۱۳۷۸۲۲۶
۱ نظر
۷۱۴
۱ نظر
۷۱۴
پ

مالکان احتمالی استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

بحث مالکیت مشترک باشگاه‌‌های استقلال و پرسپولیس یکی از موضوعات جدی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن دست گذاشته تا مجوز حرفه‌ای را برای آنها صادر کند.

فرهیختگان: بحث مالکیت مشترک باشگاه‌‌های استقلال و پرسپولیس یکی از موضوعات جدی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن دست گذاشته تا مجوز حرفه‌ای را برای آنها صادر کند. این درحالی است که اگرچه شنیده می‌شود این دو باشگاه فقط تا اوایل دی‌ماه برای تعیین‌تکلیف این اتفاق فرصت دارند اما به نظر می‌رسد ضرب‌الاجل مباحث مالکیتی دو باشگاه نیز به فرصت نهایی AFC در همان فروردین‌ماه سال بعد که تمامی آیتم‌ها را در نظر گرفته مربوط می‌شود و تا حدود سه ماه دیگر برای تفکیک مالکیت دو باشگاه فرصت باقی باشد.

مالکان احتمالی استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

این در حالی است که با توجه به حساسیت ویژه و پیگیری جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که در حال حاضر 90 درصد آن در اختیار وزارت ورزش قرار دارد، باید به‌طور عمده واگذار و یک مالک مشخص به‌طور مجزا برای هر کدام از این دو تیم مشخص شود تا مشکلی بابت صدور مجوز حرفه‌ای به وجود نیاید و حذف از تورنمنت‌های آسیایی برای سرخابی‌ها اتفاق نیفتد. البته پیش از این برخی تلاش‌ها برای انتقال سهام باشگاه استقلال به وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفته که درنهایت این امر ناکام مانده بود اما حالا قرار است با اعلام سازمان خصوصی‌سازی 51 درصد سهام باشگاه‌‌های استقلال و پرسپولیس به ارزش 1800 میلیارد تومان برای آبی‌ها و 2100 میلیارد تومان برای سرخ‌پوشان به‌زودی و تا پایان سال جاری واگذار شود.

در شرایطی که به‌خاطر اهمیت بالای شناسایی سهامدار و اهلیت داشتن آن در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای دولت حائز اهمیت است، احتمالا تاییدیه گرفتن برای این کار هم پروسه خاصی داشته باشد اما شنیده می‌شود شستا (شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی) و هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس در این کار پیشقدم شده‌اند.

نکته قابل‌توجه در این بین اینکه عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت شستا در نامه‌ای به وزارت ورزش با مطرح کردن درخواست خرید باشگاه پرسپولیس با توجه به در اختیار داشتن ۵۰ درصد سهام ذوب‌آهن، خواستار تعیین‌تکلیف موضوع از سوی این وزارتخانه شده است تا این اتفاق بعدا تبعات حقوقی ایجاد نکند. در این خصوص شنیده می‌شود قرار است این امر، یعنی واگذاری سرخابی‌ها به‌صورت رسمی در هفته پیش‌رو در جلسه هیات دولت مصوب شده تا راهکارهای قانونی برای انجام این کار فراهم شود این درصورتی است که میثم پیله‌فروش، معاون سازمان خصوصی‌سازی درحالی‌که تمایلی به مصاحبه نداشت به «فرهیختگان» گفت: «نمی‌توانم اطلاعات کامل‌تری بدهم. خبر جدید چند روز دیگر منتشر می‌شود اما این اسامی را تایید نمی‌کنم و بنایی برای صحبت کردن هم ندارم!» البته اگر واقعا نام این دو شرکت دولتی مطرح نباشد شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حکایت از آن دارد که چند شرکت دیگر از جمله شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و شرکت همراه اول برای باشگاه استقلال و شرکت ایرانسل برای سرخ‌ها می‌توانند گزینه‌های بعدی تلقی شوند.

نکته جالب درباره این واگذاری‌ها اینکه درباره شستا شنیده می‌شود که این شرکت با وجود مصوب شدن خرید پرسپولیس از سوی دولت تا به امروز زیر بار این موضوع نرفته و گویا علایق رنگی مدیران این شرکت دولتی (مایل به استقلالی بودن مدیران این شرکت) باعث شده است تا به هر شکلی از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند و نامه جدید درباره مالکیت مشترک با ذوب‌آهن نیز با همین هدف صورت گرفته است تا این امر درنهایت محقق نشود. این در حالی است که علی عسگری، رئیس سابق صداوسیما که درحال حاضر مدیرعاملی هولدینگ خلیج‌فارس را برعهده دارد، برای تصمیم‌گیری در این خصوص زمان بیشتری را درخواست کرده اما از آنجایی که این امر به دستور صریح رئیس‌جمهور به وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی برمی‌گردد بعید است درنهایت با آن مخالفتی صورت بگیرد.

البته تمام این موارد درحالی‌است که این دو باشگاه از اصلی‌ترین محل درآمدزایی یعنی حق پخش تلویزیونی محروم هستند و باید دید این شرکت‌ها در چنین اوضاعی که سرخابی‌ها درآمدزایی ندارند حاضرند مسئولیت مالکیت آنها را قبول کنند یا نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شما الان گزارش میدید مالکان استقلا وپرسپولیس اینتر نشنال دوسه روز قبل گزارش داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج