adexo3
۱۳۷۲۲۹۰
۳۰۹۲
۳۰۹۲
پ

فوتبال اروپا یک دهه در قرق این سه تفنگ‌دار بود

شاید کمتر کسی با نوستالژی سیاه و سفید دوران طلایی میلان در دهه ۱۹۵۰ میلادی انس و الفتی داشته باشد چرا که هیچ کدام از آن ستاره ها هم اکنون زنده نیستند، اما دوران طلایی میلان به همان سال ها ختم نشد و حدود ربع قرن بعد، یکی از قدرتمند ترین تیم های تاریخ فوتبال در سن سیرو شکل گرفت.

برترین‌ها: شاید کمتر کسی با نوستالژی سیاه و سفید دوران طلایی میلان در دهه ۱۹۵۰ میلادی انس و الفتی داشته باشد چرا که هیچ کدام از آن ستاره ها هم اکنون زنده نیستند، اما دوران طلایی میلان به همان سال ها ختم نشد و حدود ربع قرن بعد، یکی از قدرتمند ترین تیم های تاریخ فوتبال در سن سیرو شکل گرفت.

فوتبال اروپا یک دهه در قرق این سه تفنگ‌دار بود

جالب این که دوران شکوهمند روسونری همواره با نام یک مثلث طلایی عجین بوده است. اما این بار، مثلث طلایی از هلند بر آمد تا از اواخر دهه ۱۹۸۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ را تبدیل به سال های به یاد ماندنی کند، نه تنها برای هواداران میلان، بلکه برای همه دلدادگان به فوتبال. سال هایی که وقتی نام سری آ، اسکودتو و کالچو را می شنیدیم، قند در دل ها آب می شد. سال هایی که سرزمین چکمه، قلب تپنده فوتبال روی کره خاکی بود. هلند سرزمین گل های نارنجی و مثلثی که لقب «هجوم نارنجی» را برای قرمز و مشکی های شهر میلان به یادگار گذاشت. مارکو فان باستن، رود گولیت و فرانک رایکارد!

مثلث هلندی میلان در سال ۱۹۹۳ غروب کرد وقتی که فان باستن به علت مصدومیت، مجبور به وداعی زودهنگام از میادین فوتبال شد، رود گولیت به علت اختلاف با مسئولان باشگاه به سمپدوریا رفت و فرانک رایکارد نیز به آژاکس برگشت.

فوتبال اروپا یک دهه در قرق این سه تفنگ‌دار بود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج