اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۸۱۳۳
۲۸۵۹
۲۸۵۹
پ

۳ مهاجم خارجی که امیدوار به پاگشا شدن در فوتبال ایران هستند

۳ تیم مدعی فوتبال ایران امید دارند که با درخشش مهاجمان خارجی خود بتوانند در فصل پیش‌رو به موفقیت برسند.

فوتبال ۳۶۰: بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز شد که با توجه به افزایش سهمیه جذب بازیکن خارجی، دغدغه مدیران جذب بازیکنان کارآمد برای تیمِ خود بود و در این میان، یکی از اولویت‌های تیم‌های لیگ برتری، خرید مهاجم خارجی بود. البته که در این‌باره به جز ۶ تیم، سایر تیم‌ها نتوانستند به خواسته خود برسند و ناکام در جذب مهاجم خارجی بودند و هدف آن‌ها برای تقویت خط حمله تیم‌شان با حضور یک بازیکن غیرایرانی محقق نشد.

علا عباس مهاجم نساجی مازندران و علی یوسف مهاجم صنعت‌نفت آبادان دو بازیکن عراقی هستند که در نقل‌وانتقالات تابستانه وارد فوتبال ایران شدند و جالب آنکه در کارنامه هر دو بازیکن، یک گل زده در لیگ بیست‌وسوم به چشم می‌خورد. در کنار این دو بازیکن عراقی، باید به جابه‌جایی گادوین منشا هم اشاره کرد؛ مهاجم نیجریه‌ای که تصمیم گرفت در فصل جدید لیگ برتر، بعد از جدایی از مس رفسنجان، کار خود را در فولاد خوزستان ادامه بدهد. استقلال تهران، پرسپولیس تهران و گل‌گهر سیرجان هم ۳ تیمی بودند که خرید لحظه‌آخری انجام دادند و توانستند خط حمله خود را با حضور مهاجم خارجی تقویت کنند که حالا همگان در انتظار تماشای عملکرد این بازیکنان در لیگ برتر فوتبال ایران هستند.

بلانکو و ماموریت سخت درخشیدن!

گوستاوو بلانکو که سابقه بازی در لالیگا و لالیگا2 را در کارنامه خود دارد، با پافشاری ویژه جواد نکونام سرانجام استقلالی شد و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام کارت بازی او هم صادر شد و در جدال هفته پیش استقلال مقابل آلومینیوم اراک، بلانکو توانست اولین بازی خود را انجام بدهد. البته که او در نقش یار تعویضی به ترکیب آبی‌ها اضافه شد و مطمئنا حضور حدوداً 30 دقیقه‌ای نمی‌تواند سنگ محک خوبی برای بررسی عملکرد مهاجم آرژانتینی باشد اما با این‌حال، گوستاوو بلانکو اگر خوش‌شانس می‌بود در واپسین دقایق مسابقه با پاس دیدنی خود می‌توانست در قامت یک گل‌ساز در ترکیب آبی‌ها بدرخشد.

بلانکو برای فیکس‌شدن در استقلال، رقیب سرسختی چون آرمان رمضانی را در مقابل خود می‌بیند و آمادگی بالای رمضانی در هفته‌های گذشته و درخشش او باعث شده تا جواد نکونام برای چگونگی چینش ترکیب تهاجمی تیمش دچار چالش شود. ضمن آنکه در سالیان گذشته، بازیکنانی مانند کوین یامگا و شیخ دیاباته توانسته‌اند خود را جزو موفق‌ترین چهره‌های خارجی تاریخ باشگاه استقلال نشان بدهند و از این حیث هم مهاجم آرژانتینی ماموریت دشواری دارد که باید دید آیا می‌تواند راه این دو ستاره را برود یا سرنوشتی مشابه الحاجی گرو در انتظار گوستاوو بلانکو است. آنچه مشخص است اینکه در هفته‌های پیش‌رو، گوستاوو بلانکو فرصت بازی بیشتری در ترکیب استقلال به‌دست می‌آورد و می‌توان عملکرد او را به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار داد.

باهویی و چالش جلب رضایت یحیی

پرسپولیسی‌ها هم در زمینه جذب مهاجم خارجی دردسرهای پرشماری داشتند و بعد از طرح اسامی گوناگون، سرانجام قرارداد نبیل باهویی در واپسین ساعات مانده به ارسال لیست آسیایی سرخ‌ها، نهایی شد. گفته می‌شود که گل‌محمدی موافق 100 درصدی جذب باهویی نبوده اما با توجه به مشکلات سرخ‌ها در زمینه جذب مهاجم خارجی، رضایت داده این مهاجم سوئدی به فهرست پرسپولیس اضافه شود. عدم آمادگی فنی بالای باهویی باعث شد تا او از لیست پرسپولیس در هفته‌های گذشته خارج شد و سرانجم چشم‌انتظاری‌ها برای ورود نام نبیل باهویی به فهرست سرخ‌ها در دوئل با پیکان تهران به پایان رسید.

مهاجم سوئدی در جدال با تیم‌های پیکان تهران و استقلال تاجیکستان، در وقت‌های اضافی وارد ترکیب پرسپولیس شد تا حداقل فرصت را برای درخشش داشته باشد! البته که در جدال با استقلال تاجیکستان، او با وجود کسب فرصت کوتاه بازی، یک موقعیت مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه تاجیکستانی‌ها به‌دست آورد که با تصمیم بحث‌برانگیز (VAR)، سرنگونی او در محوطه جریمه استقلال تاجیکستان پنالتی تشخیص داده نشد. باهویی در جدال با ملوان بندرانزلی، 14 دقیقه شانس بازی در ترکیب سرخ‌ها را به‌دست آورد که ناتوان در تغییر نتیجه به سود پرسپولیس بود و به نظر می‌رسد که او برای درخشش در ترکیب پرسپولیس و قدم زدن در مسیر مهاجمان موفق خارجی سرخ‌ها از جمله یورگن لوکادیا، مسیر به‌شدت سخت و دشواری را در مقابل خود دارد.

یک تصمیم جنجالی علیه شروع رویایی تی‌ورده

میشل تی‌ورده مهاجم اهل کشور هلند که با تابعیت کشور سورینام فوتبال ملی خود را دنبال می‌کند، خرید جذاب گل‌گهری‌ها برای تقویت خط حمله تیم‌شان بود. بعد از جذب تی‌ورده، شاگردان مارینوس اوزونیدیس در 2 مسابقه به میدان رفته‌اند که هر 2 مسابقه مهاجم هلندی - سورینامی در نقش یار جانشین در ترکیب گل‌گهر فرصت بازی به‌دست آورده است. او اولین بازی خود در فوتبال ایران را مقابل پرسپولیس انجام داد و 30 دقیقه شانس بازی برای سرخ‌پوشان پایتخت را به‌دست آورد که موفق به گلزنی هم شد و در آستانه ثبت یک شروع رویایی قرار داشت اما تصمیم جنجالی داور مسابقه مبنی بر عدم پذیرش گلِ تی‌ورده مقابل پرسپولیس باعث شد تا شروع رویایی مهاجم هلندی - سورینامی منتفی شود.

مهاجم 32 ساله در جدال اخیر گل‌گهر برابر هوادار هم 15 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد که ناکام در باز کردن دروازه بنفش‌پوشان بود. با توجه به دو نمایش نسبتاً خوب تی‌ورده در ترکیب گل‌گهر، هواداران سیرجانی امید دارند که این مهاجم رفته‌رفته بتواند به فرم ایده‌آل خود نزدیک شود و در قامت یک ستاره در ترکیب تیم‌شان بدرخشد و به اوج‌گیری گل‌گهر برای رسیدن به کورس مدعیان بالای جدولی کمک کند. آخرین مهاجم با ملیت هلندی که توانسته بود در فوتبال ایران شکوفا شود، یورگن لوکادیا بود و حالا باید در هفته‌های آینده چه سرنوشتی در انتظار تی‌ورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج