adexo3
۱۳۵۹۶۲۸
۶۷۳۴
۶۷۳۴
پ

خوب شد روی آتش‌فشان ورزشگاه نساختید

تقریبا ۵ سال پیش بود که کلنگ ساخت ورزشگاهی با ظرفیت حدود ۳۵ هزار تماشاگر در مجموعه ورزشی صنعت مس رفسنجان زده شد.

فرهیختگان: تقریبا ۵ سال پیش بود که کلنگ ساخت ورزشگاهی با ظرفیت حدود ۳۵ هزار تماشاگر در مجموعه ورزشی صنعت مس رفسنجان زده شد. این درحالی بود که این ورزشگاه زمین دیگری با کیفیت چمن مطلوب و سکوهایی با گنجایش ۲۰ هزار تماشاگر داشت. به‌هرحال کلنگ ساخت این ورزشگاه زده شد و دوسال پیش سکوهای آن -که بسیار شیک هستند- آماده شد. در این میان ماند زمین چمن و رختکن‌ها و ورودی زمین که مهندسان یکباره متوجه شدند زیر زمینی که قرار است به چمن تبدیل شود، قنات‌های زیادی است. از این رو خیلی سریع تصمیم گرفته شد که کلا این پروژه منتفی شود و بیشتر از آن هزینه نشود. 

خوب شد روی آتش‌فشان ورزشگاه نساختید

  پر کردن قنات‌ها با ستون

از آنجا که هزینه زیادی برای ساخت سکوهای ورزشگاه شده بود، مسئولان مربوط بعد از مشورت با مهندسان متخصص تصمیم گرفتند که راه و چاره جدیدی برای تکمیل پروژه خود پیدا کنند. در همین راستا مهندسان بعد از بررسی‌های مختلف مدعی شدند که همه قنات‌های زیر زمین را پیدا کرده‌اند و می‌توانند در ورودی آنها ستون کار بگذارند تا هیچ خطری زمین چمن را تهدید نکند. این کار انجام شد و پیمانکاران بعد از یک‌سال کار روی زمین یک چمن فوق‌العاده را آماده بهره‌برداری کردند. درکنار آن رختکن ورزشگاه و ورودی به زمین هم بسیار شیک و مدرن ساخته شد و مسئولان تصمیم گرفتند دیدارهای خانگی تیم مس رفسنجان در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را در این زمین برگزار کنند. 

  ریزش زمین تمرین و پیدا شدن قنات‌های جدید 

فصل پیش در یکی از جلسات تمرین تیم مس رفسنجان متوجه می‌شوند که یک‌ششم زمین به‌خاطر وجود قنات در زیر آن ریزش داشته است. موضوعی که هرگز اجازه ندادند رسانه‌ای شود. این اتفاق زنگ خطری بود برای زمین جدید که تقریبا 50 متر آن طرف‌تر با 35 هزار سکوی تماشاگران بنا شده بود. از این رو مهندسی بعد از بررسی دوباره متوجه شدند که جدا از قنات‌هایی که در آن ستون گذاشته بودند تا بسته شود، قنات‌های دیگری در زمین هست و برخی قنات‌ها ستون‌گذاری شده نیز نشتی می‌دهند. آنها این موضوع را به سیلی که سال گذشته در استان کرمان آمد، ربط دادند و مدعی شدند این قنات‌ها شاید برای قرن‌ها پیش باشد که با سیلی که رخ داد سر باز کردند. جالب اینکه مسئولان مربوط باز هم اجازه ندادند این قضیه رسانه‌ای شود و همچنان از پیمانکار مربوط خواستند که به کارشان ادامه دهد تا پروژه به بهره‌برداری برسد. 

  بازی رسانه‌ای برای سرپوش گذاشتن روی اشتباهات

طبق برنامه قبلی قرار شد بازی مس رفسنجان و استقلال تهران در زمین شماره یک ورزشگاه صنعت برگزار شود. درحقیقت زمین قبلی این ورزشگاه که پیش از این مسابقات مس در آنجا برگزار می‌شد، زمین شماره دو نامگذاری شد. از آنجا که مهندسان به مسئولان مربوط اطلاع داده‌اند که قنات‌های زیادی در ورزشگاه و زیر زمین چمن وجود دارد و هر لحظه ممکن است با فشار زمین ریزش کند و حتی احتمال ریزش سکوها هم وجود دارد، آنها ترسیده‌اند که اجازه برگزاری بازی مس و استقلال را در زمین شماره یک ورزشگاه صنعت بدهند. در همین راستا رسانه‌های محلی استان به‌جای پرداختن به این قضیه این موضوع را مطرح کردند که شورای تامین اجازه برگزاری بازی با تماشاگر را به تیم مس مقابل استقلال نمی‌دهد و از این رو بازی به زمین شماره دو این ورزشگاه انتقال داده خواهد شد. این در شرایطی است که بین مسئولان مربوط در رفسنجان اختلاف‌نظر است که آیا کلا ورزشگاه جدید را افتتاح کنند یا اجازه ندهند هیچ‌وقت این اتفاق رخ دهد و بازی در این زمین برگزار شود. همه هزینه‌هایی که برای ساخت سکوها، رختکن، سالن ورودی و زمین چمن در ورزشگاه صنعت مس شده، به‌نوعی اشتباه بوده و هیچ فردی حاضر نیست مسئولیت این به‌اصطلاح فاجعه را برعهده گیرد. قدر مسلم اولین پیمانکاری که ساخت سکوها و زمین چمن را در ورزشگاه صنعت مس انجام داده است مقصر اصلی ماجرا به‌شمار می‌رود اما انتظار می‌رود که مسئولان مربوط در ماجرای رخ داده توضیحات قانع‌کننده‌ای را به مردم ارائه دهند. 

  برگزاری مسابقات و تمرینات مس در زمین شماره دو

قدر مسلم مسئولان مربوط در ورزشگاه صنعت مس اگر نتوانند قنات‌های موجود در زیر زمین جدید را شناسایی و به شکلی پر کنند برگزاری هرگونه بازی و تمرینی در این زمین برای مسی‌ها ریسک بالایی خواهد داشت. از این رو تیم مس همچنان مجبور است در بخش دیگری از این ورزشگاه که زمین شماره یک و زمین تمرین در آن بنا شده است تمرینات و بازی‌های خود را برگزار کنند. طبق اعلام مسئولان ورزشگاه صنعت مس تا الان هیچ قناتی در زیر زمین شماره دو و سکوهای آن دیده نشده و چنین خطری فقط زمین و سکوهای جدید را تهدید می‌کند. اتفاقی که نشان می‌دهد کلا احداث این زمین با سکوهایش از ابتدا اشتباه بوده و با توجه به هزینه‌های چند صد میلیارد تومانی صورت گرفته قطعا باید مقصران آن شناسایی و بازخواست شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج