اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۹۷۴۸
۳۵۸۴
۳۵۸۴
پ

این آلمانی ساکن تهران، از خیلی‌ها ایرانی‌تر شده است

اشپیتیم آرفی مهاجم و بازیکن خارجی اسبق پرسپولیس که بعد از کسب عنوان آقای گلی به پرسپولیس پیوست، پس از دوران بازیگری در چند فیلم و سریال هم ایفای نقش کرد.

برترین‌ها - نورا عباسی: اشپیتیم آرفی مهاجم و بازیکن خارجی اسبق پرسپولیس که بعد از کسب عنوان آقای گلی به پرسپولیس پیوست، پس از دوران بازیگری در چند فیلم و سریال هم ایفای نقش کرد. مردی که فارسی را با لهجه شیرین مانند خارجی‌های دیگر البته از نوع اروپایی تبارش خیلی خوب صحبت می کند؛ به بهانه سوالاتی که در عرصه هنر بعد از چند بازی آرفی در چند فیلم و سریال مطرح در ذهن‌مان مطرح بود گفت و گویی با او انجام دادیم.

این آلمانی ساکن تهران، از خیلی‌ها ایرانی‌تر شده است

*بعد از چند بازی از تو در عرصه فیلم و سینما چندسالی می‌شود که دیگر در عرصه سریال و فیلم نامت مطرح نیست ؟!

بالاخره من زمانی بازیکن  تاپ پرسپولیس بودم و به عنوان آقای گل به پرسپولیس پیوستم از این رو به قول شما ایرانی‌ها خیلی تو چشم بودم که در آن مقطع سراغ من آمدند تا من هم در چند فیلم و سریال ایفای نقش داشته باشم.

*فوتبال سخت‌تر است یا بازیگری ؟

 فوتبال بازی کردن خصوصا در سطح اول خیلی سخت است البته من هم بازی‌های خیلی زیادی در عرصه فیلم و سریال نداشتم و چندان حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری نشدم و چهار پنج فیلم و سریال بیشتر بازی نکردم اما فکر می‌کنم اگر بخواهید خیلی حرفه‌ای در این عرصه وارد عرصه بازیگری شویم حتما سختی‌ها و دشواری‌های خاص خودش را دارد و اصلا نمی‌توان گفت که بازیگری و هنرپیشگی خصوصا درسطح حرفه‌ای کار راحتی است.

*در رابطه با پژمان جمشیدی و درخشش این فوتبالیست سابق در عرصه بازیگری که نگاه‌ها را به شدت به سوی خودش جلب کرد چه نظری دارید؟

به نظرم اگر دنبال هر چیز باشید و خیلی جدی برای آن حرفه زحمت بکشید حتما به آن  می‌رسید. البته اوایل که پژمان تازه وارد کار بازیگری شده بود خیلی‌ها نسبت به آن گارد داشتند و از او انتقادات سختی را انجام می‌دادند اما بعدا همه چیز اوکی شد. در این بین بعضی‌ها اعتقاد  داشتند که پژمان نمی‌تواند موفق شود چون فوتبالیست بوده اما من این موضوع را اصلا استدلال قوی و منطقی  نمی‌دانم چون معتقدم اگر یک هنرمند یا مثلا یک خواننده استعداد فوتبالی خیلی خوبی داشته باشد حتما می‌تواند  فوتبالیست خوبی شود به همین دلیل وقتی می‌بینی یکی استعدادش را دارد چرا نباید فعال شود و به طور جدی هم در آن رشته مشغول فعالیت شود.

این آلمانی ساکن تهران، از خیلی‌ها ایرانی‌تر شده است

*خود شما فکر می‌کردید پژمان این گونه در عرصه هنر موفق شود؟

سه نکته مهم از نطر من رمز موفقیت پزمان بود. اول اینکه استعداد داشت، دوم اینکه آدمش و به قول شما رابطه‌اش خوب بود که او را به عرصه بازیگری راه دادند و نکته سوم به این مساله باز می‌گشت که زحمت خیلی زیادی کشید و مشقت‌هایش هم جواب داد و در نهایت موفق شد.

*خیلی ها هم معتقدند پژمان در عرصه طنز موفق شد چون اصولا برای این کار ساخته شده است!

شاید این استدلال هم درست باشد چون پژمان استعدادش در طنز فوق‌العاده است و خیلی خوب در نقش‌های طنز ایفای نقش می‌کند در حالی که اگر من بخواهم خودم را قضاوت کنم باید بگویم که آدم جدی هستم از این رو شاید نقش‌های خیلی جدی را بهتر بتوانم بازی کنم و در طنز شاید خیلی نتوانم به شکل موفق ایفای نقش داشته باشم.

*چه فیلمهایی را نگاه می کنی؟

من فیلم‌ها و سریالهای خارجی را نگاه می‌کنم مثلا سریال وایکینگ را نگاه می‌کنم و خیلی این سریال را دوست دارم و به شکل جدی آن را  دنبال می‌کنم یا یک سریال دیگر به نام رم که بسیار قشنگ است و من به شدت به آن علاقه‌مند هستم را دنبال می‌کنم.

*هنرپیشه های معروف ایرانی را نمی‌شناسی؟

نه متاسفانه هنرپیشه‌های قدیمی ایران را نمی‌شناسم.

*در مورد سریال‌های ایرانی که خیلی سر و صدا هم کردند چیزی نشنیدی؟!

چرا دوستم با من در مورد سریال پوست شیر صحبت کرد و خیلی برایم از آن تعریف کرد و داستانش را هم برایم از اول تا آخر توضیح داد که متن جالبی داشت و به نظرم جالب بود و کشش خوبی داشت.

*چرا دیگر فیلم بازی نمی‌کنی؟!

خب شاید خیلی‌ها مرا در ایران نمی‌شناسند خصوصا در حوزه هنر که به هر حال به قشر خاصی تعلق دارد و شاید اصلا ندانند که من سالهاست که در ایران زندگی می‌کنم و اینجا هستم و در خارج از کشور زندگی نمی‌کنم!

این آلمانی ساکن تهران، از خیلی‌ها ایرانی‌تر شده است

*فکر می‌کنی روزی قادر باشی که در حوزه فیلم هم بتوانی بازی کنی؟

گفتم که بیشتر در نقش‌های جدی بازی کردم چون کلا قیافه و کاراکتر جدی دارم اما با این وجود حالا پیشنهاد طنز هم به من داده شود به قول شما ایرانی‌ها سعی می کنم کار را یکجوری در بیاورم.

*در خصوص بازی در تئاتر چه نظری داری؟

نه تئاتر بازی کردن خیلی سخت است و یک عالم دیگر دارد و باید خیلی قوی باشید که قادر باشید در تئاتر بازی کنید. مثلا در فیلم و سریال شما وقتی اشتباه کنید یک کات می‌دهند و دوباره فرصت تکرار و تصحیح به شما می‌دهند اما در تئاتر اولین اشتباه شما آخرین اشتباهتان خواهد بود.

*با پزمان رابطه نداری و با جدیدا صحبتی نداشتی؟

پژمان را دوست دارم چون او واقعا هنرپیشه خیلی خوبی است و دوست دارم روزی او را ببینم اما نه مدتهاست که پژمان راندیده‌ام.

*چطور شد که بعد از چند بازی در فیلم و سریال به یکباره از عالم سینما فاصله گرفتی‌؟

کرونا که آمد به شدت همه چیز کات شد و به دنیای هنر هم خیلی لطمه زد شاید در آن مقطع بود که دیگر به من هم کاری پیشنها نشد.

*در خودت این آمادگی را می‌بینی که در صورت پیشنهاد کاری جدید بتوانی به شکل خوبی در آن ایفای نقش کنی ؟

من آماده  هستم و اگر کاری به من پیشنهاد شود قطع به یقین بدانید که سعی خواهم کرد به بهترین شکل ممکن ایفای نقش داشته باشم و به قول شما دنبال یک جرقه هستم که دوباره ایفای نقش داشته باشم و خودم را در عالم هنر دوباره بر سر زبان‌ها بیندازم.

*به نظر خیلی اتفاقی وارد دنیای هنر شدی؟!

بله دقیقا همین طور است چون من یک دوست دارم که رفیق آقای سامان مقدم است به همین دلیل در مقطعی سامان به آن دوست مشترکمان گفته بود دنبال یک خارجی می‌گردد که بتواند نقش یک خارجی را خوب بازی کند و آن دوستم هم مرا پیشنهاد داد که خوب بازی کردم فیلمی که نامش چند می‌گیری گریه کنی بود و من هم نقش پسر آقای نوذری را بازی کردم که خدا بیامرز در آن فیلم فوت شد و من هم باید نقش پسری را بازی می‌کردم که از خارج می‌آید  و به زندگی و میراث پدرش حال و هوایی خاص  و رونق می‌دهد.

*در خصوص انتخاب مرد سال جهان و دیگر انتخاب‌ها چه صحبتی داری؟

به نظرم حق مسی بود که مرد سال شود چون مسی هیچ وقت کهنه و قدیمی نمی‌شود. هالند هم مانند یک هیولاست و هیچ موقعیت گلزنی را از دست نمی‌دهد به همین دلیل حقش بود که عنوان بهترین گلزن را از آن خود سازد. بیلنگهام هم که انصافا بهترین بازیکن جوان دنیاست که کولاک کرده و اگر همین طور ادامه دهد او سال بعد به جای مسی مرد سال جهان خواهدشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج