اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۳۵۷۶
۳۱۲۶
۳۱۲۶
پ

کی قرار است از ارزش‌هایمان کم شود؟

وقتی امیرحسین زارع کشتی‌گیر شایسته ایرانی برنده فینال می‌شود، تلویزیون پنجاه تا سرود حماسی روی آنتن می‌برد و از جمله در یکی از آنها تاکید می‌کند: «غیرت تو پشت دشمن رو به خاک رسونده»

ورزش مدیا: قصه عجیبی است؛ وقتی امیرحسین زارع کشتی‌گیر شایسته ایرانی برنده فینال می‌شود، تلویزیون پنجاه تا سرود حماسی روی آنتن می‌برد و از جمله در یکی از آنها تاکید می‌کند: «غیرت تو پشت دشمن رو به خاک رسونده»، اما همان شب وقتی دیگر کشتی‌گیر ایرانی بعد از یک هفته بمباران تبلیغاتی با کلیدواژه‌هایی از جنس انتقام و جبران، برابر حریف ضربه فنی می‌شود، جناب کارشناس کلیشه‌ای‌ترین جمله تاریخ ورزش ایران را به زبان می‌آورد: «این شکست چیزی از ارزش‌های حسن یزدانی کم نکرد.» خب چرا اینجا نمی‌گویید غیرت تیلور پشت یزدانی را به خاک رسانده؟ شاید هم چون تیلور آمریکایی است و اساسا آمریکایی‌ها غلط کرده‌اند که بخواهند غیرت داشته باشند!

باخت‌های پی‌درپی یزدانی به تیلور تکراری‌تر از آن شده که اصلا جای بحث داشته باشد. بعد از این همه شکست که هر بار هم بدتر از مرتبه قبلی اتفاق می‌افتد، حتی یک کشتی‌نابلد هم می‌فهمد یک جای کار ایراد دارد و چه بسا زور نماینده ایران به حریف آمریکایی نمی‌رسد. با این همه گویا ما باید خوشحال باشیم که او هر چقدر هم ببازد، باز چیزی از منبع لایتناهی ارزش‌هایش کم نمی‌شود. خب اگر اینطوری است اصلا چرا این بنده خدا را به زحمت می‌اندازید و راهی رقابت با سایرین می‌کنید؟ شما که نتیجه‌تان را از اول گرفته‌اید!

همانطور که بردها را به نام مهارت و شجاعت و درایت ایرانی سند می‌زنید و هزار نتیجه اغراق‌آمیز از آن می‌گیرید، خوب است بعد از پنج شکست حیثیتی یزدانی برابر تیلور هم لااقل دو نمره از او کم کنید و کمی هم جسارت انتقاد از این کشتی‌گیر عزیزکرده را داشته باشید. این چند روز مخصوصا از باب تعداد مدال، مقایسه‌هایی هم بین یزدانی و پهلوان تختی شد که اساسا بی‌قافیه است و محلی از اعراب ندارد. البته که تختی را مدال‌هایش «تختی» نکرد...

پی‌نوشت: بعد از مسابقه تیلور از حسن یزدانی تشکر کرد و گفت: «رقابت با او باعث پیشرفتم شده»، پژمان درستکار، مربی تیم ایران هم نفوذ آمریکایی‌ها در داوری را عامل این باخت دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج