اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۴۸۶۷
۸۸۹
۸۸۹
پ

روشن: به پیشکسوت ماهی ۳۰۰هزار تومان می‌دهند‌ که یک پرس سیرابی هم نمی‌شود!

بهترین چیزی که استقلال دارد همین کم‌ نام‌ و ‌نشان بودن‌ آنهاست!

روزنامه اعتماد: بهترین چیزی که استقلال دارد همین کم‌ نام‌ و ‌نشان بودن‌ آنهاست! چون ستاره ندارند و ستاره ‌معروف استقلال چشمی است. چشمی بازیکن زحمتکشی است البته ‌همه تیم‌ها یک بازیکن سرعتی و دریبل‌زن می‌خواهند. واقعا چون ستاره ندارند به خوبی یکدیگر را تغذیه و با هم کار می‌کنند. این تیم اگر عوض نشود تا چند سال می‌تواند ‌مطمئن کار کند. مهرداد محمدی هم خیلی خوب بود. البته کمی باید روی اخلاقش کار کند!

به گزارش «اعتماد»، استقلال موفق شد بازی دو بر صفر باخته در مقابل هوادار را با پیروزی سه بر دو پشت سر‌ بگذارد تا هواداران را خوشحال به خانه بفرستد. شاگردان نکونام با کسب این برد، پانزده امتیازی شدند و حالا جزو تیم‌های بالانشین لیگ‌ به حساب می‌آیند. اما حسن روشن یکی‌ از ‌پیشکسوتان بزرگ استقلال از بازی مقابل هوادار و شرایط تیمش صحبت کرد که در ادامه صحبت‌های این پیشکسوت را می‌خوانید.

استقلال دو گل عجیب خورد اما به بازی برگشت.

گل، گل است و عجیب و غریب ندارد! باید این‌طور باشد که‌ فوتبال‌ خودش را نشان دهد. اگر بخواهد فقط عادی باشد کمی نامعقول است! یعنی مردم این نتیجه را بیشتر می‌پسندند تا یک بر صفر یا دو بر صفر را. البته هر دو گل آنها روی اتفاق ناجور به دست آمد و خوب هم استفاده کردند اما مساله این است بچه‌های جوان استقلال خیلی خوب دویدند و به لحاظ قدرت بدنی بهتر از آنها بودند. مهم‌تر اینکه تماشاچی‌ها با وجود اینکه دو بر صفر عقب بودند صبر کردند و‌ همکاری کردند و نتیجه هم گرفتند.

انتظار کامبک استقلال را داشتید؟

بله. ما که فوتبال بازی کردیم ‌این‌چیزها را می‌دانیم اما الان ‌هم‌ گفتم ‌تماشاچی نقش بزرگی داشت، چون با صبر و‌ حوصله تیم را تشویق کردند. هوادار در نیمه ‌دوم وا داده بود و بازیکنان استقلال به لحاظ قدرت بدنی خوب بودند.

تعویض‌های استقلال چطور بود؟

حتما خوب بود، اما چون از تیم شناخت‌ کاملی ندارم می‌پذیرم‌ که هر تعویض که انجام دادند ‌به نفع تیم بوده است که نتیجه هم داد.

منظورتان این ‌است که بازیکنان کم نام‌ و ‌نشان هستند؟

بهترین چیزی که استقلال دارد همین‌کم‌ نام‌ و ‌نشان بودن‌ آنهاست! چون ستاره ندارند و ستاره ‌معروف استقلال چشمی است. چشمی بازیکن زحمتکشی است البته ‌همه تیم‌ها یک بازیکن سرعتی و دریبل‌زن می‌خواهند. واقعا چون ستاره ندارند به خوبی یکدیگر را تغذیه و باهم کار می‌کنند. این تیم اگر عوض نشود تا چند سال می‌تواند ‌مطمئن کار کند.

محمدی هم عملکرد‌ خوبی داشت.

خیلی خوب بود البته کمی باید روی اخلاقش کار کند چون روی خطایی که کرده بود خودش را باید کنترل کند چون تاثیر می‌گذارد روی بازی.

کادر فنی می‌تواند کمک کند؟

بله. این کادر همه استقلالی هستند و دیدید که هر وقت دستیارانش را صدا می‌زد، می‌آمدند به او کمک می‌کردند. کسی سرخود نمی‌آمد با او صحبت کند. یکی از فاکتورهای تیم برنده داشتن نیمکت آرام است. امسال روی نیمکت از بازیکن تا کادر، آرامش خاصی در استقلال وجود دارد و مثل روزهای حضور شفر و ساپینتو نیست که وقتی تلویزیون نیمکت را نشان می‌داد‌ همه در حال دعوا با ‌هم‌ بودند. یکی شفر را بغل می‌کرد تا آرام شود، بیچاره بیژن طاهری که ساپینتو را بغل می‌کرد تا حرف نزند! خلاصه آرامش در استقلال نبود اما ‌الان آرامش وجود دارد.

جو ورزشگاه و حضور بانوان هم از نکات جالب‌توجه در حاشیه مسابقه بود. در این باره چه نظری دارید؟

خیلی عالی بود. کاری به چند نفر ندارم که دنبال ریختن آب در آسیاب بودند. اما یک نفر یک کلمه حرف رکیک نزد. ما ایرانی‌ها هرجور بد باشیم اما اگر در خیابان هم دعوا کنیم یک خانم که رد شود هیچ‌کس فحش نمی‌دهد. اینها بهانه‌های دیگری است که می‌گویند نیایند. استادیوم هم که درست می‌شود و ان‌شاءالله روز به روز بهتر شود تا بین مملکت‌های همسایه خجالت نکشیم.

صحبت از جزیره کیش برای میزبانی استقلال است.

مگر می‌شود؟ می‌گویند میزبان و میهمان و این ‌خودش یک امتیازاتی دارد برای میزبان. از ابعاد زمین تا چگونگی تمرین به زمین ربط پیدا می‌کند و اگر بازی‌ها در کیش برگزار شود به سود تیم ضعیف‌تر می‌شود. به خصوص مقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس و دیگر نمی‌شود گفت میزبانی و ‌میهمانی!

صحبت از برگزاری مجمع باشگاه استقلال است. در این باره چه نظری دارید؟

ما امروز هم با وزیر محترم ورزش و وزیر محترم آموزش و پرورش بودیم و در مراسم ادغام ورزش و آموزشگاه‌ها شرکت کردیم‌ و قرار است مثل قدیم‌ها ورزش از آموزشگاه‌ها شکل بگیرد که کار درستی است. به وزیر ورزش هم‌که آدم‌ خوبی است، گفتم ما هیات‌مدیره‌های‌مان را از اقشار مختلف انتخاب می‌کنیم یعنی یک ارگان می‌آید و رفیق‌های خودش را می‌آورد و این درست نیست باید یک مدیر اقتصاددان و بامعرفت و پولدار انتخاب کنند و به او اجازه تشکیل هیات‌مدیره بدهند. به بنده هم در زمان خصوصی‌سازی گفتند از اعضای هیات‌مدیره باش و گفتم نه کار ما هیات‌مدیره نیست. یک باشگاه دو چیزش باید خوب باشد یکی آکادمی که تولید می‌کند و‌ دیگری شخصیت بازیکنی که الان بازی می‌کند و ده سال دیگر می‌شود پیشکسوت و وقتی هیچ‌کدامش را نداریم این‌طور می‌شود که می‌رویم‌ از افغانستان و هنگ‌کنگ می‌خوریم. باید نگاه کرد چند سال قبل پولدار را عضو تیم‌ ملی کردیم یا فوتبالیست را! دختران ما هنگ‌کنگ را می‌زدند.

صحبت از برگزاری مجمع نشد؟

نه! ایشان صحبتی در این زمینه نکرد. فقط چون توان باشگاه برای اداره پیشکسوتان نیست از ایشان درخواست کردیم‌ مثل پرسپولیس یک شرکت تعاونی برای پیشکسوتان درست کنیم و با کمک دوستان‌مان اسپانسر بیاوریم تا بار مالی از روی دوش باشگاه ‌برداریم.

نظر ایشان چه بود؟

قرار بود مکتوب بیاوریم اما باید قبول کنند چون پیشکسوت مخارج دارد، بیمه دارد با وضع بدهی استقلال نمی‌توانند به پیشکسوت رسیدگی کنند. تعاونی درست کنیم و یکی مثل شیرینی‌ در پرسپولیس که اقتصاد می‌داند را بیاوریم کار کند. الان ماهی سیصد هزار تومان به پیشکسوتان می‌دهند که پول یک پرس سیرابی هم‌ نیست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج