adexo3
۱۳۹۵۷۰۳
۱۰۵۴
۱۰۵۴
پ

تابستانی پرحادثه و جذاب در انتظار فوتبال اروپا

بعد از یک زمستان راکد، تابستانی پرحادثه و جذاب پیش روی ما خواهد بود.

فوتبال 360: بعد از یک زمستان راکد، تابستانی پرحادثه و جذاب پیش روی ما خواهد بود.

تابستانی پرحادثه و جذاب در انتظار فوتبال اروپا

پنجره زمستانی نقل و انتقالات در اروپا به کم‌سروصداترین شکل ممکن پایان یافت و خبری از انتقال‌های بزرگ و بمب‌های خبری در رسانه‌های ورزشی نبود. باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر روی هم رفته چیزی در حدود صد میلیون پوند در بازار خرج کردند و این، نسبت به رکورد ۸۰۰ میلیونی سال گذشته افول چشم‌گیری به شمار می‌رود. با اعمال سخت‌گیرانه قوانین سود و ثبات و در حالی که اورتون و ناتینگام فارست اخیراً به دلیل تخلفات مالی جریمه شده‌اند، باشگاه‌ها با احتیاط بیشتری به فعالیت‌های نقل و انتقالاتی می‌پردازند. خبری از پول‌پاشی باشگاه‌های سعودی نبود و حتی در روز ضرب‌الاجل نقل و انتقالات هم اتفاق خاصی رخ نداد. سکون اولین نشانه طوفان است و انتظار می‌رود پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال آینده با اتفاقات بزرگ و خبرسازی همراه باشد. 

امباپه؛ پاریس به مادرید، بازیکن آزاد

صداهای درز کرده از منابع گوناگون خبر از قریب‌الوقوع بودن انتقال امباپه به پایتخت اسپانیا می‌دهد و به نظر می‌رسد ستاره فرانسوی از هر زمان دیگری به پیوستن به رئال مادرید نزدیک است. با این حال تجربه اتفاقات سال‌های گذشته نشان می‌دهد تا زمان انتشار تصویر کیلیان امباپه با پیراهن لوس بلانکوس نباید در این زمینه مطمئن بود. میزان دستمزد و اجازه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ برای حضور در المپیک خانگی ۲۰۲۴ محل بحث خواهد بود اما تصمیم شخصی او در حال حاضر انتقال به برنابئوست. امباپه در صورت پذیرش پیشنهاد فلورنتینو پرس باید قید ۸۰ میلیون یورو پاداش وفاداری پاریسی‌ها را بزند. او در رئال مادرید به جمع ستارگان جوانی همچون وینیسیوس جونیور، رودریگو و جود بلینگام اضافه خواهد شد تا ترسناک‌ترین مربع تهاجمی فوتبال جهان شکل بگیرد.

صلاح؛ لیورپول به الاتحاد، ۱۲۰ میلیون یورو

تابستان ۲۰۲۴ تا همین‌ جای کار هم به دلیل خروج یورگن کلوپ برای لیورپولی‌ها دشوار خواهد بود اما جدایی احتمالی محمد صلاح به عنوان بهترین بازیکن سال‌های اخیر باشگاه و یکی از بهترین بازیکنان این فصل لیگ برتر می‌تواند اوضاع را در سواحل مرسی‌ساید غم‌انگیزتر کند. الاتحاد در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال مبلغ پیشنهادی ‌خود برای خرید مهاجم مسلمان لیورپول را تا ۱۷۰ میلیون یورو هم بالا برد اما  باشگاه سعودی با وجود دستمزد کلانی که می‌توانست در انتظار کاپیتان تیم ملی مصر باشد در خرید او ناکام ماند. صلاح وارد آخرین سال قرارداد خود می‌شود و تابستان آینده آخرین فرصت سرخ‌ها برای کسب درآمد از خروج اوست. صلاح در این فصل ۱۴ گل به ثمر رسانده و ۸ پاس گل به نام خود ثبت کرده. خروج همزمان او و کلوپ به معنای پایان یک دوران خواهد بود.

ایوان تونی؛ برنتفورد به یک تیم بزرگ، ۶۰ میلیون یورو

مهاجم تنومند و گلزن زنبورها هرگز علاقه خود برای حضور در یکی از ۶ تیم بزرگ فوتبال انگلیس را پنهان نکرده و حالا بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت طولانی‌مدت ۸ ماهه، با انگیزه فراوان به میدان رقابت برگشته. تونی وعده داده بود به مثابه یک هیولا برمی‌گردد و آغاز به کار مجدد او در لیگ انگلیس با ۲ گل در ۲ مسابقه نخست مقابل تاتنهام هاتسپر و ناتینگام فارست همراه شد. با آغاز پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال آینده، ایوان تونی آخرین سال قرارداد خود با زنبورها را آغاز خواهد کرد و اقتصاد باشگاهی مانند برنتفورد به کسب درآمد از طریق فروش بازیکنان زنده است. چلسی و آرسنال اولین مشتریان هستند و درخشش تونی در جام ملت‌های اروپا می‌تواند اوضاع را پیچیده کند. به احتمال زیاد، تونی پائیز آینده در خانه جدیدی توپ خواهد زد.

بنزما؛ خروج از الاتحاد، بازیکن آزاد

ستاره سابق رئال مادرید در موقعیتی غیرقابل تحمل گیر افتاد و بعد از ایجاد تنش با مدیریت و کادر فنی تیم علناً اعلام کرد قصد خروج دارد. از شبه جزیره عربی خبر می‌رسد بنزما جدا از تیم تمرین می‌کند و پیشنهادهایی از چلسی، آرسنال و لیون که باشگاه دوران کودکی بنزماست در تابستان از راه خواهد رسید. بنزما در حال حاضر سالانه بیش از صد میلیون یورو دستمزد (بدون احتساب مالیات) دریافت می‌کند و مصدومیت‌های متعدد در سن ۳۶ سالگی خرید او را برای قدرت‌های فوتبال انگلیس دشوار خواهد کرد.

اوسیمن؛ ناپولی به چلسی، ۱۳۰ میلیون یورو

ستاره گلزن پارتنوپی با وجود افت تیمش در رقابت‌های فصل جاری سری آ، همچنان چشم‌های زیادی را به خود خیره می‌بیند و خروج او به مقصد لیگ انگلیس در تابستان آینده، اتفاق نامحتملی نخواهد بود. اوسیمن در حال حاضر ماجراجویی ملی خود را با صعود به فینال جام ملت‌های آفریقا همچنان ادامه می‌دهد و باید دید تیم ملی نیجریه همراه با نسل جدید مهاجمان خود به قله فوتبال قاره مادر دست می‌یابد یا نه. قرارداد اوسیمن دارای بند فسخی به ارزش ۱۳۰ میلیون یوروست و با توجه به این که او پیش‌تر پیشنهادهای باشگاه‌های سعودی را رد کرده، تنها ۲ گزینه باقی می‌ماند؛ گزینه اول قدرت‌های لیگ انگلیس هستند و گزینه دوم پاری‌سن‌ژرمن که با اندیشه پر کردن جای خالی کیلیان امباپه به بازار سر خواهد زد. اوسیمن مهارت‌های متعددی دارد و این عامل، او را به بازی در هر لیگ و هر تیمی تطبیق می‌دهد اما انتقال به چلسی محتمل‌ترین اتفاق خواهد بود.

گیمارش؛ نیوکاسل به پاریس، صد میلیون پوند 

حذف زودهنگام از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برنامه‌های اقتصادی نیوکاسل برای کسب درآمد فوتبالی را به هم ریخت و کلاغ‌ها برای فرار از محدودیت‌های حاصل از قانون بازی جوانمردانه، نیاز دارند یکی از ستارگان مطرح خود را در تابستان آینده به درهای خروج نزدیک کنند. برای هواداران غم‌انگیز است اما برونو گیمارش معقول‌ترین گزینه برای فروش است. او نقش عمده‌ای در اوج‌گیری نیوکاسل از منطقه سقوط جدول لیگ به دور گروهی لیگ قهرمانان داشت و او در آن بازه زمانی پرفروغ یک‌ساله، به عنوان یکی از برترین هافبک‌های جهان فوتبال شناخته می‌شد. قرارداد گیمارش ظاهراً بند فسخ صد میلیون پوندی دارد و سران پاری‌سن‌ژرمن او را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود در تابستان انتخاب کرده‌اند.

دی‌بروینه؛ منچسترسیتی به عربستان، ۶۰ میلیون یورو

هافبک خلاق بلژیکی به تازگی از بند مصدومیت رها شده و حالا همزمان با حضور در ترکیب تیم می‌تواند به آینده خود فکر کند. ستاره ۳۲ ساله وارد سال آخر قرارداد خود می‌شود و با وجود تمایل گواردیولا برای تمدید، ممکن است تصمیم دی‌بروینه چیزی دیگر باشد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد باشکاه‌های سعودی با پیشنهاد دستمزدی وسوسه‌کننده برای جذب دی‌بروینه اقدام خواهند کرد. با توجه به سن و مصدومیت‌های اخیر، انتقال او به عربستان آنقدرها هم دور از ذهن نخواهد بود.

رمسدیل؛ خروج از آرسنال، ۴۰ میلیون یورو

بهت اولیه از نیمکت‌نشینی رمسدیل در ابتدای فصل حالا از بین رفته و چنانچه می‌بینیم داوید رایا که به شکل قرضی از برنتفورد آمده بود، رسماً به سنگربان اول توپچی‌ها تبدیل شده. رمسدیل در تابستان آینده اجازه نخواهد داد این وضعیت در حوالی ورزشگاه امارات ادامه پیدا کند اما هیچ‌ یک از باشگاه‌های مطرح لیگ انگلیس و تیم‌های برتر فوتبال اروپا مشکلی درون دروازه خود نمی‌بینند و شاید رم مطرح‌ترین تیمی باشد که در پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال آینده به دنبال جذب دروازه‌بان خواهد بود. شانس تبدیل شدن رمسدیل به دروازه‌بان اول تیم ملی انگلیس در حال از بین رفتن است و او یا باید منتظر یک مصدومیت باشد یا انتظارات خود را تا رده‌های نازل‌تر جدول پایین ببرد.

لیائو؛ پاریس به میلان، ۱۲۰ میلیون یورو

فرصت خوبی تا جدایی احتمالی امباپه باقی مانده و پاریسی‌ها برای پرکردن جای خالی او به فکر خواهند بود. این تیم تا همین‌جا هم از حضور چهره‌هایی همچون بردلی بارکولا، عثمان دمبله، مارکو آسنسیو و لی کانگ این بهره‌مند است اما بررسی سابقه باشگاه در سال‌های اخیر نشان می‌دهد آنها به دنبال یک ستاره جذاب هم خواهند بود که می‌تواند رافائل لیائو یا مارکوس راشفورد باشد. بند فسخ او ۱۷۵ میلیون یوروست اما میلان با مبلغی کمتر به خروج او خشنود می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج