اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۴۴۶۵
۱ نظر
۲۷۳۶
۱ نظر
۲۷۳۶
پ

ستاره آماده تیم ملی قربانی جبر تاکتیکی قلعه‌نویی؟

حضور قدوس به ترکیب تیم ملی روح بخشیده اما به‌طور جدی نگرانیم او دوباره از ارنج خارج شود.

همشهری آنلاین: این روزها سامان قدوس به بخشی از ترکیب اصلی تیم ملی ایران تبدیل شده و بسیاری از هواداران فوتبال هم از دیدن بازی او لذت می‌برند. سامان یک بازیکن فانتزی است؛ از آن‌دست فوتبالیست‌هایی که طی سالیان اخیر کمتر داشته‌ایم. مردم هم کاراکترش را دوست دارند، بنابراین خوش‌شان می‌آید که او بیشتر برای تیم ملی بازی کند اما به دلایلی نگرانیم باز هم سر بزنگاه، شاهد نیمکت‌نشینی قدوس باشیم.

از جهنم تا بهشت با قلعه

قدوس نه در دوران کارلوس کی‌روش و نه در دوران دراگان اسکوچیچ موفق به تثبیت جایگاه خودش در ترکیب اصلی تیم ملی نشد. او از هیچ‌کدام از این دو مربی دل خوشی نداشت و حجم سرخوردگی‌اش چنان بود که با حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، با وجود دعوت به اردوی اول، حاضر نشد به ایران بیاید. در آن زمان اینطور به‌نظر می‌رسید که قدوس برای همیشه قید تیم ملی را زده است. بعدتر جدایی او از برنتفورد و بدون تیم ماندنش هم شرایط این بازیکن را بدتر کرد. با این حال، ماه‌های اخیر شرایط برای او بهتر شده و لبخند روی لب این بازیکن بازگشته است. قدوس در اتفاقی عجیب به برنتفورد برگشت و اگرچه همچنان دقایق اندک و پراکنده‌ای برای این تیم بازی می‌کند، اما در همین مدت موفق شد گل بسیار زیبایی در بازی با برنلی به ثمر برساند که جایزه بهترین گل ‌ماه لیگ برتر را به‌خودش اختصاص داد. در تیم ملی هم او دوباره از سوی قلعه‌نویی دعوت شد، به اردو برگشت و حالا حضورش در ترکیب اصلی با تأیید و تحسین کارشناسان مواجه شده است.

چرا نگرانیم؟

بیم اصلی ما آن است که قدوس در ادامه مسیر با امیر قلعه‌نویی هم به همان جایی برسد که با کی‌روش و اسکوچیچ رسیده بود؛ نیمکت ذخیره‌ها! در حقیقت هیچ‌کدام از آن دو مربی از توانایی‌های سامان بی‌اطلاع نبودند اما جبر تاکتیکی وادارشان می‌کرد چشم از او بپوشند. ماجرا این است که تیم ملی با وجود سردار آزمون و مهدی طارمی، قطعا و قهرا باید با ۲مهاجم نوک بازی کند و هیچ‌کدام از آنها قابل چشم‌پوشی نیستند. بین ۴هافبک تیم، جای علیرضا جهانبخش در سمت راست تثبیت شده و سمت چپ هم فعلا به محمد محبی رسیده که معمولا نمایش‌های خوبی دارد. تازه یادتان باشد وحید امیری و مهدی ترابی هم برای آن پست نامزد هستند و علی قلی‌زاده هم می‌تواند آنجا بازی کند. می‌ماند ۲سهمیه دیگر که از این بین جایگاه سعید عزت‌اللهی به‌عنوان هافبک دفاعی اصلی تیم سال‌هاست که تثبیت شده.

پس آخرین سهمیه فعلا به سامان قدوس رسیده اما نکته اینجاست که ما در تمام طول این مدت مشغول بازی با تیم‌های ضعیف بوده‌ایم و هیچ تضمینی وجود ندارد که مقابل رقبای قدرتمندتر هم امیر قلعه‌نویی ریسک بازی با فقط یک هافبک دفاعی را به جان بخرد. به‌طور ساده و روشن، بسیار محتمل است که در مسابقات جدی و حساس‌تر جام ملت‌های آسیا دوباره شاهد استفاده از ۲هافبک دفاعی باشیم و بازیکنانی مثل روزبه چشمی، علی کریمی، امید ابراهیمی و... کنار عزت‌اللهی به بازی گرفته شوند. این دقیقا همان داستانی است که در دوران ۲مربی قبلی هم قدوس را از ترکیب اصلی دور کرد. آیا قلعه‌نویی جسارت استفاده از یک هافبک دفاعی و بازی‌دادن به سامان قدوس را در مسابقات مهم‌تر دارد؟ این سؤالی است که «زمان» به آن جواب خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      قلعه نویی دیگه .توقع داری شبیه کی باشه .همش با قسم چنجال میخاد امتیاز بگیره.فنی 0

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج