی که به عربستان سعودی نقل مکان می‌کنند، «مانند خانواده سلطنتی» رفتار می‌شود. چارلز کاردوسو گفت ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو و نیمار می‌توانند از قوانین سختگیرانه عربستان در مورد نوشیدن الکل و مهمانی‌ها مستثنی شوند.

رونالدو ستاره پرتغالی ۳۸ ساله پس از انتقال سودآورش به النصر با قراردادی ۱۷۵ میلیون پوندی در سال، زندگی جدیدی را در عربستان سعودی آغاز کرد. نیمار همچنین با امضای قرارداد با الهلال هفته‌ای ۲.۵ میلیون پوند درآمد خواهد داشت. بسته مالی ستاره سابق پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند تنها برای دو فصل تا ۳۱۴ میلیون پوند افزایش یابد؛ بسته به افزودنی‌ها و معاملات تجاری.

ستاره برزیلی جدیدترین بازیکن در صف طولانی بازیکنان سرشناسی است که تابستان امسال به عربستان سعودی نقل مکان کردند. او در تیم الهلال به کالیدو کولیبالی، روبن نوس، سرگی میلینکوویچ ساویچ و مالکوم پیوست.

زندگی شاهانه ستاره‌های فوتبال در عربستان

کاردوسو، رئیس باشگاه آگواس د سانتا باربارا در سائوپائولو، توضیح داد که چگونه عربستان سعودی بر خلاف سایر کشورهای ثروتمند گزینه بسیار جذابی برای ورزشکاران است. این کشور با مالیات‌های کمتر باعث می‌شود ورزشکاران با حقوق هنگفت خود زندگی پادشاهی را تجربه کنند.

کاردوسو فاش کرد که اگرچه عربستان سعودی مشروبات الکلی و پارتی‌های وحشیانه را ممنوع کرده، معافیت از قوانین سختگیرانه کشور برای بازیکنان قابل مذاکره است. او به نشریه سان گفت: «وقتی صحبت از بازیکنان بزرگ به میان می‌آید، می‌توان در هنگام مذاکره در مورد قراردادهای آنها استثنائاتی را پذیرفت. این بدان معناست که بازیکنان می‌توانند در خانه مشروبات الکلی بنوشند و جشن بگیرند، البته همیشه باید مراقب باشند.»

کاردو گفت فوتبالیست‌هایی که به عربستان سعودی مهاجرت می‌کنند برخلاف سایر مهاجران و بازدیدکنندگان، ویزای دیپلماتیک خواهند داشت. او گفت: «بازیکنان حتی قبل از اینکه جوهر قراردادشان خشک شود، از زندگی پر از امتیاز در عربستان سعودی برخوردار می‌شوند. با بازیکنان در آنجا مانند خانواده سلطنتی رفتار می‌شود. برای شروع، آنها نه با ویزای ورزشکاران بلکه با ویزای دیپلماتیک وارد کشور می‌شوند. نیمار مبلغ رکوردشکن ۲٬۵ میلیون پوند در هفته درآمد خواهد داشت، من فکر می‌کنم این همه چیز را در مورد قدرت عربستان سعودی می‌گوید.»

اما این موضوع فقط در مورد ستاره‌های بزرگ صدق نمی‌کند، زیرا یک فوتبالیست متوسط می‌تواند ماهیانه تا ۱ میلیون پوند درآمد داشته باشد. و حقوق چند میلیون پوندی فقط نوک کوه یخ است. به بازیکنان آپارتمان‌های مجلل و عمارت‌های دروازه‌دار به همراه یک تیم امنیتی خصوصی ارائه می‌شود. کاردوسو گفت: «چه عمارت دروازه‌دار یا پنت‌هاوس مجلل، بازیکنان معمولاً باید نزدیک باشگاه زندگی کنند تا به موقع به تمرین برسند.»

زندگی شاهانه ستاره‌های فوتبال در عربستان

رونالدو هنگام ورود به عربستان در ابتدا در هتل «چهار فصل» در برج پادشاهی که که یکی از بلندترین ساختمان‌های عربستان سعودی است، اقامت داشت. سوئیت پادشاهی این هتل به ستاره سابق منچستریونایتد داده شد که در دو طبقه از آسمان خراش ۹۹ طبقه قرار دارد. قیمت این سوئیت مشخص نیست اما سوئیت کوچکتر که «سوئیت ریاست جمهوری» است، شبی ۳۳۰۰ پوند است.

او در ماه فوریه از هتل خارج شده و به یک آپارتمان جدید شیک که گمان می‌رود در یک مجتمع انحصاری با امنیت سطح بالا باشد، نقل مکان کرد. ال‌محمدیه و ال‌نخیل، مناطقی سطح بالا در عربستان سعودی هستند که برای فوتبالیست‌ها ایده‌آل هستند. هر دو محله در نزدیکی استادیوم «الاول» النصر واقع شده‌اند. این مناطق دارای استخرهای شنا، مدارس، فروشگاه‌ها، کلینیک‌ها، سالن‌های ورزشی و رستوران هستند.

با این حال، موقع مدرسه رفتن بچه‌ها که بشود، بازیکنان احتمالا مجبور می‌شوند آنها را به مدارس محلی بفرستند که دختران مجبورند حجاب داشته باشند. اما کاردوسو گفت که گزینه‌های دیگری برای بازیکنان وجود دارد و احتمالاً تلاش‌هایی برای برآوردن نیازهای آنها انجام خواهد شد. او ادامه داد: «از نظر تحصیلی، امکان آموزش کودکان در منزل با مربی خصوصی وجود دارد. به خصوص برای کشورهایی مانند برزیل و پرتغال، نقل مکان به جایی مانند عربستان سعودی می‌تواند یک شوک فرهنگی بزرگ باشد. بنابراین هر دو طرف سعی می‌کنند نیازهای بازیکن را برآورده کنند.»

ستاره‌های فوتبال همچنین چند هدیه بسیار مجلل دریافت می‌کنند، مانند فراری که برخی از سوپراسپرت‌های خود را به رونالدو هدیه می‌دهد. کاردوسو به شوخی گفت: «من معتقدم کریستیانو پنج ماشین فراری در گاراژ خود دارد و او می‌تواند هر روز هفته یک ماشین متفاوت را انتخاب کند تا با لباسش ست بشود.»

اسطوره رئال مادرید ماشین‌های زیادی دارد که همه بخشی از ناوگان خیره‌کننده ۱۷ میلیون پوندی او هستند. نیمار نیز پس از انتقال به خاورمیانه تصمیم گرفت مجموعه خودروهای رویایی خود را گسترش دهد. یک استون مارتین و یک لامبورگینی کاملاً جدید دو مورد از هشت مورد اضافه شده به گاراژ او هستند که بیش از یک میلیون پوند ارزش دارد.

کاردوسو انتظار دارد که بازیکنان بیشتری در چند فصل آینده به عربستان بیایند. او گفت: «همه می‌دانند که سعودی‌ها پول زیادی دارند. اما بر خلاف کشورهایی مانند چین که در فوتبال شکست خوردند، آنها چشم‌انداز بلندمدتی برای صنعت فوتبال دارند. استراتژی عربستان این است که ابتدا بزرگ‌ترین نام‌ها را به کشور بیاورند تا باعث بیشتر دیده شدن کشور شوند، گردشگران را جذب کنند و زیرساخت‌های عالی خود را برای فوتبالیست‌ها به نمایش بگذارند. آنها سپس می‌خواهند همه این بازیکنان را با قیمت‌های دیوانه‌کننده دوباره به اروپا بفروشند. مطمئنم در چند فصل آینده بازیکنان بیشتری راهی عربستان می‌شوند. این یک جک‌پات مطلق برای بازیکنان، باشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران است.»

زندگی شاهانه ستاره‌های فوتبال در عربستان

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج