اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۸۳۳۱
۵۰۰
۵۰۰
پ

درخشان: بیرانوند یک غنیمت برای پرسپولیس است

حمید درخشان سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس برای موفقیت باید در هر بازی ششدانگ حواس و تمرکزش روی کار خودش معطوف باشد و کاری به بقیه مدعیان نداشته باشد.

ایران ورزشی: حمید درخشان سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس برای موفقیت باید در هر بازی ششدانگ حواس و تمرکزش روی کار خودش معطوف باشد و کاری به بقیه مدعیان نداشته باشد. در رابطه با مسائل مختلف پرسپولیس و دیدار این تیم مقابل صنعت و نفت آبادان گفت‌وگویی با پیشکسوت پرسپولیس داشتیم.

چرا پرسپولیس نتوانست بازی که از این تیم انتظار می‌رفت را مقابل ملوان ارائه دهد؟

هر تیمی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کند با انگیزه بسیار زیادی مقابل این تیم بازی می‌کند و به دنبال نباختن و امتیاز است و سعی می‌کند بهترین بازی فصلش را مقابل قهرمان ایران انجام دهد. موضوعی که دقیقاً در بازی ملوان مقابل پرسپولیس از سوی تیم شمالی شاهدش بودیم. پرسپولیس با این وجود از نظر من 23 فینال را پیش رو دارد که این مسأله کار پرسپولیس را برای موفقیت و پیروزی در هر بازی سخت می‌سازد نکته‌ای که نمونه این موضوع را به وضوح در مقابل ملوان شاهد بودیم.

اما با این وجود قبول دارید این مواردی که شما گفتید حتماً نیرو و انگیزه بالاتری را از سوی پرسپولیس می‌طلبد؟

بله دقیقاً همینطور است چون بازیکنان باید هوش بیشتر و توانایی بالاتری را ارائه دهند و این مسأله خیلی مهم است که خود پرسپولیس خوب بازی کند و بازیکنانش از این مهم بیشتر بهره ببرند چه بسا که بازیکنان توانایی این مهم و ارائه بهترین بازی‌ها را به دلیل قدرت تکنیکی و تاکتیکی خودشان دارند از این رو باید خواسته‌های سرمربی‌ را به بهترین شکل ممکن در زمین ارائه دهند هر چند بعضی زمان‌ها ما این مهم را از بازیکنان پرسپولیس نمی‌بینیم که نمونه بارزش هم دیدار مقابل ملوان بود.

در خصوص بازی خانگی پرسپولیس مقابل صنعت نفت که امروز برگزار می‌شود چه دیدگاه فنی دارید؟

 صنعت‌نفت تیم دونده و تاکتیکی است. تیمی که بازیکنان خوبی مانند ریکانی کاپیتانش را دارد که قادر است برای تیمش در بزنگاه‌ها خیلی خوب کار کند و شرایط را به سود این تیم تغییر دهد اما به هر حال همه می‌دانند که پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌ها است و از آنجا که هواداران پرسپولیس هم در دیدار مقابل تیم آبادانی حضور دارند تیمشان حتماً برای گرفتن سه امتیاز تمام توانش را مقابل استقلال صرف خواهد کرد تا به سه امتیاز برسد و باز هم در بهترین جایگاه جدول قرار بگیرد و برای پرسپولیس خیلی مهم است که در بازی مقابل تیم آبادانی با چند گل اختلاف برنده شده و به نوعی از لحاظ تفاضل گل هم جایگاهش را بهبود ببخشد.

اما استقلال فعلاً با دو امتیاز بیشتر در صدر قرار دارد و جایگاه قبلی پرسپولیس را از این تیم گرفته!

پرسپولیس برای اینکه موفق شود باید بازی به بازی پیش برود و اصلاً به جایگاه تیم‌های دیگر کاری نداشته باشد و کاری به کار استقلال نداشته باشد و بازیکنانش باید در هر بازی پیروز شوند و سه امتیازها را یکی پس از دیگری کسب کنند. نکته‌ای که در نیم فصل اول خیلی برای پرسپولیس راحت‌تر است. در حال حاضر نکته مهم به این مسأله باز می‌گردد که پرسپولیس فصل قبل 8 امتیاز از بقیه مدعیان جلوتر بود به همین دلیل الان خیلی مهم است که پرسپولیس بازی‌هایش را یکی پس از دیگری با موفقیت انجام دهد و خودش را به نوعی از سایر مدعیان جدا سازد تا برای نیم فصل دوم کار راحت‌تری را پیش رو داشته باشد.

قبول دارید که روش استفاده از یک مهاجم نوک چندان برای پرسپولیس خصوصاً در بازی‌های خانگی‌اش قابل قبول نیست؟

حتماً بازی پرسپولیس با دو مهاجم بهتر است و زوج شهاب و نبیل به مراتب می‌تواند شرایط بهتری به خط حمله پرسپولیس بدهد و پرسپولیس باید با دو مهاجم تخصصی‌اش بازی کند که در این صورت خط حمله پرسپولیس برندگی و شرایط خاصی خواهد داشت. این مسأله قطعاً باید در بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت هم لحاظ شود تا قدرت خط حمله پرسپولیس به حداکثر برسد و قدرت تهاجمی‌اش تیم حریف را تحت تأثیر خودش قرار دهد. نتیجه این دیدار به نوعی برای بازی بعدی پرسپولیس در آسیا و سایر موارد مهم است و به تیم روحیه می‌دهد.

در رابطه با رکورد ۱۰۰ کلین‌شیت بیرانوند چه نظری دارید؟

برای هر تیمی گلری مانند بیرانوند یک غنیمت است.

آمار با ارزش است اما چیزی که مهم است به این نکته باز می‌گردد که 50 درصد یک تیم گلر آن است و با داشتن یک گلر خوب و مطمئن می‌توانید به خیلی از موفقیت‌ها برسید.

به نوعی بعد از بازی با صنعت نفت، دور سخت بازی‌های پرسپولیس شروع می‌شود!

همه بازی‌ها سخت است اما چون پرسپولیس در چند بازی آینده‌اش باید با چند مدعی قهرمانی هم بازی کند پیروزی در آن بازی‌ها تعیین‌کننده خواهد بود به همین دلیل سه امتیاز بازی‌های پرسپولیس می‌تواند در قهرمانی پرسپولیس هم تعیین‌کننده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج