adexo3
۱۳۵۰۹۵۳
۲۷۴۷
۲۷۴۷
پ

جفت پوچِ جوانگرایی در اردوی تیم ملی!

تیم امیر قلعه نویی در فیفادی، پیرتر از پیرترین تیم جام جهانی قطر است!

ورزش دات آنلاین: هفته قبل، امیر قلعه نویی خودش را با الکس فرگوسن مقایسه کرد و این مقایسه هم بازخوردهای زیادی داشت. سرمربی تیم ملی در این باره گفت: «اگر اشتباه نکنم در جام جهانی یکی از تیم‌های پیر مسابقات بودیم. فرگوسن در منچستر تغییرات داشت و نتیجه هم می‌گرفت و لطمه هم نمی‌خورد. ما هم همان سیاست و روش را داریم. »

قلعه نویی در این صحبت‌ها به تیم با بالاترین میانگین سنی در جام جهانی کارلوس کی روش کنایه زد درحالی که انتقادش صحیح نبوده و بازیکنانی که قلعه نویی برای بازی‌های دوستانه فیفادی به تیم ملی دعوت کرده، میانگین سنی بالاتری نسبت به جام جهانی دارند.  

از زمان برگزینی امیر قلعه نویی بعنوان سرمربی تیم ملی، هیچ روزی نبوده که او مصاحبه‌ای کند و از اهمیت جوانگرایی نگوید. هربار میکروفونی مقابلش قرار گرفته بحث جوانگرایی را پیش کشیده و بارها گفته «متأسفانه ایران در جام‌جهانی قطر صاحب پیرترین تیم بود و این رویه باید بهبود یابد». از سی که اینهمه شعار جوانگرایی می‌دهد انتظار عمل هم می‌رود اما قلعه نویی نه تنها هیچ کدام از شعارها را عملی نکرده بلکه در حال بالا بردن میانگین سنی است.  

جفت پوچِ جوانگرایی در اردوی تیم ملی!

پیرتر از پیرترین!  

شاید باور این مساله ساده نباشد اما لیست بازیکنان تیم ملی برای بازی‌های دوستانه مقابل آنگولا و بلغارستان، نزدیک به یک سال پیرتر از جام جهانی قطر است! تیم کارلوس کی روش با میانگین سنی ۲۸/۹ در جام جهانی حضور یافت و حالا تیم قلعه نویی برای ۲ بازی دوستانه، میانگین سنی ۲۹/۶ را برگزیده است. او پس از لیست ۲۴ ساله پیری که در ابتدا داده بود و پس از دیدار معوقه استقلال خوزستان و تراکتور، شجاع خلیل زاده ۳۴ ساله را هم به تیم دعوت کرد تا تیم ملی قلعه نویی پیرتر از پیرترین تیم ملی ایران باشد.  

رکورد جدید برای قلعه نویی؛ فقط یک بازیکن زیر ۲۶ سال!  

شاید منطقی باشد که برای مهم‌ترین مسابقات جهانی که همان جام جهانی قطر بود، کادر فنی تیم ملی از باتجربه‌ها استفاده می‌کرد و ریسک خاصی با بردن بازیکنان کم تجربه و جوان نمی‌کرد. بازی با آنگولا و بلغارستان ترس دارد که اینهمه بازیکن باتجربه و مسن دور خود جمع کرده‌اید؟ در لیست قلعه نویی تنها محمد محبی ۲۴ ساله بازیکن زیر ۲۶ سال محسوب می‌شود. این تیم چطور می‌تواند آینده سازی کند؟ چطور از جوان گرایی صحبت می‌کنیم و به جای آن مسن گرایی می‌کنیم؟

جمع ۳۰ ساله‌ها جمع است!  

مسن‌ترین بازیکن تیم ملی وحید امیری با ۳۵ سال سن است که اگر یحیی گل محمدی چاره داشت، در ترکیب پرسپولیس هم از او استفاده نمی‌کرد. شجاع خلیل زاده ۳۴ ساله که در هفته‌های ابتدایی عملکرد قابل قبولی در تراکتور هم نداشت دومین بازیکن مسن تیم ملی محسوب می‌شود. احسان حاج صفی و رامین رضاییان ۳۳ سال دارند، مهدی طارمی و مرتضی پورعلی گنجی هم ۳۱ سال. علیرضا جهانبخش، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، احمد نوراللهی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، علیرضا علیزاده و محمدرضا اخباری هم ۳۰ ساله‌های تیم را تشکیل می‌دهند. ۱۳ بازیکن بالای ۳۰ سال!

تغییرات قلعه نویی نسبت به کی‌روش

امیر قلعه نویی کریم انصاری فرد را که مسن‌ترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی قطر بود را کنار گذاشت. از طرف دیگر، ابوالفضل جلالی که جوان‌ترین بازیکن بود را هم خط زد. کنعانی زادگان را به دلایل انضباطی دعوت نکرد. سید حسین حسینی را بالاجبار به تیم امید داد. علی قلی زاده ۲۷ ساله هم با وجود نمایش قابل قبول در جام جهانی، در لیست قلعه نویی جای نگرفت. امیرعابدزاده هم خط خورد.  

حالا اگر نفرات جایگزین شده را بررسی کنیم، باز هم میانگین پایین نمی‌آید. علیرضا علیزاده، بازیکن گل گهر ۳۰ ساله است. اخباری که به جای حسینی آمده ۳۰ ساله است. دانشگر و مرادمند هم ۲۹ و ۳۰ ساله هستند. همچنین لیست قلعه نویی و کارلوس کی روش، ۱۷ بازیکن مشترک دارد. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج