۱۳۷۹۰۷۳
۷۰۷
۷۰۷
پ

بهانه‌های یحیی و چیدمان عجیبی که معلوم نشد از کجا آمد

روند نتیجه‌گیری پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ چندان با فصل قبل تفاوتی نداشته است، از این جهت که سرخپوشان درحال‌حاضر از ۱۲ بازی موفق به جذب ۲۲ امتیاز شده‌اند، درحالی‌که فصل پیش از این تعداد بازی ۲۵ امتیاز کسب کردند و صدرنشین لیگ بودند.

فرهیختگان: روند نتیجه‌گیری پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ چندان با فصل قبل تفاوتی نداشته است، از این جهت که سرخپوشان درحال‌حاضر از ۱۲ بازی موفق به جذب ۲۲ امتیاز شده‌اند، درحالی‌که فصل پیش از این تعداد بازی ۲۵ امتیاز کسب کردند و صدرنشین لیگ بودند. اما مشکل تیم یحیی در این فصل این است که روند نتیجه‌گیری استقلال و سپاهان بهتر از آنها بوده و حتی تیم‌هایی مثل ملوان و تراکتور هم تا اینجای لیگ خودشان را در جمع مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه جای داده‌اند. فصل پیش استقلال از ۱۲ بازی ۲۳ امتیاز داشت اما در این فصل ۲۵ امتیاز از این تعداد مسابقه کسب کرد و بازی هفته سیزدهم خود را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا ۲۸ امتیازی شود. در سوی دیگر سپاهان از ۱۲ بازی در فصل قبل ۲۱ امتیاز کسب کرده بود، در شرایطی که در این فصل ۳۱ امتیاز از این تعداد مسابقه به‌دست آورده که البته ۴ امتیاز آن کسر شده است. با این تفاصیل باید گفت مشکل اصلی پرسپولیس این است که در این فصل رقبایش پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. مخصوصا سپاهان که شاید بتوان گفت بهترین شروع تاریخ خود را در مسابقات لیگ داشته است.

مساله دیگری که باعث شده یحیی گل‌محمدی با انتقادات زیادی مواجه شود عدم صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بوده که باعث‌ شده هواداران این تیم از آینده تیم‌شان ناامید شوند. به‌هرحال پرسپولیس در چندسال اخیر همواره از تیم‌های در سطح مدعی در رقابت‌های آسیایی بوده و اینکه بعد از کسب سه جام در یک فصل حتی نتواند از گروهش در این مسابقات صعود کند هضمش برای هواداران راحت نخواهد بود.

   دلایل نتیجه‌ نگرفتن پرسپولیس از نظر هواداران

بعد از تساوی بحث‌برانگیز پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان انتقادات از یحیی به اوج خود رسید و در این میان هواداران این تیم در فضای مجازی نظرات گوناگونی درخصوص افت تیم‌شان داشتند. برخی اعتقاد دارند پرسپولیس در خط حمله تیم زهرداری نیست، یک عده ضعف‌های تاکتیکی سرخپوشان در ایجاد موقعیت را دلیل این موضوع می‌دانند، یک عده نیز ضعف خط دفاع پرسپولیس را در غیاب مرتضی پورعلی‌گنجی عنوان کرده‌اند. عده‌ای هم نظرشان این است که گل‌محمدی به بن‌بست تاکتیکی رسیده و دیگر نمی‌تواند چاره‌ای برای خروج تیمش از بحران بیندیشد. تعدادی از هواداران ضعف مدیریت را در بستن تیم و عملکرد ضعیف در نقل و انتقالات می‌دانند. هریک از این دلایل می‌تواند بخشی از دلیل ناکامی پرسپولیس تا اینجای فصل باشد و آنچه مشخص است تماشاگران خیلی خوب افت تیم‌شان را تحلیل می‌کنند و نمی‌شود با بهانه‌جویی و پرداختن بیش از حد به حواشی و مسائل داوری آنها را به‌نوعی گول زد.

   توجیه‌های تمام‌نشدنی یحیی

سرمربی پرسپولیس در فصل جاری سابقه نداشته که بعد از عدم نتیجه‌گیری تیمش اشاره‌ای به ضعف تاکتیکی تیم خود و مشکلات فنی کند و هربار بهانه‌ای تراشیده است. بهانه‌هایی که پیرامون هر تیمی در لیگ برتر وجود دارد و نمی‌تواند فقط مختص تیم یحیی باشد. او در اوایل فصل اعتقاد داشت سر تیمش در نقل و انتقالات تابستانی کلاه رفته و به‌طور مثال از لحاظ مهره قابل‌مقایسه با سپاهان نیستند اما وقتی که استقلال در نتیجه‌گیری روند خوبی را در پیش گرفت، یحیی تغییر نظر داد و مصدومان تیمش را بهانه کرد. در ادامه سرماخوردگی سرخپوشان، خستگی سفر، کیفیت بد زمین چمن، عدم استفاده از موقعیت‌ها توسط مهاجمان و... توجیهات یحیی برای ناکامی تیمش بود. اما او بعد از بازی با استقلال خوزستان وقتی دیگر بهانه جدیدی برای عدم نتیجه‌گیری تیمش پیدا نکرد، تصمیم گرفت همه توجیهات قبلی را جمع کندو در قالب یک پک به خبرنگاران و هواداران ارائه داد! این بار حرف‌های یحیی در نشست خبری به دل هیچ کس ننشست و شاید خودش هم به این نتیجه رسیده باشد که باید دلایل ناکامی تیمش را در جای دیگری جست‌وجو کند.

   تصمیمی که بازیکنان را هم شوکه کرد

گل‌محمدی در تمرین یک روز مانده تیمش برای بازی با استقلال خوزستان یکباره تصمیم گرفت تغییر تاکتیک دهد و از سیستم سه‌دفاعه بهره ببرد. سیستمی که هر مربی برای پیاده کردن و جا انداختن آن در تیمش حداقل چند ماه زمان نیاز دارد اما یحیی یک‌روزه تصمیم به این کار گرفت تا شاگردانش هم تعجب کنند. این تغییر تاکتیک باعث شد گولسیانی و اسماعیلی‌فر از ارنج خارج شوند، درحالی‌که هر دو بازیکن مشکلی برای حضور در میدان نداشتند. این را که پشت این تصمیم چه تفکری قرار داشت فقط گل‌محمدی می‌داند. اما آنچه مشخص است پرسپولیس هیچ دیداری را آنقدر بی‌نظم در مسائل تاکتیکی آغاز نکرده بود و استقلال خوزستان هم در هیچ مسابقه‌ای در این فصل تا این حد در 15 دقیقه ابتدایی بازی موقعیت گل ایجاد نکرده و دو گل نیز در یک مسابقه به ثمر نرسانده بود. جالب اینکه فشار حریف روی دروازه پرسپولیس در 15 دقیقه ابتدایی مسابقه تا این حد زیاد بود که یحیی به کنار خط آمده و به سعید صادقی می‌گوید در نقش دفاع راست بازی کند.

   ارنج چطور شب قبل از بازی لو رفت؟

یکی از اتفاقات عجیبی که شب قبل از بازی پرسپولیس با استقلال خوزستان رخ داد لو رفتن ترکیب اصلی این تیم بود. درواقع شب قبل از بازی مربیان استقلال خوزستان متوجه شدند که پرسپولیس قصد دارد با چه ترکیبی به میدان برود و حتی با سه دفاع بازی را شروع کند. در این میان شایعاتی هم در مورد مصدومیت گولسیانی مطرح شد که واقعیت نداشت. مطرح شدن این خبرها در شب قبل از مسابقه در داخل تیم پرسپولیس هم حرف‌وحدیث زیادی به‌همراه داشت تا حدی که برخی اعتقاد داشته و دارند یک نفر از داخل تیم‌شان این تصمیمات را به بیرون برده و این اتفاقات در شرط‌بندی نتیجه نیز نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد. به‌هرحال کسب تساوی پرسپولیس در اهواز مقابل تیم ته‌جدولی می‌توانست ضریب بالایی در شرط‌بندی داشته باشد و لو رفتن ترکیب و تغییر تاکتیک سرخپوشان به رقم خوردن این نتیجه کمک می‌کرد. به‌هرحال در اینکه این روزها دلال‌ها به‌طرز عجیبی در داخل تیم‌ها نفوذ کرده و از بازار شرط‌بندی نیز درآمد قابل توجهی دارند دارند شکی نیست و لو رفتن ترکیب پرسپولیس و تغییر تاکتیک این تیم شب قبل از مسابقه نیز می‌تواند به این موضوع ربط داشته باشد.

مصدومیت بیرانوند جدی نیست

علیرضا بیرانوند روز خوبی را در بازی با استقلال خوزستان در ترکیب تیمش سپری نکرد و بعد از این بازی نیز لنگ‌لنگان زمین را ترک کرد تا بخشی از عملکرد ضعیفش را به مصدومیتش ربط داده باشد. در این میان برخی رسانه‌ها نیز مصدومیت بیرانوند را بزرگنمایی کرده و شرایط او را بسیار حساس توصیف کردند. اما طبق اطلاعاتی که از داخل تیم به دست آوردیم مصدومیت بیرو چندان جدی نیست و او مشکلی برای حضور در ترکیب تیمش برای بازی با شمس آذر قزوین ندارد. ناگفته نماند گولسیانی و اسماعیلی فر نیز در تمرین روز گذشته سرخپوشان بدون مشکل تمرین کرده‌اند تا مشخص شود آنها هیچ مشکلی برای بازی با استقلال خوزستان نداشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج