adexo3
۱۳۸۸۴۸۲
۶۰۴۴
۶۰۴۴
پ

پاسخ خداداد به ادعای عجیب خیابانی: من خبر ندارم!

شب گذشته در برنامه شب‌های فوتبالی، جواد خیابانی، مجری برنامه، ادعای عجیبی را درباره اتفاقات منجر به شکست تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۹۸ بر زبان آورد.

ورزش سه: جواد خیابانی با استناد به حرف‌های نادر فریادشیران، مربی آن زمان تیم ملی، گفت رئیس جمهوری وقت قبل از بازی قطر با اردوی تیم ملی تماس گرفته و قصد داشته با بازیکنان صحبت کند و به آنها روحیه بدهد اما مایلی کهن مانع از این اتفاق شده و این مسئله باعث اخراج وی از تیم ملی شده است.

این در حالی است که این ادعا هرگز و از سوی هیچ رئیس فدراسیونی مورد تایید قرار نگرفته است و خداداد عزیزی، بازیکن شاخص تیم ملی هم در این گفتگو این شایعه را به نوعی رد کرد و گفت از آن بی خبر بوده است.

جالب اینکه بر خلاف گفته خیابانی، مایلی کهن در آن زمان حمایت رئیس وقت سازمان تربیت بدنی، مصطفی هاشمی طبا را پشت سر خود داشت و برکناری او در یک پروسه پیچیده و با نظر شخصی داریوش مصطفوی، رئیس فدراسیون فوتبال، اتفاق افتاد.

پاسخ خداداد به ادعای عجیب خیابانی: من خبر ندارم!

گفتگوی جواد خیابانی و خداداد عزیزی را در ادامه می‌خوانید:

جریان تماس تلفنی قبل از بازی قطر با رئیس جمهور وقت چه بوده است؟

من در جریانش نیستم. اگر در جریان باشم می‌گویم.

تعریفی است که آیای فریادشیران و آقای مایلی کهن می‌کنند.

آنها در جریان هستند و من در جریان نیستم.

زنگ زدند و اسم تو را آوردند و گفتند می‌خواهیم با خداداد، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا تلفنی حرف بزنیم.

کی؟

رئیس جمهور وقت. که آقای مایلی کهن مخالفت می‌کند و همین باعث برکناری او می‌شود.

من تا این لحظه با هیچ رئیس جمهوری صحبت نکردم و دلیلی ندارد در تیم ملی ایران با رئیس جمهور صحبت کنم. برای چه باید صحبت کنم؟

مربی هم همین را می‌گوید. می‌گوید چرا باید بازیکنان حرف بزنند؟

ما حرف نزدیم.

مربی نمی‌گذارد ولی می‌خواست با شما حرف بزند.

می‌خواست حرف بزند، ما حرف نمی‌زدیم. بازی فوتبال ربطی به رئیس جمهور ندارد. به ما قبل از بازی چه بگوید؟

دلیل برکناری آقای مایلی کهن و کادرفنی همین بود؟

من با آقای مایلی کهن ارتباط خیلی خوبی دارم و خیلی هم برای من قابل احترام است اما چون در جریان نیستم، نمی‌توانم چیزی بگویم، چون به من نگفتند رئیس جمهور می‌خواهد با شما صحبت کند. فقط یک‌بار از دفتر ریاست جمهوری به من زنگ زدند و گفتند آقای احمدی نژاد می‌خواهد با شما فوتبال بازی کند. من مشهد بودم و گفتم رئیس جمهور چرا می‌خواهد با ما فوتبال بازی کند؟ گفتند می‌خواهد با شما، آقای باقری و آقای دایی و فرهاد مجیدی و پیشکسوتان در سالن فوتبال بازی کند. گفتم من بازی نمی‌کنم. مگر رئیس جمهور می‌تواند فوتبال بازی کند؟ بعد ما یا باید در تیم رئیس جمهور بازی کنیم یا در تیم مقابلش، چون می‌خواستیم قاطی شویم و بازی کنیم. اگر در تیم مقابل بازی کنیم که نباید روی پایش برویم؛ من می‌روم، فوتبال است. اگر هم در تیم رئیس جمهور باشم مدام باید به آقای احمدی نژاد پاس بدهم که من پاس نمی‌دهم، چون فوتبال بلد نیست. من در جریان چیزی که آقای مایلی کهن می‌گوید نیستم و چون در جریان نیستم نمی‌توانم صحبت کنم اما حتما اتفاقی افتاده و آقای مایلی کهن در جریان هستند.

پاسخ خداداد به ادعای عجیب خیابانی: من خبر ندارم!

پس مربی پشت شما ایستاده؟

حرف من این است که رئیس جمهور می‌خواستند چه بگویند؟ ببازیم؟

می‌خواستند خداقوت بگویند.

خداقوت که عیب ندارد. بدهند رئیس جمهور یک خداقوت به ما بگوید. چه می‌شود؟ ما هم می‌گوییم خدا نگهدار!

به نظر خودت محمد آقا چرا برکنار شد؟

ما در دور اول بهترین نتایج را گرفتیم.

در بازی‌های آخر تو را بازی نمی‌دادند.

نظرش بود.

آقای هاشمی طبا چی؟

آقای هاشمی طبا یک اظهارنظری کرد که من جوابش را دادم.

سر همان تو را در تیم نمی‌گذاشتند.

نمی‌دانم سر آن آقای مایلی کهن می‌گذاشت یا نمی‌گذاشت اما یادم هست که من بازیکن سال آسیا شدم و آقای هاشمی طبا که رئیس سازمان تربیت بدنی بود، مصاحبه کرد که ما از خداداد عزیزی بهتر داشتیم که بهترین بازیکن سال آسیا شود. من مصاحبه کردم و گفتم شما رشته‌ات شیمی است، از فوتبال چیزی نمی‌فهمی که درباره من اظهارنظر می‌کنی. بعد شما به عنوان نفر اول ورزش باید خوشحال شوی که خداداد عزیزی بهترین بازیکن سال آسیا شده است، نه اینکه بگویی ما بهتر داشتیم و AFC را هم زیرسوال ببری. رشته شما شیمی است و راجع به شیمی صحبت کن. شما اصلا نمی‌توانی درباره فوتبال و درباره من اظهار نظر کنی.

پاسخ خداداد به ادعای عجیب خیابانی: من خبر ندارم!

رئیس سازمان تربیت بدنی ایران حق ندارد درباره فوتبال حرف بزند؟

نه، نمی‌تواند تخصصی درباره فوتبال حرف بزند.

چه دلیل باعث شد آقای مایلی کهن به تو بازی ندهد؟

آقای مایلی کهن تشخیص داد من را بازی ندهد.

فنی بود؟

باید از آقای مایلی کهن بپرسید.

با تو حرف نمی‌ز‌نند که به این دلیل به تو بازی نمی‌دهیم؟

من بازی با قطر آسیب‌دیده بودم و زانویم درد می‌کرد. بازی نکردم. هفته بعد استراحت داشتیم و دو هفته بعد چین به ایران آمد. من از آقای مایلی کهن اجازه گرفتم که به آلمان بروم و پایم را با دستگاه‌هایی که داشتند و لیزر و فیزیوتراپی خوب کنند. ما در ایران از این چیزها نداشتیم. دکتر نداشتیم و دکتر تیم‌مان دکتر عمومی بود و پزشک ورزشی نداشتیم. من به آلمان رفتم و اینها پای من را خوب کردند. دقیقا جمعه بازی با چین بود و آنها در یک هفته من را درمان کردند. سه شنبه کلن بازی داشت و رئیس باشگاه کلن به من گفت حالا که خوب شدی برای ما بازی کن و چهارشنبه می‌فرستیمت ایران. آقای داریوش مصطفوی به عنوان شاهد زنده می‌تواند بگوید. من به داریوش خان زنگ زدم و گفتم اینها اینطور می‌گویند. ایشان گفت باید با آقای مایلی کهن صحبت کنی. من زنگ زدم آقای مایلی کهن و گفت نمی‌شود، جمعه بازی است و باید بیایی. گفتم باشه. دوباره که با آقای مایلی کهن تماس گرفتم گفت هر چه AFC و فیفا می‌گوید. اگر می‌گویند می‌توانی برای آنها بازی کنی، بازی کن و بعد بیا و اگر نه هیچی. من به مدیر باشگاه گفتم و او گفت ۱۴ روز قبل فدراسیون شما باید نامه بزند اما نزده، پس باید برای ما بازی کنی. من به آقای مایلی کهن زنگ زدم و گفتم اینطور و ایشان گفت بیخود، اگر نیایی و برای آنها بازی کنی، من بازی‌ات نمی‌دهم. من آمدم و آقای مایلی کهن در بازی با چین به من بازی نداد.

چهار یک هم بردیم.

دقیقا. بازی بعدی با عربستان که دقیقه ۷۰‌-۷۵ می‌خواست من را تعویض کند، ما گل خوردیم. من داشتیم به جای اصغر مدیر می‌رفتم که استاد اسدی اخراج شد و یحیی را بردند و من تعویض نشدم. اتفاقی که افتاد، ما به ایران آمدیم و سر تمرین‌ها قبل از بازی با کویت در استادیوم آزادی تماشاگران زیادی می‌آمدند. تماشاگران شروع به بی احترامی کردند که خداداد باید باشد. بعد از آن اتفاق، در یک جلسه دورهمی که بازیکنان بودند، آقای هاشمی طبا شروع به صحبت کرد که چرا باید به خاطر یک بازیکن با مربی بی احترامی کنند؟ من در جلسه گفتم به من چه ربطی دارد؟ اگر تماشاچی به مربی یا بازیکن یا آقای مدیرروستا توهین می‌کنند، به من ربطی ندارد. این اتفاقی بود که برای من افتاد و ایشان من را بازی نداد. موضوعی هم نبود که من بخواهم اعتراض کنم و بگویم چرا من را بازی نمی‌دهید. این موضوع به بازی قطر کشید که ما ۲-۰ باختیم و آقای مصطفوی در هواپیما یک‌باره تصمیم گرفت آقای مایلی کهن را عوض کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج