۱۳۶۹۲۴۵
۳۴۶۸
۳۴۶۸
پ

خارجی‌های بی‌مصرف پرسپولیس چه سرنوشتی پیدا کردند؟

طی بیست سال اخیر بازیکنان خارجی بسیاری به پرسپولیس آمدند که به صراحت می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد آنها بازیکنانی ناکارآمد بودند که فقط برای باشگاه هزینه در بر داشتند.

ایران ورزشی: طی بیست سال اخیر بازیکنان خارجی بسیاری به پرسپولیس آمدند که به صراحت می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد آنها بازیکنانی ناکارآمد بودند که فقط برای باشگاه هزینه در بر داشتند. این بازیکنان غالباً چهره‌های گمنام با رزومه‌های ضعیف بودند که در پرسپولیس هم کاری از پیش نبردند و از این تیم جدا شدند. برخی از آنها بدون بازی و برخی دیگر با کمترین میزان حضور در زمین از پرسپولیس جدا شدند. اما سرنوشت بعد از پرسپولیس آنها هم می‌تواند جالب باشد. این مطلب مشخص می‌کند تقریباً ۹۹ درصد این بازیکنان ضمن بی‌مصرف بودن در این باشگاه بعد از حضور در پرسپولیس هم فرجام خوشی نداشتند.

سامبو چوجی

 این مهاجم نیجریه‌ای که برای تیم رایتنر زوبل آلمان بازی می‌کرد در 12 بازی یک گل برای پرسپولیس زد. بعد از آن به ساربروکن آلمان رفت. سپس بدون تیم بود و سر آخر برای سنت‌پولتن اتریش بازی کرد که در 6 بازی 5 گل زد. او سال 2007 بازنشسته شد.

ساشا ایلیچ

این گلر مقدونیه‌ای بعد از حضور در پرسپولیس در تیم‌هایی مثل استقلال اهواز، پگاه از کشورمان و سپس رابوتنیکی، متالورگ و یورومیلک کشورش مقدونیه بازی کرد و در سال 2012 در حالی که 44 سال داشت بازنشسته شد.

عیسی ترائوره

بعد از پرسپولیس به پاس پیوست. بعد از آن هم در تیم‌های کالبیه الجزایر، سایپا، راه‌آهن، صنعت نفت و برق شیراز بازی کرد و سال 2012 بازنشسته شد. 9 بازی لیگ قهرمانان آسیا هم در کارنامه او است.

آسمیر آودوکیچ

دروازه‌بان سوم تیم ملی بوسنی در جام جهانی 2014 فقط برای لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس آمد و سه بازی ملی هم در کارنامه دارد. بعد از پرسپولیس در تیم‌های بانجالوکا، رادنیک بیجلیج و زلنجیکار بازی کرد و در سال 2021 در سن 40 سالگی بازنشسته شد.

طارق جبان

 این مدافع میانی سوریه‌ای که در دوره اول مربیگری دنیزلی آمد بعد از پرسپولیس به الجیش سوریه پیوست و 4 سال بعد در سال 2011 خداحافظی کرد. او حالا در نقش دستیار سرمربی تیم ملی کشورش فعالیت می‌کند.

سکوبرت

 این مدفع 193 سانتیمتری اهل مالی که چهار بازی ملی در کارنامه‌اش دیده می‌شود اما خیلی کم برای پرسپولیس علی دایی بازی کرد بعد از حضور در پرسپولیس به تیم دیگری نرفت و سال 2011 در 34 سالگی بازنشسته شد.

اشپیتیم آرفی

 مهاجمی که حالا در ایران حضور دارد و در کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند و البته مدرسه فوتبال هم دارد بعد از پرسپولیس برای تراکتور و ابومسلم بازی کرد اما در بازگشت به فوتبال آلمان در دو مقطع برای زوی بروکن، نوکریخن و وی اف مانهایم در دسته‌های پایین به میدان رفت و بالاخره سال 2018 بازنشسته شد.

پائولو روبرتو دی کارمو

ملقب به پائولائو که می‌گفتند در برزیل پرنده فروش بوده تیم‌های زیادی عوض کرد. یک مقطع در چین بازی کرد که کلاً 8 بازی در سوپر لیگ چین و 9 بازی در سری B برزیل انجام داد. او در برزیل تیم‌های زیادی عوض کرد و سوبرادینو تیم آخرش بود.

فرانک آتسو

این مدافع اهل توگو در جام جهانی 2006 جزو تیم ملی کشورش بود و الان 45 سال سن دارد. در لیگ هشتم حرفه‌ای بازیکن پرسپولیس بود و قبل از آن برای الهلال و یک تیم بلژیکی به میدان رفته بود. بعد از پرسپولیس به استقلال اهواز رفت و سه بازی در ژوپیلرلیگ بلژیک در کارنامه‌اش دیده می‌شود. او هم 12 سال قبل بازنشسته شد.

کارلوس روبن رویرا مولتن

بعد از حضور در تیم‌های سن فرانسیسکو، اف ث تائوره و سن میگوئلیتو در سال 2012 بازنشسته شد. این مدافع پانامایی هم تا سال 2010، 63 بازی ملی برای تیم ملی کشورش انجام داد.

کریستوفر ره

این بازیکن لیبریایی با سابقه حضور در آرسنال، دن بوش هلند، بیرمنگام، الهلال و سنت میرن اسکاتلند اصلاً به پرسپولیس نیامد اما در کارنامه‌اش حضور در پرسپولیس ذکر شده. بعد از آن او در تیم‌های دسته پایین انگلستان مثل بیشاپ باکینگهام تاون و پرسمن موناکاوی بازی کرده و در سال 2007 در لهستان بازنشسته شد. او 48 بازی در لیگ یک فرانسه و 28 بازی در لیگ برتر انگلیس دارد و 5 بازی در چمپیونزلیگ و 5 بازی در جام یوفا داشته.

تیاگو آلوز فراگا

 این هافبک متوسط برزیلی که برای تیم علی دایی اوایل دهه 90 بازی می‌کرد بعد از پرسپولیس به پاس همدان پیوست. سپس در تیم‌های کوچک برزیلی مثل سائوژوزه، سراک و کویانیا به میدان رفت و سال 2017 بازنشسته شد.

ماته دراگچویچ

 این مهاجم کروات که در لیگ هفتم با پرسپولیس قهرمان شد بعد از پرسپولیس برای تیم‌های درناچکا استردا اسلواکی، زرینسکی مونتار بوسنی، لاچی آلبانی، لوکو کرواسی وینگوگرادار کرواسی و کوناو لیاسی کشورش کرواسی بازی کرد و سال 2014 بازنشسته شد.

مارکو شپانوویچ

 این هافبک اهل مونته‌نگرو بعد از پرسپولیس برای تیم‌های مالدوست، کوکسی آلبانی، ایسکرا و مالدوست لیس در دسته دوم مونته‌نگرو بازی کرد و سال 2018 بازنشسته شد.

مارکو پروویچ

 این هافبک صربستانی بعد از پرسپولیس در لیگ‌های تایلند، برزیل، هنگ‌کنگ و چین بازی کرد. آخرین تیم او GZ سیتی چین بود که در آن بازنشسته شد.

ولاتکو گروزدانوفسکی

 این هافبک کوتاه قامت اهل مقدونیه بعد از پرسپولیس چهار سال برای تیم وادار کشورش بازی کرد و بازنشسته شد.

ماریو بودیمیر

این مهاجم کروات که گل قهرمانی پرسپولیس در لیگ هجدهم را به ثمر رساند اما کلاه بزرگی سر باشگاه گذاشت، بعد از پرسپولیس به تیم لکوموتیو کشورش پیوست و در 8 بازی 2 گل زد. بعد از آن به تیم الشعله عربستان پیوست و فقط 2 بازی برای این تیم انجام داد. از سال گذشته میلادی هم بدون تیم مانده است.

ولودیمیر پریموف

 این مهاجم اوکراینی بعد از پرسپولیس 11 تیم عوض کرده و سه مقطع هم بدون تیم بوده. او در لیگ‌های اوکراین، سنگاپور، بلاروس، استونی و آلمان بازی کرده. او حالا عضو تیم دسته پنجمی نئومونسته در فوتبال آلمان است.

اولکسی پولی‌یانسکی

بدون شک بزرگترین کلاهی که سر پرسپولیس رفت جذب همین مدافع چاق اوکراینی بود که بعد از پرسپولیس تیم نداشت و 6 سال پیش فوتبال را کنار گذاشت.

آنتونی گولچ

 این مدافع اصالتاً کروات و با پاسپورت استرالیایی بعد از اینکه در پرسپولیس اصلاً بازی نکرد اما پول خوبی گرفت به تیم اف‌ث بوچئون کره جنوبی رفت. سنترال کاست مارینرس استرالیا، ولینگتون نیوزیلند، فونیکس مالزی و پراک از همین لیگ تیم‌های بعدی‌اش بودند. مک آرتور استرالیا آخرین تیمش بود و سال 2020 فوتبال را کنار گذاشت و الان کار املاک انجام می‌دهد.

زیاد شعبو

 این مهاجم سوریه‌ای بعد از حضور در پرسپولیس و لیگ ششم حرفه‌ای به تیم الکرامه سوریه رفت و بعد از بازی در تیم‌هایی مثل الطلیعه، الوحده، حطین و مصفاه بانیاس کشورش در سال 2013 کفش‌ها را آویخت.

الکساندر لوبانوف

 گلر اهل ازبکستان بعد از حضور در پرسپولیس برای تیم‌های پاختاکور کشورش و متالورگ بازی کرد و همین حالا هم عضو تیم متالورگ است. لوبانوف 20 بازی ملی هم در کارنامه دارد.

لویی صلاح حسن

این مهاجم عراقی بعد از پرسپولیس در لیگ ششم که البته خیلی هم کم بازی کرد به اربیل عراق رفت و 8 فصل برای این تیم بازی کرد و فوتبال را 8 سال قبل کنار گذاشت. صلاح حسن 23 بازی ملی هم در کارنامه دارد.

فرناندو گابریل

این هافبک برزیلی که برای حمید درخشان بازی می‌کرد بعد از حضور در پرسپولیس 9 تیم عوض کرده و در لیگ‌های برزیل، امارات و عربستان توپ زده است. تیم فعلی او هجر از فوتبال عربستان است.

روبرت ساها

مدافع چپ خستگی‌ناپذیر پرسپولیس در لیگ ششم بعد از پرسپولیس به شاهین بوشهر رفت. دونایسکا استرادا، ویسوکینا جیهلاوا و ودرا ودیسلاو تیم‌های بعدی‌اش در جمهوری چک کشور خودش بوده‌اند. آخرین سال بازی او 2011 بوده است.

ابراهیم توره

یکی از معدود بازیکنانی بود که بعد از پرسپولیس فرجام بهتری یافت. او در تیم‌های سپاهان و عجمان امارات بازی کرد و سپس به موناکو فرانسه رفت و در لیگ 2 فرانسه بازی کرد. النصر امارات و لیائونینگ چین و البته آژاکسیو فرانسه تیم‌های بعدی‌اش بودند او هم سال 2018 بازنشسته شد. توره 68 بازی در لیگ 2 فرانسه دارد که 33 گل زده. 10 بازی هم در سوپرلیگ چین انجام داده است.

ایوان پتروویچ

 9 بازیکن به این نام در صربستان حضور داشته‌اند. بعد از پرسپولیس در ایران ماند و برای شاهین بوشهر و مس کرمان بازی کرد. سپس در تایلند برای تیم‌های سینگ تروا، سوات کتا، تای هوندا و اف سی بانکوک بازی کرد و آخرین تیمش گلوبال کبو فیلیپین بود. سال 2017 بازنشسته شد و الان 43 سال دارد. در کارنامه او 77 بازی لیگ برتری و 4 بازی در لیگ 2 آلمان هم دیده می‌شود.

خوسه ماریو آنتونی تورس

مدافع پانامایی بعد از پرسپولیس به فوتبال هندوراس رفت و سه تیم عوض کرد تا اینکه به باشگاهش سن میگوئلیتو برگشت و با 75 بازی ملی سال 2009 بازنشسته شد. الان او سرمربی همین تیم سن میگوئلیتو است.

ممدو تال

این مدافع که در زمان سرمربیگری حمید استیلی به تیم پرسپولیس آمد بعداً به تیم سانتوس کشورش بورکینافاسو پیوست و 10 سال قبل در 30 سالگی بازنشسته شد.

نیلسون کوریا جونیور

دروازه‌بان برزیلی که اواخر دوران بازیگری‌اش به پرسپولیس آمد بعد از آن در تیم‌های موریرنز و اونیائو بازی کرد و سال 2011 فوتبال را کنار گذاشت. نیلسون از سال 2019 مربیگری را در تیم‌های کوچک برزیلی شروع کرده و از سال گذشته در تیم پوتیگور موسورو مربیگری می‌کند.

هوار ملامحمد

این هافبک عراقی بعد از پرسپولیس به تیم خودش اربیل برگشت و سپس در فوتبال ایران در تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن بازی کرد. او دوباره به اربیل رفت و سال 2015 در نیرو هوایی عراق از فوتبال خداحافظی کرد.

ایمون زاید

بعد از پرسپولیس مدتی در آلومینیوم هرمزگان حضور داشت و یک بازی انجام داد و بعد از آن در اروپا و ایرلند چند تیم عوض کرد. مدتی هم در تیم صباح مالزی بود اما به ایرلند برگشت و سال 2020 در تیم چاتانوگا ردولوز فوتبالش را تمام کرد. الان هم در لیگ دسته دوم امریکا مربیگری می‌کند.

جری بنگستون

مهاجم هندوراسی که گل عجیبی در دربی به نامش ثبت شد بعد از پرسپولیس به ذوب‌آهن پیوست. سپس در تیم نیوانگلند و ساپریسا کاستاریکا بازی کرد و آمار نسبتاً بدی هم نداشت. اولیمپا از هندوراس آخرین تیمش بود که چند فصل برایش بازی کرده و در 223 بازی 117 گل به ثمر رسانده است.

لوکا ماریچ

 این مدافع کروات که برای برانکو بازی می‌کرد بعد از پرسپولیس در دیناموبخارست رومانی، آرکا گیدینا تیم دسته دومی لهستان، آرگس رومانی، براسوف، کونکوریا رومانی بازی کرد و مابین اینها دو سه فصلی تیم نداشت. در یک سال گذشته هم ماریچ تیم نداشته است.

مایکل اومانا

مدافعی که در جام جهانی 2014 برای تیم ملی کاستاریکا بازی کرده بالاخره پارسال در تیم سانتوس کاستاریکا بازنشسته شد. او بعد از پرسپولیس در تیم‌های لیبریآ آلخولنسه، پارس جم، کارتا گنیس و کومونیکایس در کاستاریکا بازی کرده بود.

کریستین اوساگوانا

بعد از پرسپولیس به الشرطه عراق پیوست و در 10 بازی 2 گل زد. بعد از آن بدون تیم بود تا به تیم حیداد بحرین برود. پس از آن هم برای دانانگ ویتنام بازی کرد که در 5 بازی دوگل زد.

جونیور براندائو

 مهاجم ضعیف برزیلی بعد از پرسپولیس به لودوگورتس بلغارستان پیوست، اتلتیکو گویانیانسه برزیل، بعد به تیم دوم ریوآوه و سپس تیم اصلی این باشگاه پیوست. تیم‌های بعدی‌اش رگاتاش و اوپرایرودر کشورش بود. بعد از مدتی بدون تیم ماندن هم به فوتبال اندونزی رفته و در تیم مادورا یونایتد در 14 بازی 7 گل به ثمر رسانده است.

آنتونی استوکس

 این مهاجم ایرلندی که هر از گاهی اخبار دعواها و دادگاهش را می‌خوانیم بعد از پرسپولیس به لیوینگستون اسکاتلند پیوست اما آنجا هم بازی نکرد و 15 سپتامبر 2020 فوتبال را کنار گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج