adexo3
۱۳۵۱۳۱۵
۷۵۵
۷۵۵
پ

لطیفی: قهرمان نشدن در آسیا دلایل زیادی دارد

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد دلایل زیادی باعث عدم قهرمانی فوتبال ایران در آسیا طی سال‌های اخیر شده است.

خبرگزاری تسنیم: علی لطیفی درباره بازی دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان برابر بلغارستان که با برتری شاگردان امیر قلعه‌نویی همراه شد، گفت: فکر می‌کنم امیر قلعه‌نویی نسبت به گذشته تفکرش را تغییر داده است و ما در این بازی دوستانه دیدیم که بازیکنان بعد از اینکه توپ را از دست می‌دادند، با پرس سنگین دنبال گرفتن توپ بودند. البته وقتی ما در حمله توپ را از دست می‌دهیم، در ضدحملات راحت به حریف موقعیت می‌دهیم که امیدوارم این ضعف برطرف شود.

وی در مورد اینکه آیا تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌ها شانس دارد، خاطر نشان کرد: جدا از این موضوع باید بحث اعتبارمان در فوتبال آسیا را در نظر بگیریم، چون فوتبال ما در آسیا همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و در دهه‌های ۶۰  و ۷۰ میلادی هم سه بار قهرمان جام ملت‌ها شدیم. اینکه در چهار پنج دهه اخیر به قهرمانی نرسیدیم دلایل زیادی دارد که نمی‌توان در جملاتی کوتاه عنوان کرد، ولی برای رسیدن به قهرمانی اعتمادبه‌نفس تیمی بسیار مهم است، فاکتوری که تیم‌هایی مثل عربستان و ژاپن از آن بهره می‌برند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: ما در دوره‌های مختلف تیم‌های خوبی داشتیم، ولی گاهی اوقات به خاطر حاشیه‌ها نتیجه نگرفتیم و بعضی مواقع نیز با ضعف مربیان به قهرمانی نرسیدیم که نمونه بارز آن به زمان کارلوس کی‌روش برمی‌گردد. ما مقابل عراق با همان شیوه بازی می‌کردیم که مقابل آرژانتین به میدان می‌رفتیم و در فاز تهاجمی حرفی برای گفتن نداشتیم. 

لطیفی در ادامه یادآور شد: بدون شک ما جزو شانس‌های قهرمانی آسیا هستیم، ولی یک مسئله مهم این است که سرمربی تیم ملی مورد حمایت جامعه فوتبال قرار نمی‌گیرد و این یک ضعف بزرگ است. من معتقدم که افکار عمومی با مربی داخلی مخالف است و جدا از امیر قلعه‌نویی، شما دیدید که خیلی‌ها نسبت به انتخاب دستیاران ایرانی او هم موضع گرفتند. شاید برخی در مصاحبه‌های‌شان از قلعه‌نویی حمایت کنند، ولی در محافل خصوصی با او مخالف هستند. من معتقدم اگر قرار به انتخاب مربی ایرانی بود که این کار هم انجام شد، قطعاً امیر قلعه‌نویی در کنار یحیی گل‌محمدی بهترین گزینه بودند.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: متأسفانه این جوی که وجود دارد اصلاً به سود تیم ملی نیست و اکثر فوتبالی‌ها با مربی ایرانی‌ موافق نیستند. از طرفی تیم ملی ایران هم در بین فوتبالی‌ها و مردم آن محبوبیت تیم ۱۹۹۸ یا تیم ۲۰۰۶ و حتی ۲۰۱۰ را هم ندارد. من فکر می‌کنم اگر آقای تاج چاره داشت و با مشکل مالی مواجه نبود هرگز امیر قلعه‌نویی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌کرد و سرمربی خارجی می‌آورد. حالا که مربی ایرانی انتخاب کردیم پس باید از قلعه‌نویی و ملی‌پوشان حمایت کنیم تا در جام ملت‌ها نتیجه بگیریم.

وی در پایان اظهار داشت: مسئله مهم دیگر نوع مدیریت بازیکنان تیم ملی است که با مربیان زیادی کار کردند. ما نباید فراموش کنیم که آنها چه بلایی سر اسکوچیچ آوردند و بدون شک حواس قلعه‌نویی در زمینه مدیریت بازیکنان باید بیشتر از گذشته جمع باشد. من فکر می‌کنم یکی از کارهای خوب قلعه‌نویی آوردن خداداد عزیزی و رحمان رضایی بود و آنها بیشتر از آنکه در مسائل فنی نقش داشته باشند می‌توانند در مدیریت بازیکنان به دلیل سابقه‌ای که دارند، عملکرد مثبتی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج