اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۴۶۷۹
۴۴۶۸
۴۴۶۸
پ

بدهی ۶۵۵ میلیاردی و بمب ساعتی در پرسپولیس

باشگاه‌ پرسپولیس بدهی جاری خود را بدون لحاظ کردن تعهدات مالی فصل پیش رو ۶۵۵ میلیارد تومان برآورد کرد. به نظر فوتبال و صنعت باشگاه‌داری ایران با بمب‌های ساعتی در دو باشگاه سرخ و آبی روبه‌رو است.

ورزش دات آنلاین: باشگاه پرسپولیس با شیب تندی، افزایش بدهی‌های جاری و زیان انباشته را شاهد است. بدهی جاری به بدهی‌ای که موعد پرداختش یک سال یا کمتر باشد و از محل دارایی‌های جاری قابل پرداخت باشد گفته می‌شود. البته در فوتبال و باشگاه‌های غیر صنعتی و معدنی که امکان بهره‌مندی از بودجه دولتی و منابع مالی عمومی وجود ندارد درآمد هیچ‌گاه به قدری نیست که این تعریف قابل اجرا باشد و به این ترتیب مرتب بر زیان انباشته افزوده می‌گردد.

یر این اساس، بدهی جاری پرسپولیس، برای سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱۸ میلیارد تومان بود. در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ این رقم با رشد حدود ۴۲ درصدی، عدد در حدود ۴۸۷ میلیارد تومان را نشان داد. حالا رقم اعلامی برای سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ با رشد ۳۰ درصدی به عدد بیش از ۶۵۵ میلیارد تومان رسید. این عدد را حسابداری باشگاه اعلام کرده است و حسابرسان در مرحله بعد باید با بررسی اسناد مالی، رقم دقیق و نهایی را اعلام کنند. باید در نظر گرفت که این بدهی خارج از تعهدات مالی فصل پیش روی باشگاه است. پرسپولیس دست کم بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تعهد پرداختی به اعضای تیم دارد و با توجه به سفرها، اردوها، اجاره ورزشگاه آزادی، هزینه‌های نگهداری ورزشگاه‌ها و ... به راحتی با هزینه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان روبه رو خواهد بود. اگر با توجه به اقدامات این روزها در فوتبال، درآمدهایی مانند حق پخش تلویزیونی محقق نشود، در پایان سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۴، این باشگاه احتمالا به نقطه‌ای برسد که عدد بدهی‌های جاری یا حتی زیان انباشته آن از جمع سرمایه اعلامی باشگاه که در حال حاضر حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعلام می‌شود، عبور کند.

زیان انباشته پرسپولیس برای سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، با رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته عدد تقریبی ۵۴۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

با این عدد و ارقام حالا بهتر می‌توان دلیل هراس، استرس و مصاحبه‌هایی که این روزها از هیئت مدیره این باشگاه شاهد هستیم را درک کرد. برای آن‌ها موضوع فراتر از تعهدات معوق مانده باشگاه نسبت به اعضای تیم است. نگارنده این مطلب اقتصاددان نیست و کارشناسان این حوزه بهتر می‌توانند درباره واقعیت شرایط اقتصادی باشگاه پرسپولیس و باشگاه استقلال نظر بدهند ولی به طور مشخص با یک فروپاشی مالی و اقتصادی در این دو باشگاه روبه‌رو خواهیم بود اگر همچنان همه بخواهند از خود رفع تکلیف کنند و رسانه‌ها به طور جدی وارد این مباحث نشوند. آن ها تا ورشکستگی کامل راه درازی در پیش ندارند و همین حالا هم به لطف قیمت‌گذاری‌های عجیب برند اعداد و ارقام را قابل تحمل کرده‌اند. 

انتظار این است که استقلال حتی شرایطی به مراتب بدتر از این داشته باشد و لی سال مالی استقلال در ۳۱ تیرماه به پایان رسیده است و احتمالا در آینده نزدیک باید با اسناد مالی این باشگاه نیز مواجه شویم تا ببینیم اوضاع آن‌ها از چه قرار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج