۱۳۷۲۹۱۸
۲۳۵۵
۲۳۵۵
پ

پرسپولیس و قلبی که هرروز آرزو می‌کند

مهدی طارمی و کریم انصاریفرد مهاجمان سالهای نه چندان دور پرسپولیس، اگرچه در عرصه باشگاهی هم‌تیمی نشدند اما سالهاست که در تیم ملی همبازی‌اند.

ورزش سه: انصاریفرد به عنوان آقای گل فوتبال ایران به پرسپولیس ملحق شد اما طارمی در پرسپولیس بود که کفش طلا را به دست آورد. طارمی دو بار با پرسپولیس آقای گل شد و انصاریفرد هم در یک فصلی که برای پرسپولیس به میدان رفت، آمار گلزنی خوبی را به جای گذاشت و اگر بدشانس نبود، می‌توانست زننده گل قهرمانی تیم یحیی گل‌محمدی در جام حذفی هم لقب بگیرد.

پرسپولیس و قلبی که هرروز آرزو می‌کند

حالا سالهای زیادی از جدایی کریم از پرسپولیس می‌گذرد. در تمام این سالها همیشه او گزینه بالقوه پرسپولیس بوده و در اولین فصل حضور برانکو ایوانکوویچ، نامش به عنوان یکی از خریدهای احتمالی علی اکبرطاهری هم مطرح شد اما در ادامه اتفاقاتی رخ داد که هواداران پرسپولیس به خاطر دارند. با این حال یک جمله مهاجم اردبیلی همیشه در ذهن قرمزها مانده است: «پرسپولیس خانه من است و برای بازگشت در هم نمی‌زنم.»

پرسپولیس و قلبی که هرروز آرزو می‌کند

ماجرا برای طارمی اما شکل دیگری رقم خورده. او از زمان ترک اردوی سرخپوشان و پیوستن به الغرافه، هرگز شایعه بازگشتش به پرسپولیس را تجربه نکرده و شرایطش در پورتو به شکلی بوده که حتی رویای انتقال او هم در ذهن هواداران پرسپولیس نمی‌گنجد. با این حال طبیعی است که احتمالا زمانی که او هم به سن و سال کریم برسد، چنین ماجراهایی را تجربه کند.

نکته جالب اینکه پرسپولیس حالا در غیاب یک مهاجم گلزن، روزهای ناخوش احوالی را سپری می‌کند و شاید حضور یکی از این مهاجمان می‌توانست تمام بحران‌های تیم یحیی را حل و فصل کند.

طارمی و انصاریفرد اگرچه در دو نسل مختلف پرسپولیس حضور داشتند اما در تیم ملی همبازیان قدیمی محسوب می‌شوند. انصاریفرد که در جام ملتهای 2011 اولین تجربه مهم ملی خود را گذراند، حالا به مرز صد بازی ملی رسیده و مهدی طارمی هم امیدوار است در دومین جام ملتها، چهره درخشان تیم ایران باشد.

برای فوتبال ایران جذاب و دیدنی است که مهاجمانی از نسل‌های متفاوت همچنان کار را در خط آتش تیم ملی در اختیار دارند، خصوصا اینکه در نسل جدید بازیکنان معرفی‌شده به سطح اول فوتبال ایران، خبری از مهاجمان گلزن و فرصت‌طلب نیست و شماره 10 همچنان و برای سیزدهمین سال در اختیار کریم انصاری‌فرد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج