اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۹۴۷۸
۸۱۵
۸۱۵
پ

صعود قابل توجه همه حریفان ایران در تورنمنت اردن!

تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا در تورنمنتی شرکت کرد که در پایان با اقتدار موفق به کسب قهرمانی شد.

ورزش سه: تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا در تورنمنتی شرکت کرد که در پایان با اقتدار موفق به کسب قهرمانی شد.

صعود قابل توجه همه حریفان ایران در تورنمنت اردن!

این تورنمنت 4 با حضور کشورهای ایران، قطر و عراق و اردن در امان پایتخت اردن برگزار شد و در پایان تیم ملی به رهبری امیر قلعه‌نویی موفق به کسب قهرمانی در این رقابت شد.

قلعه‌نویی و شاگردان در دیدار اول این تورنمنت موفق به پیروزی 3 بر یک برابر اردن میزبان مسابقات شدند و پس از اینکه قطر در ضربات پنالتی عراق را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد، تیم ملی با نتیجه 4 بر صفر میزبان جام ملت‌های 2023 را از پیش رو برداشت تا با اقتدار قهرمان این تورنمنت شود.

اما نکته جالب توجه این بود که در همان برهه انتقادات زیادی نسبت به حضور تیم ملی در این تورنمنت مطرح شد و پس از اینکه تیم ملی در بازی اول موفق به شکست 3 بر یک اردن شد، موج انتقادات از نمایش تیم ملی بلند شد! 

حالا اما با نمایشی که اردن در این رقابت‌ها داشته شاید آن انتقادات بی‌ربط و غیرمنطقی جلوه کند، چرا که آنها در بازی اول موفق به شکست 4 بر صفر مالزی شدند و ساعاتی پیش هم مقابل کره‌‌جنوبی به عنوان یکی از مدعیان اصلی جام به نتیجه تساوی 2 بر 2 دست پیدا کردند. 

عراق هم دیگر تیم حاضر در این تورنمنت بود که شگفتی‌ساز جام بوده و توانسته با کسب دو پیروزی پیاپی برای ویتنام و ژاپن صعودش را به مرحله بعدی قطعی کند و حالا حتی آنها رویای کسب دومین قهرمانی در جام ملت‌ها را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند خاطرات قهرمانی در سال 2007 را زنده کنند.

از سوی دیگر قطر که در فینال تورنمنت اردن با نتیجه 4 بر صفر به ایران باخت و موجبات برکناری کی‌روش فراهم شد، در این دوره از مسابقات توانسته به عنوان میزبان عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و با دو پیروزی پیاپی به عنوان صدرنشین صعودش به دور بعدی مسجل شده و امیدوار به تکرار عنوان قهرمانی است.

شاید نگاه منتقدان به حضور تیم ملی در تورنمنت 4 جانبه اردن و پایین شمردن سطح و کیفیت آن و در ادامه نقد نمایش شاگردان قلعه‌نویی در مصاف با تیم ملی اردن را بتوان با حال و روز این روزهای تیم ملی پس از پیروزی برابر هنگ‌کنگ و صعود به عنوان سومین تیم به مرحله بعدی مقایسه کرد. چه بسا بهتر باشد در این دوره از انتقاداتی که همواره وجود دارند کمی فاصله بگیریم و اجازه بدهیم تیم ملی در جامی که مدعیان زیادی نیز در آن حضور دارند، کمی نفس بکشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج