adexo3
۱۳۸۹۴۲۱
۱۹۹۱
۱۹۹۱
پ

۲ سرمربی سرشناس پای میز مذاکره با پرسپولیسی‌ها

مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از شنیدن پاسخ منفی از برانکو ایوانکوویچ در تلاش برای انتخاب سرمربی جدید تیم‌شان هستند.

فوتبال ۳۶۰: باشگاه پرسپولیس بامداد روز نوزدهم دی‌ماه بود که اعلام کرد، جدایی یحیی گل‌محمدی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت رسمی شده و این سرمربی باتجربه برای جدایی از تیم پرسپولیس، توافق‌نامه تنظیم‌شده را امضا کرده است. مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از آنکه استعفای گل‌محمدی را پذیرفتند، تلاش کردند تا او از این تصمیم منصرف کنند اما بعد از آنکه مشخص شد این‌بار یحیی گل‌محمدی تصمیم برای تغییر نظر خود ندارد، به موازات تلاش برای تنظیم توافق‌نامه، مذاکرات خود برای انتخاب سرمربی جدید را آغاز کردند.

۲ سرمربی سرشناس پای میز مذاکره با پرسپولیسی‌ها

رضا درویش مدیرعامل سرخ‌پوشان پایتخت بعد از استعفای یحیی گل‌محمدی، مدعی شد که پرسپولیسی‌ها برای انتخاب جانشین او، 10 گزینه جدید مدنظرشان است که همگی خارجی هستند. با وجود این ادعا، مهم‌ترین گزینه موردنظر مدیران باشگاه پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ بود که دور اول مذاکرات با او توسط عضو هیات‌مدیره سرخ‌پوشان در کشور امارات برگزار شد اما ایوانکوویچ به درخواست پرسپولیسی‌ها پاسخ منفی داد که با وجود پاسخ منفیِ او، پرسپولیسی‌ها به تلاش خود برای جلب رضایت سرمربی کروات ادامه دادند.
درویش بعد از پرداخت بدهی‌های مالیاتی ایوانکوویچ و رفع مشکل ممنوع‌الخروجی او، شخصاً به قطر سفر کرد تا در حاشیه برگزاری جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ دیداری با برانکو ایوانکوویچ داشته باشد و امیدوار بود که این‌بار پاسخ سرمربی کروات متفاوت باشد اما تلاش مدیرعامل پرسپولیس بی‌ثمر بود؛ چرا که بازهم برانکو به درخواست پرسپولیسی‌ها برای حضور روی نیمکت تیم‌شان پاسخ منفی داد و از آن‌ها خواست تا به سراغ دیگر گزینه‌هایشان بروند و دیگر بیش از این منتظر او نباشند.


پتکوویچ، گزینه‌ای که به ایران نخواهد آمد!
ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سرشناس اهل کشور بوسنی که سابقه حضور روی نیمکت تیم‌هایی از جمله لاتزیو ایتالیا را دارد و روزهای پراتفاقی را هم در تیم ملی سوئیس پشت سر گذاشت، یکی از گزینه‌های مطرح شده برای هدایت پرسپولیس است. با وجود طرح نام این سرمربی 60 ساله، پیگیری‌های بیشتر حکایت از آن دارد که با توجه به بودجه موردنظر مدیران باشگاه پرسپولیس، پتکوویچ به پرسپولیس نخواهد آمد؛ چرا که او درخواستی میلیون دلاری از سرخ‌پوشان داشته و در طرف مقابل، مدیران باشگاه اعلام کرده‌اند که بودجه‌ای 800 هزار دلاری را برای انتخاب سرمربی جدید در نظر گرفته‌اند.


دی‌بیاسی، نزدیک‌ترین چهره به نیمکت سرخ‌ها
جیانی دی‌بیاسی، سرمربی کهنه‌کار و 67 ساله ایتالیایی جدی‌ترین گزینه مطرح شده برای هدایت پرسپولیس است. دی‌بیاسی در سالیان گذشته در تیم‌های مختلفی از جمله تیم ملی آذربایجان، تیم آلاوس اسپانیا، تیم ملی آلبانی و تیم اودینزه ایتالیا سرمربیگری کرده و در حال حاضر بدون تیم است. گفته می‌شود که مذاکرات اولیه با دی‌بیاسی با موفقیت انجام شده و این سرمربی کهنه‌کار در حال انجام رایزنی‌های نهایی در زمینه پذیرش هدایت پرسپولیس است. البته که هنوز توافق نهایی انجام نشده اما مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا طی 48 ساعت آینده با سرمربی ایتالیایی به توافق برسند.


پسیرو، گزینه‌ای جذاب اما دور از دسترس
پرسپولیسی‌ها موازی با انجام مذاکره با جیانی دی‌بیاسی، مذاکرات با ژوزه پسیرو را هم آغاز کردند. سرمربی فعلی تیم ملی نیجریه که همراه این تیم در جام ملت‌های آفریقا حضور دارد رو در کارنامه سرمربیگری در تیم‌های ملی ونزوئلا و عربستان دیده می‌شود و همچنین در عرصه باشگاهی در تیم‌های مختلفی از جمله اسپورتینگ، ویتوریا گیماریش، براگا و پورتو سابقه سرمربیگری دارد. جالب آنکه او با فوتبال آسیا هم بیگانه نیست؛ چرا که در تیم‌هایی چون شارجه امارات و الوحده امارات و الهلال عربستان به عنوان سرمربی فعالیت کرده است. با این وجود، در مذاکرات اولیه انجام شده با پسیرو، او اعلام کرده که فعلاً تمرکزش روی جام ملت‌های آفریقا است و با توجه به نتایج به‌دست آمده، به دنبال تداوم همکاری با تیم ملی نیجریه است و همین مسئله باعث شده تا او از نیمکت سرخ‌پوشان دور شود. آنتونیو کونسیسائو هم دیگر گزینه مطرح شده برای هدایت پرسپولس بود که مذاکرات با او مثبت پیش نرفته و این سرمربی پرتغالی به درخواست مدیران باشگاه پاسخ منفی داده است.
در انتظار معرفی رسمی سرمربی جدید
هواداران پرسپولیس لحظه‌شماری می‌کنند تا سرمربی جدید تیم‌شان مشخص شود. در این‌باره گفته می‌شود که تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس بر این است که بتوانند طی 48 ساعت و یا 72 ساعت آینده رسماً از جانشین یحیی گل‌محمدی رونمایی کنند.
البته که این وعده در شرایطی محقق خواهد شد که مذاکرات با گزینه‌های موردنظر مثبت پیش برود که باید دید آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا بعد از شکست در مذاکرات با دی‌بیاسی که در حال حاضر جدی‌ترین گزینه هدایت پرسپولیس است، مدیران باشگاه به سراغ گزینه‌های جدیدی خواهند رفت که مطمئنا مذاکره با گزینه‌های جدید زمان‌بر است و این مسئله می‌تواند روی روند آماده‌سازی سرخ‌پوشان تاثیرگذار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج