اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۰۲۹۹
۲۰۴۲
۲۰۴۲
پ

سرنوشت نامشخص یحیی پس از سه‌گانه

پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی روزهای خوبی را سپری کرده و می‌کند و به نوعی تیمی که برانکو ایوانکوویچ متحول کرد و به اوج رساند را یحیی به‌عنوان یک جانشین ایده‌آل همچنان سرپا نگه داشت تا به نوعی امانتدار خوبی باشد.

فرهیختگان: پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی روزهای خوبی را سپری کرده و می‌کند و به نوعی تیمی که برانکو ایوانکوویچ متحول کرد و به اوج رساند را یحیی به‌عنوان یک جانشین ایده‌آل همچنان سرپا نگه داشت تا به نوعی امانتدار خوبی باشد. برانکو اگرچه از اواخر لیگ چهاردهم جانشین حمید درخشان در پرسپولیس شد اما اصل کار او از لیگ پانزدهم آغاز شد و تا پایان لیگ هجدهم به کارش در این باشگاه ادامه داد. او در این سال‌ها موفق شد سه قهرمانی در لیگ و یک نایب قهرمانی در این رقابت‌ها کسب کند و یک بار هم پرسپولیس را تا فینال لیگ قهرمانان پیش برد و یک قهرمانی هم در جام حذفی به دست آورد. با این حال او به گفته خودش در پرسپولیس به جایی رسید که گویا دیگر دوست نداشتند به کارش ادامه بدهد و در حقیقت در این باشگاه به آخر خط رسیده بود. اتفاقی که به نظر می‌آید در مورد یحیی گل‌محمدی هم در حال تکرار است. نکته قابل توجه اینکه کارنامه یحیی هم تقریبا مشابه برانکو است. از این جهت که او توانسته با پرسپولیس سه بار قهرمان لیگ شود و جام حذفی را هم کسب کند. پرسپولیس با او هم فینالیست آسیا شده است و طبیعتا مربی با چنین کارنامه‌ای مستحق این است که با پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی باشگاهش مواجه شود. اتفاقی که تا الان رخ نداده و این مساله را به هیچ عنوان ساده نمی‌توان گرفت. 

صدری قبل از رفتن با یحیی تمدید کرد

یحیی از زمانی که جانشین گابریل کالدرون شد در دو مقطع قراردادش تمدید شد. در مقطع اول به خاطر حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان، مدیریت وقت این باشگاه نه‌تنها قرارداد یحیی را برای یک فصل دیگر تمدید کرد بلکه رقم قرارداد آن مقطع وی را هم افزایش داد تا به نوعی از او قدردانی کرده باشد. در مقطع دوم مجید صدری بود که تصمیم گرفت قبل از رفتنش از پست سرپرستی باشگاه پرسپولیس قرارداد یحیی را برای دو فصل دیگر تمدید کند. این اتفاق در اواسط لیگ بیست‌ویکم رخ داد، آن هم درحالی‌که سرخپوشان در آن مقطع شرایط خوبی نداشتند و درنهایت هم فصل را بدون جام تمام کردند. در حقیقت زمانی که رضا درویش جانشین صدری شد، یحیی تا پایان لیگ بیست‌وسوم (فصل جاری) تحت قرارداد باشگاه بود. جالب اینکه در همان سال اول مدیریت درویش وقتی پرسپولیس فصل را بدون جام تمام کرد صحبت از این بود که علی دایی به خاطر رابطه خوبش با رضا درویش مجددا سرمربی پرسپولیس شود اما نه یحیی بابت قراردادی که داشت کوتاه آمد و نه مدیرعامل این باشگاه تمایل به برکناری سرمربی ناکام تیمش در آن فصل را داشت. 

درویش از ماندن خودش مطمئن نیست

با تغییراتی که در وزارت ورزش صورت گرفت صحبت از تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس هم مطرح شد اما تا الان همه چیز در حد حرف و شایعه بوده است. در این میان نزدیکان درویش اعتقادشان این است که رابطه خیلی خوبی بین او و کیومرث هاشمی وجود دارد و حداقل از جانب وزیر ورزش خطری مدیرعامل پرسپولیس را فعلا تهدید نمی‌کند. اما شرایط مالی این باشگاه و بدهی‌های سنگین بانکی شرایط را برای ادامه کار درویش خیلی سخت‌تر از فصل گذشته کرده است. در همین راستا با وجود اینکه تقریبا در هفته‌های ابتدایی فصل به سر می‌بریم تا الان چند بار بازیکنان اسمی پرسپولیس نسبت به شرایط مالی خود گلایه‌هایی از باشگاه داشته‌اند و مطمئنا اگر این روند ادامه داشته باشد شرایط برای درویش خوب پیش نخواهد رفت. ناگفته نماند که باشگاه پرسپولیس خیلی امیدوار بود قرارداد اسپانسری خوبی بعد از قهرمانی در سه جام و حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای این فصل امضا کند اما در کمال تعجب درآمد این باشگاه در فصل جاری تفاوتی با فصل پیش ندارد. موضوعی که قطعا بر مشکلات مالی پرسپولیس اضافه خواهد کرد. در حال حاضر شاید فقط آزاد شدن پول پرسپولیس در فیفا، ‌ای‌اف‌سی و همچنین رسیدن پول لوکادیا بتواند بخشی از مشکلات مالی این باشگاه را حل کند. در هر صورت درویش خوب می‌داند که مدیریت‌ها در پرسپولیس چندان عمر طولانی نداشته‌اند، حتی اگر موفقیت‌های زیادی کسب کرده بودند. 

هیات‌مدیره منتظره پیشنهاد درویش

بحث تمدید قرارداد سرمربی تیم ابتدا باید از سوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در هیات‌مدیره این باشگاه مطرح شود و بعد به تصویب رسیده و اجرایی شود. اتفاقی که تا الان رخ نداده است. در واقع هنوز درویش هیچ صحبتی در مورد تمدید قرارداد با یحیی گل‌محمدی در هیات‌مدیره مطرح نکرده و اعضا هم در این زمینه درخواستی از مدیریت باشگاه خود نداشته‌اند. در واقع شرایط به شکلی است که گویا قرار نیست چنین موضوعی در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح شود و شاید هم در جای دیگری در این زمینه تصیمم‌گیری شده یا خواهد شد. در این زمینه درویش و دیگر اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس مدت زیادی است که حتی اظهارنظر رسمی هم در رسانه‌ها نداشته‌اند. به نظر می‌آید هرگونه اقدامی در مورد تمدید قرارداد گل‌محمدی در پرسپولیس برای مدیران این باشگاه یک نوع ریسک محسوب می‌شود. 

شاید خود یحیی هم نماند

یحیی گل‌محمدی در تابستان با توصیه‌های زیادی از سوی دوستانش مواجه شد که بهتر است بعد از کسب سه قهرمانی در یک فصل از پرسپولیس برود تا مثل برانکو محبوب بماند. او حتی برای ادامه کار با تردیدهای زیادی مواجه شد اما درنهایت تصمیم گرفت تا آخر قراردادش در جمع سرخپوشان مانده و شانسش را با این تیم برای یک بار دیگر در لیگ قهرمانان امتحان کند. به خاطر همین مساله بود که او تقریبا دو هفته طول کشید تا لیست خرید و برنامه‌هایش برای فصل نقل و انتقالات تابستانی را تحویل باشگاه دهد. در همین راستا نزدیکان یحیی اعتقاد دارند که اگر او این فصل را هم با قهرمانی به پایان برساند بسیار بعید است به کارش در پرسپولیس ادامه دهد. ضمن اینکه او خودش هم فهمیده که عواملی دوست ندارند که او در این باشگاه ادامه دهد و به خاطر همین مساله هم به وی تا الان پیشنهاد تمدید قرارداد نداده‌اند. مساله دیگر اینکه یحیی از عدم ارائه پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی باشگاهش نیز دلخور است اما قصد ندارد در این زمینه گلایه‌ای در رسانه‌ها از مدیران باشگاه داشته باشد شاید به این دلیل که خودش از اصل ماجرا آگاهی کامل دارد. 

هواداران خواهان ادامه کار با یحیی هستند

بدون تردید هواداران پرسپولیس از عدم تمدید قرارداد یحیی به هیچ وجه استقبال نخواهند کرد. مخصوصا اگر این فصل هم به موفقیت دیگری با این تیم برسد. در چنین شرایطی خیلی مهم است که جانشین یحیی کدام مربی باشد. در این مورد باخبر شدیم عواملی که تمایل به ادامه کار یحیی در پرسپولیس ندارند، موافق بازگشت برانکو ایوانکوویچ به این باشگاه هستند. مربی‌ای که قراردادش با عمان پس از جام ملت‌ها به اتمام خواهد رسید و مشکلی هم برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد. برانکو در مصاحبه ویدیویی اخیرش نیز به‌گونه‌ای در مورد پرسپولیس صحبت کرد که گویا دلش برای روزهای پرشکوهش در این باشگاه تنگ شده است. برانکو بدون شک تنها گزینه‌ای است که هواداران پرسپولیس او را به‌عنوان جانشین یحیی خواهند پذیرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج