۱۳۷۵۳۵۵
۱۵۴۰
۱۵۴۰
پ

افشاگری جنجالی کفاشیان در برنامه زنده تلویزیونی

علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی دست به افشاگری زد.

ورزش سه: مهمان تلفنی امروز برنامه ورزش و مردم کسی بود که شاید اکثر علاقه‌مندان به ورزش او را به واسطه حضور در فوتبال می‌شناسند. علی کفاشیان که حدود یک دهه ریاست فدراسیون فوتبال ایران را بر عهده داشت.

با این حال بهانه اصلی برای حضور او روی خط به چیزی جز فوتبال مربوط بود. علی مغانی، مجری برنامه ابتدا به شرح اتفاقات فدراسیون والیبال در چند روز اخیر پرداخت. از لغو مجمع انتخاباتی که قرار بود در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه برگزار شود تا بلاتکلیفی این روزهای والیبال ایران که به جز سرمربی حالا رئیس فدراسیونش هم مشخص نیست.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال که خودش هم وضعیت مشابهی مثل اوضاع کنونی والیبال را تجربه کرده ادعای جالبی را مطرح کرد. کفاشیان تاکید کرد که درست مثل فدراسیون والیبال که این روزها از سوی FIVB تحت فشار است، فدراسیون فوتبال نیز چنین چالشی را تجربه کرده بود. موضوعی که در نهایت منجر به این شد که فدراسیون فوتبال ایران حدود یک سال تعلیق شود.

کفاشیان به این نکته اشاره کرد که FIFA در آن زمان تاکید کرده بود که دولت حق هیچگونه دخالتی در امور فدراسیون ندارد و فقط مجمع باید در رابطه با انتخاب سرپرست یا رئیس تصمیم‌گیری کند. موضوعی که عدم تمکین از آن تعلیق فدراسیون فوتبال را در پی داشت و حالا والیبال ایران نیز در همان موقعیت مشابه قرار گرفته است.

در حقیقت والیبال ایران در موقعیتی قرار گرفته که فوتبال ما همین چند سال پیش آن را تجربه کرده بود، پس اگر کمی از آن اتفاقات درس گرفته باشیم، اجازه رقم خوردن این فاجعه را نخواهیم داد.

کفاشیان در بخش دیگر از صحبت‌های خود نیز تاکید کرد که نهایتاً وزارت ورزش فقط باید وظیفه نظارتی داشته باشد و در فدراسیون‌هایی که سختگیری‌های جهانی در رابطه با آن‌ها وجود دارد، انعطاف بیشتری به خرج دهد تا مجمع خود آن‌ها درباره‌شان تصمیم گیری کنند.

و شاید مهم‌ترین و جنجالی‌ترین بخش‌ صحبت‌های علی کفاشیان جایی بود که او ادعا کرد فدراسیون فوتبال بعد از حدود یک سال و نیم تعلیق به فیفا اعلام کرده که فدراسیون از حالت دولتی خارج شده و به شکل مستقل غیر دولتی اداره می‌شود. جالب اینکه کفاشیان در همین گفت‌وگوی تلفنی اعتراف کرد که این موضوع را هم به دروغ به فیفا اعلام کرده‌اند. در واقع فدراسیون فوتبال در آن زمان به نوعی فیفا را گول زده و از تعلیق خارج شده است. البته این اصلاً نمی‌تواند راهکاری درست برای والیبال هم محسوب شود چراکه FIVB حساسیت خاصی روی اون موضوع به خرج می‌دهد و از طرف دیگر داورزنی خودش از اعضای فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیاست و قطعاً FIVB خیلی ساده‌تر در جزئیات داستان قرار می‌گیرد.

تاکید روی این موضوع که والیبال ایران در حال از دست دادن فرصت است، به موضوعی کلیشه‌ای و تکراری تبدیل شده است. ما همینطوری هم با نتایج اخیر خیلی از المپیک دور شدیم پس به جای خودزنی بهتر است هرچه سریع‌تر وزارت ورزش تعامل به خرج دهد و ضمن توافق با فدراسیون والیبال زمینه خروج این ورزش پرطرفدار از بلاتکلیفی را فراهم کند تا همان اندک شانس‌مان برای رسیدن به المپیک نیز از دست نرود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج